Friday, 27 February 2009

Ce macina vigoarea mintii? / What saps the vigour of mind?

"Iron rusts from disuse; stagnant water loses its purity and in cold weather becomes frozen; even so does inaction sap the vigor of the mind." - Leonardo da Vinci

"Fierul rugineste cand nu e folosit; apa statatoare isi pierde puritatea si ingheata cand vremea e rece; si, in acelasi mod, lipsa actiunii macina vigoarea mintii." - Leonardo da Vinci


Astazi am simtit nevoia de automotivare si de aceea am postat pe blog gandurile lui Leonardo da Vinci. Mi-au venit in minte spontan, in timp ce ma autoanalizam incercand sa inteleg cum de imi lipseste actiunea :) Apropo, vi se intampla sa nu faceti ceva ce v-ati propus desi vreti si va este usor?

Image credits: Edupics.com

51 comments:

ajnanina said...

un raspuns la ,,de ce?" ar putea fi chiar imaginea postata: incadrarea in tipare, existanta unui echilibru, a unei armonii care, o data atinsa e mai greu de parasit de dragul actiunii.

un raspuns la ,,cum sa?" ar putea fi imaginea urmatoare ... :)

http://farm1.static.flickr.com/31/67279189_cea82b8022.jpg?v=0

ajnanina said...

p.s. in poza e Robert Dilts.

Adrian said...

Desigur ca orice lucru daca nu il folosesti isi pierde valoarea, rugineste, este macinat de apa sau vant, la fel este si cu creierul nostru, cu materia cenusie pe care o avem(la mine mai putin :)))daca nu il pui in functiune o sa ramana inchis,, o sa ramai cu cunostiinte putine si ca chestie cu cat sti mai multe iti dai seama cate mai ai de invatat.
Nu ai actiune daca iti lipseste motivarea, daca esti luat prin surprindere sau daca esti obosit, cu toate ca lucrurile neprogramate ies cel mai bine cel putin petrecerile.

Leo said...

Lipsa actiunii chiar macina vigoarea mintii, am simtit-o de multe ori pe propria piele...
Mintea asta omeneasca e ca un muschi care, in lipsa exercitiilor, devine flasc, fara tonus. In timp starea se cronicizeaza.
Desigur ca mi s-a intamplat sa nu fac ceva ce mi-am propus, desi era usor de facut : din lene, comoditate, pierdere de interes...Imi place sa-i spun "o necunoscuta forta exterioara mai puternica decat vointa mea".

lavinia stefan said...

Luna patrata?.... :)))))))))
Mugur, eu simt ca vine primavara si am o senzatie frumoasa de fluturasi in suflet si-n cap (da, stiu) - iti trimit si tie un stol, sa-ti fie de automotivare! :))))
Mai pe seara poate-mi revin si dau si eu cu un comment serios :)

gabi said...

Da Mugur, mi se intampla.
Nu-mi lipseste uneori o doza usoara de masochism :)

Kami said...

Nu imi vine sa cred!!!
O.o
Iar m-ai atins in punctul sensibil la momentul potrivit...
Chiar azi am amanat un lucru care imi era usor de facut cautandu-mi scuze... aaaa

Cu oameni ca voi in preajma nu poate omul sa stagneze si el macar asa putin >.<

Sunt recunoscatoare Universului pentru voi <3 Sunteti minunati!

De data asta o sa trimit eu corazon la tot cartierul ^-^

Si fug repede inainte sa ma auda Ioan, ca am vazut eu ca are auzul fin ;)

gabi said...

...aaa, referitor la titlu, as raspunde ca lenea si inactivitatea macina vigoarea mintii.
Pup Kamitza si trimit si eu corazon la toata lumea de pe blogu' lu' Mugur :))...
si tie ajnanina fiindca percep finetea si inteligenta mesajului tau ;
am constatat recent ca inteligenta este afrodiziaca :))

Simona said...

Mi se intampla sa aman un lucru, din simplul motiv ca nu am dispozitia necesara pentru a-l face (nu vorbesc aici de treburi strict profesionale, de zi cu zi, pe care sunt nevoita sa le indeplinesc intr-un anume interval de timp) ... aaa, sau le mai aman in situatiile in care un alt lucru devine prioritar ... si, ca sa fiu cat se poate de sincera, aman si acele treburi (strict profesionale, le las pe ultima suta de metri) pe care urasc sa le fac, pentru care nu manifest nici un fel de afinitate :)

Radu said...

