Tuesday, 24 February 2009

Ganduri de Dragobete

In fiecare dimineata ne trezim cu forte proaspete pentru o noua batalie. Ne spalam pe dinti, ne facem toaleta, ne lustruim armura si cu sabia ridicata plecam sa cucerim lumea.

Cautam cu disperare Iubirea caci se spune ca ea ne mantuieste. Calare pe dragonul indraznelii ne uitam mai mult sau mai putin direct in dreapta si in stanga, in spate si in fata si o voce din interior ne indeamna cu un ton suav si perfid in acelasi timp: 'Unde e Iubirea?! O gasesti si tu astazi?!'.

Ne pierdem in labirintul orelor, in munca de Sisif corporatist, liber profesionist, intreprinzator sau artist, digeram laudele sau vomitam reprosurile si aruncam cate un zambet de plastic atunci cand situatia o cere. Cu armura bine lustruita ne avantam cu avididate in orice forma de interactiune care ne poate aduce Iubirea, inventam ocazii de a spune "Te iubesc", cu nume exotice precum "Valentine's Day" sau neaose "Dragobete" si cautam Iubirea pe care noi nu o putem oferi.

Cu incrancenare ne facem profile pe site-uri specializate, circulam cu privirea galesa prin perdelele de fum ale cluburilor, mergem la petreceri unde dusca de tarie ne face sa avem o privire sticloasa care sa reflecte Iubirea pe care continuam sa o cautam si aruncam cate o ocheada cu subinteles la cozile din supermarket in speranta ca cineva ne va azvarli macar o farama din Iubirea pe care o cautam.

Iar la un moment dat, cu sufletul obosit si cu privirea paupera de atata cautare futila a Iubirii, insfacam prima persoana care ne iese in cale, ii declaram o Iubire eterna si, cu frenezia gasirii unui surogat, ne linistim. Ramanem in continuare cu armura pe noi, mai ruginita si mai in paragina, dar inca protectoare...

Si, totusi, continuam sa avem visuri in care Ileana Cosanzeana sau Fat Frumos ne apar in cea mai insolita situatie posibila si ne salveaza din marasmul existentei noastre nefericite. Iar cand visurile astea se transforma in cosmarul neimplinirii, incepem sa cautam din nou, lansadu-ne prada in bratele unor nopti de ocazie petrecute in afara glaciatiunii perpetue a unui camin pe care nu l-am numit niciodata "acasa", cu o jumatate care nu a fost niciodata a noastra pentru ca nici macar nu am dorit-o cu adevarat... Si continuam sa cautam Iubirea din adapostul unei existente triste si neimplinite.

Iar pentru unii mai norocosi apare un Mag intelept care nu are o bagheta magica cu care sa ne implineasca traditionalele trei dorinte. Are in schimb o curiozitate blanda din care izvorasc o sumedenie de intrebari:
  • Continuand sa faci ceea ce faci ce obtii?
  • Ce rol are armura pentru tine?
  • Unde ai cautat pana acum Iubirea si ce ai obtinut cautand acolo?
  • Care sunt cel putin trei optiuni pe care le ai si la care vrei sa te gandesti acum?
  • Ce resurse interne ai care te ajuta in cautarea Iubirii?
  • Oferi ceea ce de fapt vrei sa obtii?
  • Daca ai avea o bagheta magica ce ai schimba?
Iar Iubirea apare de la sine, ca o flacara galbui-violeta care izvoraste din inima si incalzeste tot ceea ce intalneste in drumul ei. Ai gasit Iubirea! Felicitari!


