Friday, 5 December 2008

Ce facem cu stresul?

In urma cu doua zile am avut o sesiune de coaching conversational iar clienta cu care lucram are o strategie interesanta de a se motiva atunci cand vrea sa schimbe ceva: incepe sa se streseze pana cand somatizeaza starea si incepe sa aiba si un dialog intern nu tocmai placut care sa o motiveze. Da, strategia ei de motivare este "departe de", adica schimba ceva atunci cand situatia prezenta devine neplacuta sau inacceptabila pentru ea ("nu mai vreau sa sufar", "nu imi mai place ceea ce fac", "m-am saturat de...", etc). Celalalt tip de strategie se numeste "aproape de" ceea ce inseamna ca persoana va incepe sa schimbe situatia prezenta atunci cand va descoperi o noua situatie care sa o atraga ("vreau sa ma relaxez", "vreau sa fac Qiqong", "mi-ar placea sa fac...", "imi place...").

Revenind la intrebarea "Ce facem cu stresul?", am gasit cateva variante de raspuns: il eliminam complet, il utilizam in situatiile in care ne ajuta, il reducem pana la un nivel oarecare care ne este confortabil, il ignoram, etc.

In cazul in care vrei sa elimini stresul, iata cateva metode simple:
  • strange pumnii cat poti de mult in timp ce numeri pana la 10. Da-le drumul si lasa-ti corpul sa fie moale.
  • inspira adanc si tine-ti respiratia in timp ce numeri pana la 10. Expira rapid, lasandu-ti corpul sa fie complet relaxat.
  • imagineaza-ti ca stai la soare, pe plaja, sau ca te bucuri de o baie fierbinte pana cand simti ca mainile ti s-au incalzit.
  • numara de la 100 la 10, din 10 in 10, si expira atunci cand pronunti numarul.
Tu ce faci cand esti stresat?

No comments: