Monday, 15 December 2008

Depinde de tine!

A fost odata un vaduv care locuia impreuna cu cele doua fete ale sale care erau foarte curioase si inteligente. Fetele ii puneau mereu multe intrebari. La unele stia sa le raspunda, la altele nu. Cum isi dorea sa le ofere cea mai buna educatie, intr-o zi omul si-a trimis fetele in vizita la un intelept.

Inteleptul avea intotdeauna raspuns la intrebarile surorilor. La un moment dat, una dintre ele a a adus un fluture albastru pe care planuia sa il foloseasca pentru a-l insela pe intelept.

- "Ce vrei sa faci cu fluturele asta?" o intreba sora ei.
- "Ascund fluturele in mainile mele si il intreb pe intelept daca fluturele e viu sau mort. Daca zice ca e mort, deschid mainile si il las sa zboare. Daca spune ca e viu, il strang in maini pana cand il strivesc. Asa ca, orice raspuns imi va da, se va insela." ii raspunse cealalta.

Cele doua fete au mers la intelept si l-au gasit meditand.
- "Am aici un fluture albastru. Spune-mi, inteleptule, e viu sau mort?"
- "Depinde de tine... fiindca e in mainile tale." ii raspunse calm inteleptul.

Asa este si viata ta, prezentul si viitorul tau. Cand ceva nu merge, tu esti responsabil/a de ceea ce obtii. Viata ta e in mainile tale, precum fluturele albastru. De tine depinde ce alegi sa faci cu ea.

2 comments:

Anonymous said...

super tare, mai ales daca tin cont de contextul "geopolitic"

Mugur said...

@ Anonim

ma bucur ca ai gasit povestirea super tare. si eu am avut aceeasi reactie cand am citit-o prima oara. o sa continui sa adaug astfel de povestiri pe care le-am cules din diverse locuri sau le-am primit prin e-mail.