Dupa ce am citit postul si comentariile m-am gandit la o practica foarte veche: pune argint in apa statatoare si ea va fi proaspata :) E ca si cum ai fi "folosit" fierul.
Sunt convins ca actiunea si "a face ceva" este ceea ce defineste dezvoltarea omului. Sa nu uitam, insa, ca nu ORICE faci este in sensul dorit...
Sa punem argint in viata si sufletele noastre! (ATENTIE: Nu e vorba de ARGINTII biblici)
Gand bun,
Radu

ajnanina said...

Gabi :))) ?
ultimul tau cometariu mi-a amortit un pic inteligenta ...
ai vrea sa dai detalii? sau daca nu cre isa le dai, e ok si daca vrei sa le vinzi, ca ai deschis o idee foarte interesanta :)))

gabi said...

ajnanina,
ideea conform careia inteligenta este afrodiziaca ?
Ca e placut si stimulant sa interactionezi cu oameni inteligenti ?
Sau ... despre altceva era vorba ???
Tzuc pe frunte :)

ajnanina said...

aia, aia, niste retete sunt bune intotdeauna :)
bucataria afrodisiaca e binevenita si indeamna la actiune :))
ca tot era aici despre motivare si mobilizare :))

tzuc si eu :))

Ioan said...

:)))))))))))))

Ioan said...

Ai chen si iu!

ajnanina said...

cred ca mugur actioneaza de cand si-a pus postarea motivatoare... de n-a mai intrat :)

Kami said...

Actioneaza dara :) Am auzit ca pregateste ceva... ma intreb ce ^-^

Ioan said...

Muguru', we can see you... :))))))))

Ioan said...

Ma intreb daca voi (altii decat Muguru') va radeti/bucurati din acelasi motiv cu Jane, mine si aparent Kami.

?

ajnanina said...

adica avem doar un motiv ? :))

acela ca Mugur munceste iar noi dansam ca soriceii pe blogul lui ? :)) ca eu da asta radeam, in asteptarea de noi retete culinare :))
asta mi se pare (la el) culmea popularitatii / nici nu stai pe-acasa si vine lumea in vizita la tine :))

gabi said...

Ajnanina, uite "reteta" intreaga :))
http://andreirosca.bookblog.ro/2008/04/23/think-aphrodisiac/

Ioane, what ?
lumineaza-ma si me mine :))) pliiiz !!!

Kami said...

Muuuuguuuuur ^-^

Hehe sunt curioasa daca are net pe unde e...
Daca nu... eheiii, sa vezi ce o sa dantzuim noi pe masa, cu shoricei, pisicutze si tot neamu' :D

ajnanina said...

Gabi, multumesc, am citit cu placere.
cred ca aici e important dozajul dintre inteligenta manifestata si cea doar sugerata... pot iesi multe arome interesante... ma duc la ,,bucatarie" sa experimentez :))

Kami said...

Oooo mamaaaa...
Mugur e plecat de acasa si noi avem un stash intreg de afrodisiac O.o
Sa vezi ce benchetuiala o sa iasa!

ajnanina adu-mi si mie nescai arome din bucatarie, cat conu' nu-i pe-acas' ;)

ajnanina said...

Kami, sa il asteptam pregatite :))
daca nu adormim pana vine :)

vezi, Mugur, actiune ai vrut... uite ce te-astepta cand vii acasa...
Ioane, stai pe-aproape sa ii dai o mana de ajutor

gabi said...

:))))))))))))
hehe, dragele "moshului"...
am si eu voie sa rad cu voi ???
Ioane, comanda nu-i la tine ? :))
Jane, clar...mare grija la dozaj si vino cu bunatati de la bucatarie ;)

Kami said...

:))))
Si eu care ma pregateam de o seara cuminte la mine in cuibushor... si ia uite... acu's pe la vecini, intrata fraudulos, si culmea nici singura...se fierb ierburi suspecte prin bucatarie...

Parca vadu ca vini si Ioan abia iesitu di la crashma'...
Uiiii tzatzo Jana, ce ni facem?

ajnanina said...

