Saturday, 17 January 2009

Despre prietenie


Doi prieteni mergeau impreuna prin desert. La un moment dat s-au certat si unul dintre ei i-a spus vorbe grele celuilalt si l-a lovit.

Acesta din urma, indurerat, fara sa spuna vreun cuvint, a scris pe nisip: "Astazi, cel mai bun prieten m-a jignit si m-a lovit."

Au continuat sa mearga si au ajuns la o oaza in apa careia au decis sa se racoreasca. Omul care fusese palmuit a fost cat pe ce sa se inece, dar prietenul sau l-a scos la mal.

Dupa ce si-a revenit, cel salvat a scris pe o piatra: "Astazi, prietenul meu cel mai bun a fost langa mine cand am avut nevoie de el."

- "Cand te-am lovit, ai scris pe nisip, iar acum ai scris pe o piatra. De ce?" l-a intrebat celalalt.
- "Cand sunt ranit scriu pe nisip pentru ca vanturile sa stearga amintirea suferintei. Dar cand cineva imi face un bine sap aceasta amintire in piatra pentru ca ea sa dainuie, nestearsa..." i-a raspuns prietenul.

Image credits: elosoenpersona

6 comments:

aiurea said...

"cine n-are prieteni sa-si cumpere"! din pacate m-am certat de curand cu cel mai bun prieten al meu... vreau ca totul sa fie ca inainte, sa imi vorbeasca din nou, sa iesim ca pe vremuri... ce sa ma fac?

Mugur said...

@ aiurea
probabil ca se vor gasi multi oameni care sa-ti dea diverse sfaturi despre ce si cum ai putea sa faci, bazate pe experienta lor. si s-ar putea sa ti se potriveasca sau nu... eu sunt sigur ca daca iti pui tie aceasta intrebare, vei gasi raspunsul cel mai bun pentru tine. iar daca exista gasesti pe acolo si vreo obiectie, cu siguranta vei gasi si o resursa pentru a o rezolva.

ajnanina said...

@aiurea

cearta a fost scrisa pe nisip sai pe stanca? amandoi ati scris-o in acelasi loc?

cand bate vantul ce ramane dedesubt?

ca inainte nu are cum sa mai fie, chiar si dupa ce oamenii se imapaca, e diferit. uneori e chiar mai bine. depinde. ai puterea de a alege.

impartialul said...

nu-i chiar asa...
noroc ca si pietrele se erodeaza, isn't?

Mugur said...

@ ajnanina
super intrebarile!
si, asa este, cateodata, dupa o astfel de intamplare, oamenii realizeaza ceea ce erau cat pe ce sa piarda si atunci, in unele cazuri, prietenia devine si mai profunda.

Mugur said...

@ impartialul
da, si pietrele se erodeaza numai ca dureaza ceva procesul asta, poate chiar sute sau mii de ani...