Monday, 16 February 2009

Daca putem ascunde soarele, ce altceva mai putem face?

Intr-o buna zi, un discipol se duse sa il vada pe Rabbi Nachman din oraselul ucrainian Bratslav.

- "Nu voi mai continua sa studiez textele sacre." spuse discipolul. "Locuiesc intr-o casa mica, impreuna cu fratii si parintii mei, si nu am conditiile ideale pentru a ma concentra asupra ceea ce este important.

Rabbi Nachman arata spre soare si apoi ii spuse discipolului sa isi puna mana peste fata, astfel incat sa o ascunda de soare. Discipolul il asculta.

- "Mana ta este mica si, totusi, poate acoperi in intregime puterea, lumina si maiestuozitatea maretului soare. La fel, si micile tale probleme reusesc sa iti ofere pretextul de care ai nevoie pentru a-ti periclita progresul in calatoria ta spirituala."

Intocmai precum mana ta are puterea de a ascunde soarele, mediocritatea are puterea de a-ti ascunde puterea interioara. Oare mai putem da acum vina pe altii? Si, daca putem ascunde soarele, ce altceva mai putem face?

P.S. Multumesc mult inca o data, Irina, pentru povestire.

Image credits: Foomper.vox.com

51 comments:

ajnanina said...

of, Rabbi...
de la nivelul tau problemele altuia par mici... dar pentru omul ala chiar ii ascumd soarele...
aia e chestia, ca pentru fiecare, indiferent de forma de dezvoltare personala sau de evolutie spirituala aleasa apar obstacole; pe vremuri, da, studiul textelor sacre era suficient... acum se impune actiunea...
iar cand vorbesti despre problemele tale unui intelept, de cle mai multe ori primesti un raspuns de la acel nivel.
eu as vrea, copil rasfatat ce sunt, sa-mi raspunda de la nivelul ,,un pas deasupra mea"

nu sunt chiar eu aici, ci doar eu, privind de dupa propria-mi mana pusa in dreptul soarelui.
Buna dimineata, Mugur.

ajnanina said...

pe de alta parte, sigur ca Rabbi are dreptate. altfel nu i-ar fi ajuns vorbele pana aici.
gata, ma intorc la munca, ,,studiul textelor profane"

Mugur said...

@ ajnanina
Buna dimineata, Ajnanina. Iti doresc o saptamana cu soare sau cu soare ascuns dupa mana, dupa cum doresti :)
Rabbi are dreptate atat timp cat noi, cei care citim textul despre el, ii dam dreptate :)
Apropo de calea evolutiei, mi-a placut ceea ce a scris Elena cu vreo doua zile in urma si mi-am adus aminte de o fraza de-a ei: "Tot ceea ce poti face este sa urci cu incredere in tine si sa te bucuri de fiecare pas chiar daca, uneori, te dor ingrozitor picioarele."
Iar apropo de raspunsuri, eu sunt sigur ca tu ai raspunsurile de care ai nevoie. Totul e sa le dai voie sa iasa la suprafata :)

ajnanina said...

am trecut si pe la Elena... are dreptate, de obicei asa sunt drumurile.
sa ne bucuram de ele. cu soarele sau cu lanterna :)
stiu, febra musculara trece mai usor daca vei continua, decat daca te opresti, iar Rabbi a avut si el greutati in tinerete :)

Mugur said...

@ ajnanina
foarte tare ideea de lanterna! cu lumina (a se citi 'lanterna') potrivita putem evolua chiar si in intuneric! imi place :)
da, si eu cred ca Rabbi a avut greutati in tinerete si cred ca le numea "oportunitati" :)

irinatrutescu said...

Sunt de acord, Mugur. In calatoria spirituala, fiecare obstacol, pare a fi o oportunitate pentru a invata ceva nou... Multi dintre noi, cand obosim sa acoperim soarele cu mana, facem si un dans al ploii ca sa fim siguri ca nu mai razbate lumina. Dar cand ploua cu soare, cum ne simtim? Dar cand apare curcubeul?

Kami said...

Ca intodeauna am citit blogul tau in momentul potrivit. Era cat pe ce sa nu vad soarele din spatele unui comentariu rautacios.
Si chiar daca azi ninge, soarele este inca acolo, iar eu nu mai vreau sa las nimic sa il acopere.
Atunci... fiecare fulg devine o raza de soare care ne mangaie usor pe cap sau ne saruta buzele calde.

Cristian Lisandru said...

Trecem peste multe piedici în viaţă şi îmi place să cred că învăţăm ceva din fiecare experienţă...

lavinia stefan said...