Gabi, Kami :)))

pai ce sa-i facem, tre sa-i dregem pe cei veniti de la munca sau de la crasma...
acu, deh, tot munca e si p-acolo, asa, ca, tot respectul :)

scriem cate ceva pe la casele noatre sau le strangem de pe la altii si le aducem aici ?

gabi said...

Eu ma cumintesc :))
Somn usor fetelor si s-auzim numai de bine.
Pup, tzoc, tzoc :)

Cristian Lisandru said...

Frumoase gândurile lui Da Vinci şi pline de adevăr. Îmi pare rău că am ajusn aşa de târziu azi pe bloguri, uite câţi musafiri dragi ţi-au bătut la uşă înaintea mea... Da, mi s-a întâmplat câteodată să nu fac ceea ce aş fi putut face, cu toate că nici nu ar fi fost vorba despre un efort ieşit din comun. Poate tocmai asta a indus ceea ce aş putea numi delăsare temporară pe care, ulterior, am regretat-o... Fiindcă mi-a ocupat o parte din timpul pe care l-aş fi putut folosi pentru a face altceva... Încerc de fiecare dată să fac tot ceea ce mi-am propus, nu reuşesc întotdeauna, încerc... Mintea trebuie să lucreze non-stop...

ajnanina said...

Gabi

noapte buna, cred ca pun la rece ce am gatit si ma culc si eu :)

ajnanina said...

Cristian

mi se pare mult non-stopul asta...
mintea se poate odihni si fara lene...
iar eu recunosc, accept si un pic de lene...

Kami said...

Somnic usor fetelor ^-^

Cristian la mine problema nu e cu mintea...ca pe ea o tin tot timpul in priza, chiar si cand dorm... mai greu cu pusul in actiune... dar e din ce in ce mai bine.
Mai o convingere limitatoare ici, mai un process colo... se misca roata :)

ajnanina said...

e clar ca s-a lungit programul si la munca si la crasma...

Magic Storm said...

Actiunea sau inactiunea este rezultatul exprimarii unei nevoi. Ce program, ce conditii, ce determinare, ce voluntarism?
Subconstientul nostru (care ne ocupa 95% din creierii pe care unii ii poarta degeaba in teasta) este mai obiectiv si mai precis decat orice activitate constienta deoarece volumul de procesare a datelor e colosal si viteza de prelucrare a acestora e cu mult mai mare.
Daca invatam sa ne ascultam glasul interior, problemele astea dispar.
Si daca indiferent de cat de usoara sau necesara este executarea unei sarcini nu vrem sa ne apucam de ea, cel mai probabil nu e momentul, fie si datorita faptului ca tabloul poate fi incomplet.
"So, what's wrong in this picture?"

Ioan said...

@ magic storm. Ce e corect in ceea ce spui tu?

Magic Storm said...

Corect este sa lasi lucrurile sa curga de la sine.
Sa inteleg ca tu nu esti de acord cu mine ?
De aia suntem oameni, ca sa ne confruntam ideile, sa discutam.
Eventual sa invatam

Magic Storm said...

Scuze , era pentru Ioan.:))

Ioan said...

salut Furtuna Magica & People,

atunci cand eu te intreb, ce e corect in ceea ce spui tu, tu raspunzi: Corect este sa lasi lucrurile sa curga de la sine.

dupaia iti schimbi "lucul din care raspunzi la intrebare" si afirmi "Sa inteleg ca tu nu esti de acord cu mine ?" si dupa aceea vad ca spui "De aia suntem oameni, ca sa ne confruntam ideile, sa discutam."

Ce te face sa schimbi "frame of reference-ul"?

pana acum am vorbit despre experienta ta... (ceea ce vezi, gandesti auzi, tu...)

atunci cand eu te "judec" trec din frame-ul de referinta al curiozitatii in unul al "stampilei" care imi inchide si mie curiozitatea si prin atitudinea mea si evolutia ta...

ori frame-ul meu din care te privesc este "curiozitate" "esti magnific"... e un spatiu deschis...

Atat cat pot sa fiu si eu de om...

multumesc ca-mi raspunzi la intrebari...

gabi said...

Ofof...
:))

Magic Storm said...

Buna Ioan,
=)). rapunsul a fost la plesneala.
E duminica, ce naiba?
Am intrat , am vazut , am citit despre tine.
Respecte.

