Friday, 6 February 2009

Despre intrebarile potrivite

Pentru a ne atinge obiectivele si pentru a ne crea viata pe care ne-o dorim, e nevoie sa facem alegeri care sa ne conduca spre actiuni noi. Si, totusi, cum stim daca alegerile pe care le facem sunt cele importante pentru noi si ce fel de consecinte vor avea ele asupra vietii noastre?

Am gasit un posibil raspuns in cartea lui Debbie Ford "The Right Questions: Ten Essential Questions to Guide You to an Extraordinary Life" ("Intrebarile Potrivite: Zece intrebari esentiale care va conduc catre o viata extraordinara").

Debbie a descoperit zece intrebari fundamentale care au scopul de a ne clarifica motivatiile care stau la baza actiunilor noastre. Raspunsurile pe care le gasiti la aceste intrebari va dezvaluie modul in care ganditi si va ajuta sa faceti alegerile care se dovesc a fi, in mod categoric, in interesul vostru. Ele pot parea simple, dar sunt deosebit de puternice si pot fi folosite in orice situatie sau in orice moment de cumpana.

Iata care sunt cele zece intrebari:
  1. Aceasta alegere ma conduce catre un viitor fericit sau ma tine blocat in trecut?
  2. Aceasta alegere duce la o viata implinita pe termen lung sau constituie doar o satisfactie de moment?
  3. Sunt stapan/a pe propria mea putere sau incerc sa multumesc pe cineva?
  4. Ma gandesc la ceea ce este corect din punctul meu de vedere sau la ceea ce este gresit?
  5. Aceasta alegere imi aduce si mai multa energie vitala sau imi fura energia?
  6. Voi folosi aceasta situatie ca pe un catalizator in cresterea si evolutia mea sau o voi folosi pentru a ma pedepsi?
  7. Aceasta alegere imi sporeste puterea sau mi-o slabeste?
  8. Este acesta un act de iubire fata de mine insumi/insami sau un act de sabotaj?
  9. Este acesta un act de credinta sau un act caracterizat de frica?
  10. Aceasta alegere reprezinta manifestarea laturii mele divine sau a laturii mele umane?

Calitatea vietii noastre este suma tuturor deciziilor noastre. Iar pentru a lua cele mai bune decizii pentru noi, e nevoie sa ne punem intrebari legate de rezultatele actiunilor noastre. Este un exercitiu excelent. Aducandu-mi aminte de aceste intrebari si cautand raspunsurile la ele legate de o decizie importanta pe care aveam tendinta sa o aman, am descoperit ce se intampla de fapt in interiorul meu. Am inteles care este alegerea cea mai buna pentru mine in acest moment.

Asa ca va invit sa va ganditi la o decizie pe care vreti sa o luati intr-un viitor apropiat si sa cautati si sa gasiti raspunsurile la cele zece intrebari. Sunt curios ce veti descoperi. Este aceasta decizie o expresie a partii voastre luminoase sau a celei intunecate? Alegerea voastra este hranita de sperantele si visele voastre sau de temeri si indoieli?

7 comments:

Dana said...

M-am gandit la o decizie pe care trebuia sa o iau de mult. Am inceput sa raspund la intrebari si m-am oprit pentru ca mi-am dat seama ca nu eram sincera cu mine. Raspunsurile care imi veneau erau cele pe care trebuia sa le dau si nu cele venite din inima.

ajnanina said...

daca ar fi intrebari de examen, lumea ar fi plina de repetenti.

o vreme.
iar dupa aceea s-ar umple de eliberati in viata (fiinte care au atins desavarsirea spirituala si au scapat de reincarnare :)))

Mugur said...

@ Dana
Este un pas important pentru tine acesta ca ai fost sincera cu tine dandu-ti seama ca, de fapt, nu erai sincera si ca raspunsurile erau cele pe care 'trebuia sa le dai.
De fapt ce iti doresti cu adevarat?

@ ajnanina
super metafora cu examenul :)))
cateodata unii raman repetenti si pentru ca nu se prezinta la examene...

cred ca intrebarile astea sunt potrivite si atunci cand, chiar inainte de a ne reincarca, ne alegem existenta din care vrem sa mai invatam o lectie :)))

Dana said...

Buna intrebarea ta! Mi-ar fi mult mai usor daca as stii ce imi doresc cu adevarat. Nu stiu... Ceea ce stiu este ca sunt situatii in care fac alegerile pe care vreau sa le fac si situatii in care alegerile mele sunt impuse de altii. Mi-ar placea sa fac doar eu alegeri.

Mugur said...

@ Dana
Mai am cateva intrebari pentru tine :) Te poti gandi la raspunsuri sau nu, tu decizi.
Imagineaza-ti ca stii ce iti doresti cu adevarat. Cum e?
Te opreste cineva sa faci doar tu alegeri?
In cazul in care iti mai vin si tie alte intrebari, asculta-te cu atentie pentru a auzi si raspunsurile la ele.

Kami said...

Inca o data blogul tau este genial :) Multumesc mult pentru lista de intrebari. Eu nu am citit cartea (inca) si mi-a trebuit ceva timp pentru a descoperi aceste intrebari, din carti, cursuri, experienta personala... Acum le am si structurate ^-^
Sunt incredibil de eficiente si le recomand oricui vrea sa fie fericit.
As mai adauga si 2 intrebari pe care sunt sigura ca le stii:
Cum ma ajuta ceea fac acum sa imi ating visul/scopul/viziunea?
Ceea ce fac in acest moment ma apropie sau ma departeaza de visul meu?

:) Inca o data multumesc!

Mugur said...

@ Kami
Multumesc mult, Kami, pentru apreciere!
Super cele doua intrebari pe care le-ai adaugat. Completeaza foarte bine lista si clarifica si mai in amanunt ce fel de decizie suntem pe cale de a lua :)
Multumesc frumos pentru ganduri si pentru intrebari!