Friday, 9 January 2009

Eckhart Tolle si puterea prezentului

Tocmai am citit un comentariu care m-a ajutat sa-mi aduc aminte de Eckhart Tolle. Cele trei carti pe care le-am citit ("The Power of Now", "Stillness speaks" si "A New Earth, Awakening to Your Life's Purpose") m-au indrumat sa inteleg ce inseamna sa fii prezent, sa traiesti acum.

Eckhart spune ca marea majoritate a oamenilor isi canalizeaza energia facandu-si griji si creand diverse ganduri nefolositoare, consumati fiind de aspectele materiale ale vietii. Filosofia lui este de a muta atentia de la 'forma' si de a deveni 'prezent' aici si acum.

Te ajuta cu ceva sa te gandesti cu regret la trecut si cu teama la viitor? Eckhart spune ca, atunci cand inveti sa te impaci cu trecutul si cu viitorul, iti gasesti pacea interioara si traiesti aici si acum.

Cand gasesti 9 minute, uita-te la videoclipul in care Eckhart explica o parte din filosofia lui. Iar daca ti se pare interesant ce spune, ii poti vizita site-ul pentru a afla mai multe despre el.



10 comments:

Anonymous said...

interesant intr-adevar numai ca mi se pare greu de pus in practica. am incercat chestia cu liftul si nu mi-a iesit...

Mugur said...

@ Anonim
unele inceputuri sunt mai usoare, altele mai putin. imi aduc aminte de vremea cand am invatat sa merg pe bicicleta sau pe role... ceea ce este important e ca ti se pare interesant si, cu ceva practica, sunt sigur ca o sa-ti iasa...

Anonymous said...

RENUNTAREA LA GAND - ECKHART TOLLE - – subtitrare RO

1- http://video. google.com/ videoplay? docid=5029819718 138348522& hl=ro

2- http://video. google.com/ videoplay? docid=7664083368 666504981& hl=ro

PUTEREA NESTIINTEI - ECKHART TOLLE– subtitrare RO

1- http://video. google.com/ videoplay? docid=8027530302 398191157& hl=ro

2- http://video. google.com/ videoplay? docid=-215627296 9604426727& hl=ro

:) azi e prima zi cand l-am ascultat / citit pe E.Tolle. Sunt impresionata. Asa am ajuns pe blogul tau.:) Bine te-am gasit ! Irina

Anonymous said...

Da ...interesant . dar copiaza exact gandirea scolii lui ouspenski sau a lui samael, scoli aparute inca de acum un secol. E totusi bine ca vorbeste de aceste lucruri ...

Silvia said...

Echart Tolle are dreptate.Eu am regasit momentul acesta {acum} descris in cuvintele sfintilor parinti ai ortodoxiei, ca,,...nu eu fac , ci Dumnezeu face in locul meu...''.Ei descriu starea omului al carui ego s-a predat in totalitate lui Dumnezeu,aceasta urmand unei profunde intelegeri, izvorata sau dintr-o practica religioasa reala (incluzand mai presus de toate fapta crestina), sau dintr-o suferinta care-l duce catre recunoasterea limitelor fiintei sale materiale;rezultatul e acelasi.

Silvia said...

Dar gustam astfel de momente din cand in cand in viata obisnuita, apropo de ,,a invata sa mergi pe bicicleta'', mecanismul, la scara mica fiind acelasi.Dupa multe incercari nereusite,cand...abandonezi, dar ramane totusi o frantura de speranta, se intampla minunea!- te trezesti ca merge :)

Mugur said...

Silvia, asa este. Ceea ce Eckhart Tolle spune despre necesitatea de a trai in prezent se regaseste si in ortodoxie, budism sau diverse curente filosofice. El reactualizeaza aceasta idee din perspectiva omului contemporan.

Da, atunci cand abandonam atasamentul nostru pentru un trecut care nu mai exista sau pentru un viitor care inca nu exista, traim in prezent si atunci se intampla minunea! :)

Silvia said...

multumesc; as clarifica putin,; cred ca formula ar putea fi aceea de a abandona perceptia negativa asupra trecutului-care ne foloseste chiar si ca ,,invatare de minte''fiind reglator al atitudinii noastre pentru viitor.Acceptand astfel trecutul ca benefic oricum,el ne va sluji in prezent pentru un viitor care , la randul lui nu poate fi decat bun dintr-o astfel de perspectiva.Iata cum cred ca se intampla ca trecut,prezent si viitor sa devina una, prin scopul lor constientizat,dandu-ti ragazul ca, abandonand lupta de a evita experientele de care te temi,sa poti dintr-o data sa te bucuri de viata ca de un dar de mare pret si sa-i multumesti Creatorului pentru fiecare clipa.

Silvia said...

De asta se leaga atitudinea crestinului de ,,a primi orice, bine sau rau, multumind cu bucurie Domnului''.
La fel si iertarea (adevarata),care nu rupe relatia noastra cu cei ce ne gresesc,ci spulbera trairile negative,avand darul de a consolida relatia,-

Mugur said...

Absolut. Plus ca iertarea are si efecte fizice si psihice benefice. Energia care ar fi fost consumata cu hranirea acelor ganduri negre este utilizata in scopuri mult mai bune.