Saturday, 31 January 2009

Ceea ce nu ne ucide, ne face mai puternici

Intr-o buna zi, magarul unui taran cazu intr-o groapa. Nefericitul animal se puse pe zbierat ore intregi, in timp ce taranul se gandea ce e de facut.

In cele din urma, taranul hotari ca magarul era oricum batran iar groapa trebuia sa fie acoperita ca nu cumva sa cada vreun copil in ea. Asa ca ajunse la concluzia ca nu mai merita osteneala de a-l scoate pe magar din groapa. Taranul isi chema vecinii si, impreuna, aruncau de zor pamant ca sa astupe groapa.

Dupa cateva lopeti bune de pamant, magarul inceta sa mai zbiere. Taranul privi in adancul gropii si ramase uluit de ceea ce vazu. Cu fiecare lopata de pamant, magarul cel batran facea ceva neasteptat: se scutura de pamant si pasea deasupra lui. In curand, toata lumea fu martora, cu surprindere, cum magarul, ajuns pana la gura gropii, sari peste margine si iesi frematand...

Image credits: inphotos.org

15 comments:

impartialul said...

asa. si???

Mugur said...

@ impartialul
super intrebarea! exact aceeasi intrebare am avut si eu cand am citit povestea. povestirile de acest tip se folosesc in terapie si in coaching cu diverse scopuri (nu intru in amanunte pentru ca nu ar ajuta la argumentarea discutiei). oricum, ideea de baza este ca fiecare dintre noi intelege ceea ce vrea dintr-o povestire de genul asta. si ca sa nu crezi ca ma eschivez, iti spun si ce concluzie am tras eu la finalul povestirii. am inteles ca, de fapt, multe situatii care par la prima vedere fara iesire, au de fapt o rezolvare super simpla. magarul putea sa-si accepte soarta si sa moara ingropat sub pamant sau putea, asa cum a si facut, sa se foloseasca de pamantul aruncat peste el pentru a se salva!!! tie ce ti-a spus povestirea asta?

ajnanina said...

ce nu te ucide, te intareste!
lectia mea de aici e legata de dragostea de viata a magarului... :)

ajnanina said...

si, desi nu oricine vrea sa te ingroape iti vrea binele, o lopata de ajutor e intotdeauna mai buna decat nimic...

cred ca, desi intentia conteaza foarte mult, e la fel de valoroas si negarea ei in functie de context.

Mugur said...

@ ajnanina
super! imi place lectia ta de aici si, cu permisiunea ta, o sa mi-o insusesc si eu. multumesc! dragostea de viata este una dintre lectiile primordiale...
da, intentia conteaza foarte mult si eu as lua-o in calcul de fiecare data pentru ca cineva spunea ca in spatele fiecarei actiuni se afla o intentie pozitiva. doar ca uneori ne este greu sa descoperim care este acea intentie pozitiva :)

Ioan said...

Eu inca sunt in cautare... Ba nu, am gasit!!!!!
Adesea atunci cand esti intr-o situatie extrema, esti mai aproape de lumina sau succes sau adevar sau insight.
Mai aproape decat iti imaginezi
Multumesc Mugur, multumesc Doamne!!!

Mugur said...

@ Ioan
Excelent!!! Multumesc Ioan, mi-am reamintit cum totul devine mult mai clar si mai luminos atunci cand situatia este extrema. Oare am sti ce inseamna lumina daca nu am sti ce inseamna intunericul? Poate ca da sau poate ca nu, dar, cel mai probabil, nu am pretui-o neputand sa o comparam cu altceva ca sa-i intelegem valoarea.

ajnanina said...

da, atunci cand dai cu capul de zid sau de pereti, poti trai un moment de iluminare la lumina propriilor stele verzi :)
ideea e de a actiona inainte sa se stinga :)

Mugur said...

@ ajnanina
super plastica faza :)
si poate ca dand cu capul de zid sau de pereti, te lovesti atat de rau incat ajungi la spital si acolo descopera nu stiu ce boala in stadiu incipient si te salveaza :)
sau poate ca datorita loviturii aplicate cu capul peretelui, intarzii la serviciu, exact inainte de a se prabusi o portiune din balconul de deasupra intrarii :)
sau poate ca stelele alea verzi sunt atat de simpatice incat vrei sa le vezi cat mai des, din ce in ce mai des :)
aoleu, ma opresc aici ca am inceput sa sun precum textele din bancurile cu alinuta :O

Anonymous said...

ati cam luat-o razna

Mugur said...

@ anonim
cum asa? in general? sau doar cu imaginatia? :)

impartialul said...

anonim,

vezi ca putem fi si pe aceeasi lungime de unda?

mugur,

e mai bine, dar tot rau este header-ul

Mugur said...

@ impartialul
Liberté, Egalité, Fraternité spune frantuzu' apropo de lungimi de unda :)

header-ul este foarte bine acum :) am gasit o culoare mai ok si chiar daca nu a fost atinsa perfectiunea asta e de bine pentru ca si evolutia e usor imperfecta ca altfel nu ar fi evolutie. daca totul ar fi perfect, am mai vrea sa evoluam?

Anonymous said...

fratilor eu zic sa sarbatorim

Mugur said...

@ anonim
imi place ideea. nu o sa deschid totusi o sticla de sampanie, ci dvd-ul. e un film pe care mi-am tot propus sa il vad. asa ca eu m-am apucat deja de sarbatorit :)