Image credits: Art Review

67 comments:

ajnanina said...

mai sa fie :)))

ca sa zic asa... buna dimineata ? Happy Dragobete ? :))

pai cand ne pregateam si noi sa ne sarbatorim iluziile ne pui la munca?
si in fatza varfului baghetei?

dar e o provocare binevenita, pentru ca sterge straturile roz ale armurii si vine cu o solutie de curatat de-aia concentrata, ca mai-mai o dizolva...

iubirea e acolo, aici, sub toate acestea. doar ca o confundam cu nevoia.
dragostea seamana cel mai mult cu lipsa ei, si aici apar confuziile: nestiind cum arata de fapt, cand ne intoarcem inima pe dos in fatza celuilalt, ea striga in loc sa cante.
iar celalalt fuge, aparandu-si propria nevoie.

e frumoasa flacara...

gabriela said...

multumesc pt comentariu facut,am sa rezolv acea problema,dar nu cred ca trebuie o zi speciala in care sa sarbatorim iubirea,o sarbatorim in fiecare zi cand suntem impreuna cu persoana mult..iubita,restul vine de la sine.Ce sar intampla daca nu am iubi....?

Eternal Sunshine of the Spotless Mind said...

M-a lasat pe ganduri postul tau. Cred in tot ce zici. Cred ca e asa. Iar pe mine ma intristeaza...Pentru ca descrie parca drumul meu din ultimul an. Acum nu mai caut Iubirea. N-o mai caut nicaieri. Nu mai insfac primul venit. M-am hotarat sa-mi ofer timp, sa ma cunosc cat mai bine, sa ma vindec, chiar daca imi place cineva, n-am facut nimic sa stie de existenta mea. Sa zicem ca ma multumesc sa-l privesc din umbra... Nu stiu daca fac. Dar parca la mine totul are un sfarsit vertiginos. De asta mai trebuie sa invat sa am mare rabdare. Chiar zilele trecute ma gandeam ca nu ma incanta ideea de Valentines sau Dragobete. Eu cred ca dragostea poate si trebuie celebrata oricand, in orice zi, cu orice ocazie...Nu prea mai vad Iubire in jurul meu...

Adrian said...

Iubirea? cine o intelege? Multi o au dar nu o pretuiesc, unii o cauta si nu o gasesc, altii iubesc si sufera. A iubi e a fi cineva langa tine care te intelege si te alinta si te mangaie, un umar pe care sa plangi o lume a ta...o bucurie care iti pune sufletul in miscare ...

Mugur said...

Ajnanina, exista o explicatie :) Aseara am vazut "Revolutionary Road" ("Nonconformistii") si acum realizez ca in ceea ce am scris astazi exista oaresce influente ale acestui film :) Eu unul nu il recomand pentru ca scenariul este oarecum tras de par iar cei doi Titanici (Kate Winslet si Leonardo DiCaprio) chiar daca au o prestatie mult mai buna decat in "Titanic" au momente in care parca se strofoaca prea mult :)

Da, asa este, Iubirea este peste tot iar atunci cand o confundam cu nevoia, se transforma in altceva... Dependenta poate...

Pai ce-ar fi sa incercam si varianta in care nu mai ne intoarcem inima pe dos, ci o oferim pur si simplu. Poate ca atunci canta in loc sa strige.

Da, flacara e tare frumoasa...

Mugur said...

Gabriela, gand la gand cu bucurie. Si eu cred ca nu e nevoie de o zi speciala in care sa sarbatorim Iubirea atat timp cand ea e in noi tot timpul. Ar fi buna o zi speciala de sarbatorit doar daca am uita de Iubire tot restul anului si ar fi nevoie sa ne aducem aminte de ea macar o data pe an :)

Mugur said...

Ioana, decizia se afla intotdeauna la tine iar eu sunt sigur ca tu o iei pe cea care este cea mai buna pentru tine la momentul asta. E si rabdarea o virtute numai sa nu se transforme in ceva perpetuu pentru ca atunci poate deveni resemnare...
Ne strangem si mai multi cei care consideram ca Iubirea poate fi celebrata oricand si oriunde si nu e nevoie de o zi anume, indiferent daca se numeste St. Valentine's sau Dragobete, care sa ne aduca aminte ca trebuie sa iubim. Iubirea vine din interior, ca o flacara care cuprinde tot ceea ce se afla in jurul ei...

