Tuesday, 27 January 2009

Reteta pentru ignoranta / Recipe for ignorance

"The recipe for perpetual ignorance is: be satisfied with your opinions and content with your knowledge." - Elbert Hubbard

"Reteta pentru ignoranta perpetua este: fii satisfacut de propriile opinii si multumit de propriile cunostinte." - Elbert Hubbard

P.S. Intr-un mod oarecum pervers eu chiar sunt satisfacut de propriile opinii fara a crede totusi ca detin adevarul absolut. Din fericire, in ultima vreme invat din ce in ce mai mult sa ii ascult pe ceilalti si sa fiu indeajuns de flexibil incat sa imi pot modifica opiniile daca consider ca lucrul asta ma ajuta. Iar formarea de coach m-a ajutat foarte mult in directia asta. De propriile cunostinte nu imi aduc aminte sa fi fost vreodata satisfacut si de aceea am tot citit, am tot invatat de la oamenii cu care intru in contact si am continuat sa ma duc la diverse cursuri. Asa ca sunt un semiignorant :) Voi cum sunteti?

5 comments:

ajnanina said...

e o legatura puternica intre ignoranta si satisfactie, de orice tip ar fi...
cu cat satisfacita e mai mare, cu atat e mai mica intentia de a iesi din ea si de a accesa un nou nivel al cunoasterii...

ajnanina said...

si pana la urma, cum nu exista cunoastere absoluta, constat ca toate cursurile, trainingurile, cartile imi aduc mai mult o satisfactie de moment, care dureaza pana la primele semne de intrebare.
deci, cunoasterea e un drog, mai bine sa ne ferim cat se mai poate :)

Mugur said...

@ ajnanina
asa este, cu cat suntem mai ignoranti cu atat avem mai putine motive de fi nesatisfacuti sau nefericiti pentru ca avem un grad de intelegere redus. stiind mai putin, intelegem mai putin si ne dorim mai putin. si e o alegere pe care unii dintre noi au facut-o in mod deliberat sau nu. altii au preferat "drogul", adica cunoasterea, si continua sa mearga la tot felul de cursuri si sa citeasca tot felul de carti. si da este o satisfactie de moment pentru ca daca nu ar fi asa ne-am complace sa ramanem la acel nivel de intelegere si atunci am deveni ignoranti :) e ca un fel de cerc magic in care un element il naste pe celalalt si tot asa fara a afla raspunsul la intrebarea: ' cine a fost primul? oul sau gaina?'.
multumesc ajnanina pentru comentarii. m-au ajutat sa inteleg si mai bine ce inseamna pentru mine ignoranta :)

Anonymous said...

Eu ma consider un filosof desi unii ma vad ca pe un ignorant. Perspectiva face toti banii.

Mugur said...

@ Anonim
Sincer sa fiu nu stiu ce inseamna 'filosof' pentru tine, dar presupun ca e de bine :) Intr-adevar perspectiva face toti banii si atunci cand ceea ce crezi tu despre tine si ceea ce cred altii sunt doua imagini care se suprapun intr-o masura sau alta, atunci realitatea ta se intersecteaza cu realitatea celorlalti.