La mate', cind nu se gasea cu nici un chip o rezolvare pentru o problema mai dificila, apelam la metoda reducerii la absurd. Si asa am rezolvat probleme grele de tot, din alea pentru Gazeta.
Exercitiu, deci: sa presupunem, prin reducere la absurd, ca mina nu e a ta, ci a altcuiva, mai puternic si cu mina mai mare decit a ta. Ia sa va vad :)))

Mugur said...

@ irinatrutescu
Super imagini, Irina! Imi place mult imaginea cu dansul ploii, cea cu ploaie cu soare si cea cu curcubeul. Si cate alte chestii mai putem face!

@ Kami
Ma bucur mult sa aflu asta, Kami! Pentru orice exista un moment potrivit. Tocmai m-am intors de afara si am simtit la propriu gustul fulgilor de nea pe buze si pe fata. Nu am vazut soarele in schimb si nu pentru ca l-as fi acoperit cu mana :) Si totusi stiam ca e acolo si fara sa il vad :)

@ Cristian Lisandru
Foarte frumos spus, Cristian! Si mie imi place sa cred ca invatam ceva din fiecare experienta.

@ lavinia stefan
Foarte tare chestia asta cu metoda reducerii la absurd, Lavinia! Imi place cum ai extras-o din rezolvarea problemelor grele de tot, din alea pentru Gazeta, si ai aplicat-o in viata de zi cu zi. Revenind la mana aia mai mare si mai puternica, care nu e a mea, as avea cateva solutii. In cazul in care mana respectiva incearca sa ascunda soarele de mine, atunci ma mut mai la dreapta sau mai la stanga, mai in fata sau mai in spate, astfel incat soarele sa reapara cumva :) In cazul in care mana aia continua sa fie pe fata mea si sa blocheze soarele, atunci inchid ochii si imi imaginez cum arata soarele si, in felul asta, tot il vad. Si poate ca la un moment dat mana aia oboseste sau se plictiseste si pleaca dupa fata mea :)))

Ioan said...

nu mai zic nimic, ca nu am nici un motiv, las soarele sa ma lumineze si intredeschid ochii sa vad realitatea, sa vad de ce m-ascund...

am obosit deja sa m-ascund, vreau sa fiu vulnerabil, pe fatza.

Frumosilor!

Namaste Y'all!

ajnanina said...

doar un om puternic isi permite sa fie vulnerabil :)

Ioan said...

Din ciclul, te harztuiesc, deci te indragesc... Astazi JANE!

me not Tarzan, me monkey or elephant... :)

ai zmail uiz al mai fais....

Mugur said...

@ ajnanina
@ Ioan

Dragilor super coachi, sunteti intr-un mod super pleiful :) Este exact si starea mea pentru ca tocmai m-am intors de la un standup comedy facut de Traian si a ramas cu starea asta jucausa :) Asta si apropo de conectarea directa si subtila :)))

Ioan said...

Wanna play? :)

impartialul said...

bai, zastho ne vdigash telefona?

Mugur said...

@ Ioan
Teach me how :)

Mugur said...

@ impartialul
scuze, eram la standup comedy

Ioan said...

@ Mugur, Ajnanina: ai dont tici bre de-aici... ai cauci bre. super cauci and sau du iu and iur frend jain.

Mugur said...

@ Ioan
Bre, ju can tici from taim to taim although ju ar za best couci. Ca de-aia esti couch, ca a fii flexibil :) De fapt, cu totii suntem niste minunati! De-aia ne-am si intalnit cumva cu totii :)

Ioan said...

@ Mugur&Ajnanina bai, iertati-ma insa suna prea misto sa nu va "hartuiesc" deci indragesc nitel!

ajnanina said...

pe aici se vorbeste si serios... haideti la mine la joaca :) am pus un post special pentru voi... si pentru cine-o mai vrea sa se joace...

Mugur said...

@ Ioan
Joaca, hartuiala, indragire, cam tot pe acolo :)

@ ajnanina
serios, neserios, e bine cand vine din inima :)
si ce insinuezi? ca la tine se vorbeste doar neserios? :)))

ajnanina said...

nici gand, doar ca la mine se vorbea mai putin :))))

Mugur said...

@ ajnanina
:) sa vezi potop acum :)))

ombun said...

ce avalansa de comentarii! sunt impresionat. Din experienta mea de pana acum, am observat ca din cand in cand simtim nevoia sa gasim o motivatie pentru ceea ce ni se intampla, pentru ceea ce se intampla in universul nostru (mic si rece), undeva in afara noastra. Asemeni mamei lui Nica care batea lemnul de care se lovea odrasla-i si baiatului ii trecea durerea, oamenii cauta alinare si impacarea cu sine dand vina pe factori extrinseci. suntem interesanti....dar in acelasi timp adorabili.....si ne e atat de binbe la soare :)

Mugur said...

