Saturday, 14 February 2009

Ceea ce este evident este si greu de remarcat

Intr-o zi, Rabbi Ben Zoma se afla intr-un grup de persoane si fiecare dintre cei prezenti dorea sa ii puna macar o intrebare.

- "Cine e intelept?" il intreba un tanar.
- "Cel care gaseste mereu ceva de invatat de la altii." ii raspunse Rabbi.

- "Cine e puternic?" il intreba un barbat cu o constitutie astenica.
- "Omul care se poate domina pe sine insusi." veni raspunsul.

- "Cine e bogat?" puse intrebarea un barbat cu haine ponosite.
- "Cel care isi cunoaste bogatiile: zilele si orele vietii sale, care pot schimba tot ceea ce are el in jur."

- "Cine merita respect?" il intreba un barbat mic de inaltime.
- "Cel care se respecta pe sine insusi si pe vecinul sau."

- "Lucrurile acestea sunt atat de evidente." comenta unul dintre cei prezenti.
- "De aceea sunt atat de greu de remarcat." concluziona Rabbi.
Image credits: Kinetic Form

P.S. Da, stiu ce zi este astazi :) Si probabil ca va asteptati sa scriu si eu ceva 'tematic'. Am facut-o cu doua luni in urma si, daca tineti neaparat, cititi Despre iubire.

19 comments:

impartialul said...

nu stiu altii cum sunt, dar eu nu ma asteptam. se vede de la o posta ca esti fan dragobete...

Mugur said...

@ impartialul
multumesc :) cum dragobetele nu e atat de popular ca st. valentine, am dat un search pe google pentru a afla ca pica pe 24 februarie (spre rusinea mea :)

impartialul said...

man, tu ti-ai stricat metabolismul... ce cauti la ora asta pe net? vad ca a devenit o obisnuinta. sau lucrezi la ceva glorios si nu suporta aminare?

Mugur said...

@ impartialul
man, thanks for your concern! nu stiu daca a devenit o obisnuinta (prin cartile alea de specialitate scrie ca obisnuinta se instaleaza de-abia dupa 21 de zile :) si nici nu stiu daca lucrez la ceva glorios. in schimb, la partea cu amanarea, a fost punct ochit, punct lovit :) din contra as spune, prea multe chestii suporta amanare la mine :)))

Kami said...

A fost o data o perioada, in tineretile mele ;) in care imi doream toate acele lucruri(mai putin partea cu bogatia...ce sa-i faci convingeri limitatoare). Acum...inca mi le doresc, insa doar ca pe un feedback pentru ceea ce sunt(mi-a spus mie cineva ca le obtii atunci cand esti abundenta,respect etc.). La fel si cu iubirea, primesti iubire atunci cand esti iubire, cand o radiezi prin fiecare por.
VREAU sa traiesc la maxim fiecare moment si imi doresc sa fiu tot ce pot fi. imi doresc sa impart altora din darurile mele, pentru ca viata merita traita si savurata, asemenea unui ceai bun cu scortisoara si flori de portocal. :)

lavinia stefan said...

Daca Rabbi Ben Zoma zicea si ceva despre dragoste, erai la zi si cu "San Calentin" - abia ce am aflat ca asa se spune in spaniola:)
Postare excelenta. Rabbi le zice prea bine, asa ca o sa subscriu, simplu. Fiind atit de intelept, o sa inteleaga prea bine de ce tac. :)

Mugur said...

@ Kami
Asa este, primim ceea ce oferim si oferim ceea ce suntem :) Super metafora cu ceaiul!

@ lavinia stefan
Multumesc frumos, Lavinia!
Rabbi s-a oprit la concluzia ca ne este greu sa remarcam ceea ce este evident pentru noi :) Si de aceea am simtit nevoia sa amintesc de postarea mea din decembrie :) Mai bine ca ii spun San Calentin pentru ca ei nu pot pronunta v-ul, si atunci San Valentin ar fi sunat ceva de genul San Balentin :)

lavinia stefan said...

v-ul bilabial, ceva de genul asta parca era. Nu mai zic si restul, ca suna oricum cam aiurea :D

ajnanina said...

daca ceea ce e evident este greu de remarcat, un trainer nu va muri niciodata de foame... nu va trebui sa caute de fiecare data alte subtilitati pentru teme noi, caci oamenii vor veni sa il asculte vorbind despre lucrurile evidente.

e firesc sa nu le vedem asa cum nu ne simtim hainele de pe noi decat atunci cand fie sunt foarte noi, fie ne strang.
acu, pe vreme de criza, toate adevarurile strang un pic, asa ce e vremea sa fie (re)luate la masurat si cantarit.

vannando said...

pada ngomong apa sih, gue nggak ngerti

Mugur said...

@ lavinia stefan
Da, parca asa se numeste :)

@ ajnanina
asa este, si eu cred ca un trainer va avea tot timpul ce manca :) iar daca mai si variaza felurile de mancare (si cu carne, si vegetariene), atunci cu siguranta ca vor veni la ospat tot mai multi oameni :)
vremurile aste ne ajuta cumva sa ne intoarcem care noi insine si sa ne gandim care este motivul pentru care ne strang hainele. si, cautand raspunsul in interior, s-ar putea sa avem vreo revelatie sau doua sau mai multe.

@ vannando
Благодаря за посещението. Не разбирам индонезийски и имам нужда от превод :)

aiurea said...

eu cred ca sunt intelept, oarecum puternic, nu foarte bogat :( si nici nu prea merit respect :((( si pana acum nu era evident pentru mine. a devenit evident dupa ce am citit postul tau. multumesc mugur.

Mugur said...

@ aiurea
sa stii ca ma bucur ca te-a ajutat postarea asta. si, cu riscul de a ma repeta, cateodata 'ceea ce este evident esti si greu de remarcat' :)

Anonymous said...

It looks like it's falling but it's only floating.

Mugur said...

@ Anonim
He, he, ai dat click pe poza :)

irinatrutescu said...

"The shortest constitution in the world" si "Covering the sun with one’s hand" sunt alte doua pilde care ti-ar putea atrage atentia. Dar cu siguranta le cunosti deja. Mult succes!

Mugur said...

@ irinatrutescu
Irina, nu imi aduc aminte sa fi citit cele doua pilde de care spui tu. Si mi-ar placea sa le citesc. Asa ca te rog frumos sa mi le trimiti prin e-mail (mbadarau@btinternet.com) in cazul in care le ai sau sa-mi spui unde as putea sa le gasesc. Multumesc mult.

irinatrutescu said...

Ti-am trimis mail. :D

Mugur said...

@ irinatrutescu
Irina, am primit mail-ul. Multumesc frumos! Sursa povestii mele era o carte de coaching :) Acum, avand informatia de la tine, am citit si celelalte doua povesti. Si le voi impartasi si pe ele aici, cu mare drag. Multumesc mult inca o data!