Sunday, 18 January 2009

Cine domina de fapt?

Aseara, inainte de a adormi m-am gandit despre ce as vrea sa scriu in aceasta dimineata si mi-a venit in minte lectia de calarie din dupa-amiaza zilei de ieri. Primul impuls pe care l-am avut odata ce m-am suit pe cal a fost sa-l domin si cred ca ar fi fost o abordare gresita pentru ca cineva a facut-o si armasarul a luat-o la goana devenind extrem de agitat. Cred ca si calul a simtit la inceput nevoia sa ma domine cumva pentru ca tot apleca capul si am aflat mai tarziu ca face aceasta miscare atunci cand se pregateste sa te arunce din sa.

Pana la acest moment eu niciodata nu am mai fost atat de aproape de un cal daramite sa mai si incalec unul! Va puteti imagina ca eram oarecum speriat de ceea ce avea sa se intample. Calul, la randul lui, a simtit intentia mea de a-l domina si de a-l brutaliza fizic (nu de alta, dar de frica oamenii cred ca cea mai buna metoda pentru a-si masca teama este aceea de a se impune prin forta).

Din fericire, cumva inexplicabil cred ca amandoi am inteles ca nu avem de ce sa ne temem unul de celalalt si atunci, in mod natural, am convenit in mod tacit (da, eu si calul :) sa renuntam la ideea de dominare si sa 'functionam' impreuna :) Si am avut o sesiune de calarie cat se poate de agreabila. Postez si cateva imagini :)

5 comments:

ajnanina said...

daca domini, domini pe moment, o colaborare e ceva de mai lunga durata... :)
deci, sa inteleg ca ai reintrat in cetate calare :) cred ca a fost grozav...

ajnanina said...

p.s. cred ca m-am prins. domina cel care isi domina chestia care incearca sa-l domine: frica, dorinta de a domina o alta fiinta... spatiul si timpul...

impartialul said...

si uite asa te-ai mai facut cu o lectie de viata. poate bagi si calul la categoria "oameni remarcabili", ce bidiviul tau...

Mugur said...

@ ajnanina
intr-adevar, dominarea este o chestiune de moment, in timp ce colaborarea e de mai lunga durata. de aceea, companiile mari organizeaza tot felul de traininguri pentru intarirea spiritului de echipa si pentru 'hranirea' spiritului de colaborare...
asa este, persoana care domina de fapt doreste sa se domine pe sine in primul rand...

Mugur said...

@ impartialul
incerc sa-mi aduc aminte si nu reusesc numele celui care spunea ca "atunci cand esti prezent, observi cam tot ceea ce se intampla in jurul tau si inveti" (citatul este aproximativ :).
si asa cum spuneai si tu, m-am mai facut cu o lectie de viata. si cred ca e indeajuns sa incadrez doar aici intamplarea, fara sa fie nevoie sa adaug calul la categoria "oameni remarcabili"...