Saturday, 10 January 2009

Despre momentul prezent

Un taran batran isi lucra pamantul pe o caldura dogoritoare.
Un tanar trecu pe langa el si il intreba:
- “Cati ani ai, tataie?”
- "77." i-a raspuns batranul.
- "Multi inainte. E o varsta venerabila. Dar de ce mai lucrezi inca pamantul?" il intreba mirat tanarul.
- "Pai, pentru ca sunt aici si pentru ca pot!"
- "Si cum de lucrezi pe o caldura ca aceasta?"
- "Pentru ca soarele e acolo!"

Doar concentrandu-ne asupra momentului prezent putem obtine rezultatele pe care ni le dorim, chiar daca uneori acest lucru implica si efort din partea noastra. Trecutul s-a dus iar viitorul inca nu a sosit. Si niciodata nu e prea tarziu...

8 comments:

dinaltfilm said...

eu nu am ales sa fiu aici si totusi sint. atunci cum sta treaba? mai muncesc sau nu?? mai ales ca nici nu imi prea place :(((

Mugur said...

@ dinaltfilm
daca nu tu ai ales sa fii aici, atunci cine a ales? si cine vrei sa decida daca tu mai muncesti sau nu? daca nu ai fi aici, atunci unde ai fi? si ce iti place sa faci?
sunt cateva intrebari care mi-au venit in minte citind comentariul tau. sper ca te ajuta sa iti clarifici situatia.

ajnanina said...

@ dinaltfilm
poti sa muncesti de aici la filmul tau?

cred ca mosul, atunci cand a zis pot, a lasat sa se subanteleaga ,,asa vreau eu"

dinaltfilm said...

@ mugur - multumesc pentru intrebari dar nu mai vreau alte intrebari fata de ce am eu. m-am saturat de intrebari!! vreau raspunsuri! cineva sa-mi dea solutii!!

@ ajnanina - multumesc pentru intrebare si pentru explicatie. poate ca mosul ala putea si vroia dar eu nu stiu ce pot si nici ce vreau. si m-am saturat sa tot am intrebari si sa nu-mi dea nimeni raspunsuri!!

impartialul said...

dinaltfilm, ajnanina

sunteti off-topic. mai bagati o fisa

dinaltfilm, ti-as da eu niste raspunsuri, dar cred ca nu le poti duce...

aiurea said...

impartialule, frumusetea si adevarul sunt in ochii privitorului...

Anonymous said...

Daca vrei sa-ti traiesti viata cum doresti, s-ar putea sa fii nevoit sa-ti sacrifici prezentul de acum pe unu de mai tarziu, Sacrificiu pe care il fac foarte putini cu adevarat. Sacrificile sunt grele, drumurile usoare sunt destule, asa ca se merita sa o iei oare pe drumul mai greu sperand ca vei ajunge unde doresti?
Frica de raspunsul acestei intrebari este o bariera de trececut pentru multi, asa ca prefera sa traiasca prezentul asa cum este el, sa se multumeasca cu el, sa se complaca in el cand poate drumul lor ii poate duce mai departe decat sunt ACUM.
O mare problema a multor oameni este ca asociaza nereusita cu un esec, ca o scadere a valorii lor ca oameni ceea ce din punctul meu de vedere este total eronat. Esecul nu este decat o lectie, un plus valoare. Si oricum majoritatea oamenilor prefera sa traiasca sau in viitor sau in trecut, a nu se confunda cu perceperea viitorului ca un prezent iminent.
Trebuie forta si determinare si curaj sa-ti traiesti prezentul cum crezi tu ca este mai bine pentru tine, RESTUL SUNT DOAR SCUZE

scuze daca am batut campii, te salut Mugur

Mugur said...

@ dinaltfilm
s-ar putea ca solutiile pe care ti le da altcineva sa nu ti se potriveasca deoarece nu se bazeaza pe realitatea ta, ci pe realitatea persoanei care ti le ofera.
o sesiune sau mai multe de coaching te ajuta sa gasesti singur/a raspunsurile de care ai nevoie

@ impartialul
cu totii suntem off sau on-topic deoarece ne aflam aici si comentam aceasta realitate pe care o percepem fiecare prin filtrele personale

@ aiurea
multumesc pentru cugetare. e tare adevarata. m-am tot straduit sa imi aduc aminte cine a spus-o si nu am reusit (si nu am rabdare sa dau un search pe google :)

@Anonim
Multumesc pentru idei. Eckhart Tolle, despre care am scris cate ceva in urma cu vreo doua zile, are o filosofie foarte interesanta despre trairea momentului prezent, ACUM. Sunt curios cum ti se pare?
Da, asa este, din pacate, unii oameni prefera sa traiasca sau in trecut sau in viitor, lasand deoparte momentul prezent si asta poate ca, asa cum spui si tu, din teama de esec. Iar daca nu incercam ceva, nu avem cum sa obtinem vreun rezultat, fie ele pozitiv sau negativ. Si, ca sa te completez, mai sunt si oameni care, facand acelasi lucru de fiecare data, spre sa obtina un alt rezultat, bazandu-se pe interventia divina sau a altora.