Saturday, 6 December 2008

Sa se faca lumina!

... Si cineva a aprins un bec...

Astazi am avut senzatia de deja vu: o gramada de oameni care blocheaza toata Piata Unirii pana spre Piata Universitatii. Grupati in cete mai mici sau mai mari, dand din maini pentru a ajunge mai aproape de o destinatie anume si cu o incrancenare in priviri mai pronuntata fata de oricare alta zi a saptamanii. In primul moment, socat de faptul ca voi intarzia la o intalnire pe care o stabilisem cu cativa prieteni spanioli care sunt in Bucuresti doar pentru doua zile si cu care decisesem sa ne vedem la fantana de la Piata Universitatii, nu mi-am pus intrebarea fireasca ce cauta atatia oameni pe strada la ora 18.30 intr-o zi de duminica. Incercand totusi sa ma strecor prin puhoiul care se scurgea nefiresc de incet catre Piata Universitatii, am auzit un domn spunand ca azi e Sfantul Nicolae. Fireste, m-am gandit ca toata lumea a iesit la cumparaturi :) Cam stupid, nu? Prea multi oameni totusi...

Preocupat mai mult de faptul ca vroiam sa ajung la timp si, incercand sa imi optimizez traseul, am trecut cu usurinta peste motivul avalansei de 'vanatori' de cadouri. Am reusit sa ajung la ora 18.59 (dupa ceasul meu) la fantana, exact cu un minut inainte de ora intalnirii. In timp ce asteptam, un baiat m-a intrebat: "Cand se face lumina?" (sic). In acel moment, am avut un sentiment de deja vu si, intr-o fractiune de secunda, am revazut imaginile oribile de anul trecut cand, tot grabindu-ma catre o alta intalnire, am fost sechestrat pentru mai bine de o ora langa magazinul Unirea de multimea de doritori sa vada un brad de tabla... Si anul asta lumea iesise sa admire 'luminile de Sarbatori'! Asta era motivul armatei de trecatori.

Acum probabil ca va intrebati cum arata luminile astea (asta in cazul in care nu le-ati vazut deja). Ce sa va zic?! Nimic impresionant... Plus ca o parte din instalatia de lumini e reciclata de anul trecut (am recunoscut turturii aia prin care coboara lumina). Aaa, sa nu uit, la un moment dat am auzit si niste pocnete plapande care nu veneau de la niste pocnitori aruncate pe asfalt ci de la horcaiala unor artificii tuberculoase pe care a fost cat pe ce sa le ratez. Noroc cu un pusti de cinci ani care i-a strigat bunicului: "Uite, tataie, cineva a aprins niste becuri si pe cer!".

Asa ca in Bucuresti s-a facut lumina. Cineva a aprins niste becuri...


Bradul de tabla de anul trecut (m-am gandit ca s-ar putea sa nu vi-l mai aduceti aminte :) Poza e facuta in ianuarie 2008 si de aceea se vede zapada. Scuze pentru calitatea imaginii, am folosit un telefon mobil.

Imaginile sunt din Piata Universitatii, dupa ce "s-a aprins lumina". Calitatea pozelor nu este dintre cea mai buna deoarece am folosit telefonul mobil pentru a imortaliza momentul :) Orele 19.06 trecute fix.

Bineinteles, m-am gandit sa ofer posteritatii si imagini din Piata Unirii, tot de astazi si facute tot cu telefonul mobil. Fara un brad impunator, fie el chiar si de tabla, zona arata usor hiroshimic in ciuda trecatorilor si a lumii albastre :)

3 comments:

Anonymous said...

bah, dar circotas mai esti. ba ca sunt reciclate becurile, ba ca erau prea multi curiosi, ba ca artificiile aveau tuberculoza. imi pari baiat plimbat si o sa te rog sa ma dumiresti cum sta treaba: prin alte parti lumina e mai luminoasa, aerul mai parfumat si aglomeratia mai dragastoasa?

Mugur said...

@ Anonim
asa este, am fost intr-o dispozitie de carcotas :) cineva a spus la un moment dat ca cei care carcotesc sunt cei care ne fac sa descoperim si perspective la care nu ne-am fi gandit vreodata. nu spun asta dintr-un sentiment de megalomanie si nici drept scuza. pur si simplu asta imi prin trece prin cap la aceasta ora :)

impartialul said...

good news. acum se vede bine si in ie