@ ombun
Multumesc pentru vizita, OmBun! Asa este, e mult mai usor sa dam vina pe ceea ce se afla in afara noastra (ca e vorba de lemnul de care ne lovim sau de persoana care nu ne zambeste asa cum am vrea noi :) si mult mai greu sa percepem factorii aia intrinseci care ne fac interesanti si adorabili :))) Probabil ca, pe undeva, asta e si farmecul nostru :)

Adrian said...

Oricat am incerca sa ne ascundem de soare intr-o zi o sa ne dorim sa vedem soarele...Si intradevar calatoria spirituala pentru unii e grea sau cel putin greu de atins, spiritual, nespiritual traiesti ceea ce esti... un simplu om.

Mugur said...

@ Adrian
Frumos spus, Adrian. Si poate ca e bine sa ne dorim sa vedem soarele (sau sa nu ne mai ascundem de el) mai devreme decat mai tarziu. Si, poate ca simplu om, e bine sa ne aducem aminte ca divinul (si implicit spiritualitatea) se afla in fiecare dintre noi ceea ce ne face calatoria si mai usoara.

gabi said...

Post din acela care-mi place mie mult. Bravo Mugur.

Ion,
frumusetea e in ochiul care priveste; si tu esti un frumos!

Sunt de acord cu Ajnanina la subiectul "vulnerabilitate".

Numai bine, dragilor :)

Ioan said...

pentru Doamna Gabi,

Gabi daca am gresit si esti baiat, imi cer iertare, o sa ma adresez partii emotionale din tine...

Daca Ion de care vorbesti este Ioan, si frumusetea de care vorbesti este a lui Ioan atunci Inteligenta cu care vorbesti este a lui Gabi.

Logic si rational...

Pentru mine, Emotional! :)

gabi said...

Ioan,
scuze de rebotez accidental :)

Iti multumeste pentru compliment o femeie :)
Intr-adevar, Emotional ! :)

Ioan said...

daca aveti timp sa investiti in voi aprox 90 minute ia luati voi de-aici filmul aista...

http://video.google.com/videoplay?docid=-6568107389365915765

aveti rabdare pana la sfarsit.

Transmit pe calea asta un gand bun coach-ului de la care l-am primit.

Lov' la tot cartieru', ca am de unde... :)

aiurea said...

daca va zic si eu ca sunteti frumosi si destepti, ma bagati si pe mine in grupul vostru? unde's multi puterea creste :-)

super tare documentarul! mugur are pe blog si prima parte a documentarului. http://mugurbadarau.blogspot.com/2008/12/new-biology-where-mind-and-matter-meet.html

gabi said...

Aiurea,
esti acolo unde vrei sa fii, nu-ti face griji.
Ioan,
cartieru-i cartier...
iar iubirea este sau nu este in fiecare...
mai vorbim pe tema asta daca simtim ca trebuie... ;)

gabi said...

Ioan,
preluare reusita :)
multumim de sfat ;)

Ioan said...

Sfat?

gabi said...

Sfatul cu trimitere la link :)

Ioan said...

Gabi,

ma simt cineva "important"... ;-)

esti dragutza,

i

gabi said...

Mugur, scuza-ne te rog...

Mersi Ioan.
Si tu...

Ioan said...

Gabi, am uitat sa-ri spun ca ai umor.

:)

gabi said...

:)))...pai poti sa-mi spui acum :)

auzi ? tu esti sigur ca Mugur nu se supara ca noi chatuim aici ? :)

Ioan said...

Eu cred ca Mugur se bucura! :) Eu cred ca Mugur e fericit!

gabi said...

In cazul asta, si noi suntem ! :)

Mugur said...

Dragii mei Gabi si Ioan, ma bucur tare mult! Si am si motive :) Ma bucur sa vad oameni care sunt interesati sa primeasca si sa ofere informatii si ma bucur ca acest transfer de cunoastere si evolutie se intampla si pe acest blog. Cu cat stim mai multe, cu atat evoluam mai mult. Iar atunci cand oferim si primim , iar atunci cand primim si oferim :)

gabi said...

Mugur, frumos spus :)
Ioan ?

Mugur said...

Gabi, multumesc, am fost inspirat de ceea ce ati scris voi doi :)

gabi said...

I am happy :)

Mugur said...

Me too :)

Ioan said...

Doamne'ajuta!

Mugur said...

Ioane, starea de flux se pare ca te-a reconectat :)