Ioan said...

scuze, al meu era serios...

ps. si cand raspundem la plesneala tot pe pattern inconstient raspunem...

Gabi you are having a good time....

:))))))))

ajnanina said...

Ioane, lasa pattern-ul omului, ca nu-ti mai vede zambetul :)))

gabi said...

Ioane,
I have lots of fun :)
How about you?

Ioan said...

pai daca-i zambesc nu-l/o ajut cu nimic... ii intaresc doar un comportament...

astazi n-am zambet, astazi zambeste soarele...

ajnanina said...

Ioane,
soarele a intrat momentan in nori, asa ca poti zambi, daca vrei, nu mai e nimeni sa te concurteze :))
in lipsa zambetului e frig, si omului nu-i vine sa actioneze :)

Ioan said...

http://inspiredachievement.ro/wp-content/uploads/2009/02/ioan_cuore_sidebar.png

Kami said...

Cred ca Mugur o sa aiba ceva de munca cand se va intoarce ^-^. Sa ii uram spor la treaba pe unde este si multa rabdare cand va incepe sa citeasca spamul la care l-am supus :D

La mine zambeste Luna ^-^

ajnanina said...

:)))))
si langa mine zambeste Kami...

pastrand aprins focul sacru din bucatarie :)
noapte buna, Mugur, pe unde umbli... , noapte buna, cartier virtual :)

Kami said...

Noapte buna Jane, cu vise inspirate :)

Noapte buna Mugur, sa ne aduci niste aer curat la punga, ca avem nevoie ;)

Iar pentru Ioan :))))))))))))))))))))
pentru un upgrade de zambet :P

Mugur said...

Dragii mei, am revenit si ma bucur sa vad cat de activi ati fost in astea doua zile in care nu am reusit sa fiu prezent pe blog.


Ajnanina, tupeu, tupeu la domnu' Dilts da' nu total. Omul din desenul lui da Vinci e dezbracat iar nenea Dilts si-a uitat costumul pe el :)

Adrian, si eu cred ca motivarea este importanta pentru orice actiune, chit ca este o motivare "catre" (imi place actiunea X) sau "departe de" (nu imi place actiunea Y si de aceea fac actiunea X).

Leo, imaginea mintii ca un muschi flasc m-a cam speriat :) Ma gandesc serios cum sa fac sa evit lipsa de tonus :)

Lavinia, multumesc pentru stolul de fluturasi! A venit primavara!!!

Gabi, doza usoara de masochism e prezenta si la mine :)

Kami, multumesc pentru gandurile frumoasa si pentru corazon :)

Gabi, m-ai dat gata cu inteligenta perceputa ca un afrodiziac :)) Multumesc si entru corazon :))

Simona, bine ai venit in clubul celor care amana. Sper sa fim membri cat mai putin timp si sa ne mutam in clubul motivatiei intrinseci :)

Radu, ca bine zici! Imi place ideea de " a pune argint" pentru "a improspata". Eu am inceput deja sa caut argintul asta in interiorul meu pentru ca vreau sa-l presar cam in tot ceea ce fac.

Dragii mei, am imbinat utilul cu placutul, adica munca putina si multa distractie :) Si am prins si o ninsoare care m-a binedispus si mai mult :)

Cristian, multumesc pentru ganduri. Cred ca mintea mea lucreaza non-stop avand in jurul meu oameni dragi ca voi :)

Magic Storm, imi place ideea de a lasa lucrurile sa curga de la sine. Atunci can peisajul ma inspira, exact asta fac si eu, ma las dus de flux. Cateodata insa vad cum vine avalansa catre mine si atunci vreau sa fac ceva ca sa nu fiu inghitit de zapada, si atunci vreau sa ma mobilizez :)

Ioane, revazand poza in care dai corazon la tot cartierul :), ma gandesc ca zambetul tau izvoraste din inima si chiar daca nu e "la vedere" tot timpul e acolo, asa cum soarele, chiar daca mai e ascuns de vreun nor, e acolo...

Dragilor, mi-ati oferit multe zambete citindu-va gandurile! Mi-ati lipsit si ma bucur ca sunt aici acum! va doresc o primavara plina de enrgie, soare, bucurii si chipuri dragi!