Mugur said...

Adrian, tare frumos ai descris! Mi-a placut in special ideea ca Iubirea este si "un umar pe care sa plangi" si "o bucurie care iti pune sufletul in miscare...".
Iar cu cautarea, eu cred ca mai intai e necesar sa o gasim in noi insine pentru a putea sa o recunoastem in ceilalti...

Ana Trofin said...

Frumos, emotionant. Tot ce scrii ma pune pe ganduri si uneori ma mobilizeaza, ca acum :)
Iubirea......suna asa bine, si totusi ceve e putred la mijloc, zau asa.
Am raspuns la intrebari (varianta putin modificata), am folosit bagheta magica si totusi am obtinut un fel de ton de asteptare pt hold (ca la telefon). Si am rabdare, dar uneori ma gandesc ca e atata munca ca nu merita.
Si sincer acum mi-e bine cu mine, ca si asa sunt mai multe persoane deodata :P
Felcitari pt post si pt blog.

O sa mi revin cu comentarii :)

Simona said...

"Daca exista in lume o forta, care poate sa depaseasca frica pe deplin, sa nimiceasca orice pericol,sa ramana nepasatoare la orice paguba pana si fata de moarte, aceasta forta este iubirea." - R. Tagore

Numai bine, Simona :)

Cristian Lisandru said...

Iubirea este totul, chiar şi dacă activităţile cotidiene ne răpesc din timp, din chef, din romantism... Important este să o păstrăm în suflete şi apoi să o dăruim celor care ne iubesc la rândul lor. Ce banalitate am scris... Şi, cu toate acestea, de la începuturile lumii numai iubirea pare neschimbată şi, paradoxal, neînvechită...

Mugur said...

Ana, multumesc frumos pentru gandurile bune!
Da, si eu mai primesc ton de ocupat cand sun la unele numere de mobil. Iar la mine mobilul cu 0722 suna intotdeauna ocupat cand vorbesc pentru ca i-am scos optiunea de apel in asteptare :)
Asa este, intotdeauna ne uitam la pretul platit (pentru mai tot :) si decidem daca merita sau nu... Eu unul sunt pentru munca putina si bani multi :)
Te astept cu drag! Gandurile tale ma ajuta sa gandesc :)

Mugur said...

Simona, frumos citatul :) Si cred ca lui Rabindranath Tagore nu ii vorbise nimeni despre teama de esec si de aceea a considerat iubirea o astfel de forta :)

Mugur said...

Cristian, ceea ce ai scris tu se numeste intelepciune... Cautand in noi Iubirea, o gasim cu usurinta si la ceilati. Si desi e atat de batrana, Iubirea reuseste sa fie mereu proaspata...

gabi said...

Mugur,
faci un lucru nobil !

Mugur said...

Gabi, multumesc frumos! Sunt un pic confuz, dar confuzia e buna :)

ioan said...

What if you look inside? -- sa vedem cum suna asta frumos in romaneste...

Ce vezi daca privesti in interiorul tau?

i

Mugur said...

He, he, Ioane, imi place intrebarea ta directa :) Eu vad in interiorul meu flacara galbui-violeta!

gabi said...

Mugur,
scrii constientizand pe ceilalti,
deci, nu sunt confuzii :)

Ioane...eu vad cristalin,
dar tu ?

Mugur said...

Gabi, multumesc frumos!

Ma gandeam eu ca asta ai vrut sa spui si incercam sa indes ego-ul la loc pentru ca scosese prea mult capul din cutie :)

gabi said...

:))
Sweet !

Mugur said...

: )

Ioan said...

Eu vad lumina!
Care te cuprinde, pe tine, pe Gabi, pe Muguru', pe cine mai are curiozitate, curaj...

I

Mugur said...

Ioane, tu vezi si aduci lumina cu tine!

Ioan said...

Si-am uitat-o pe Jane... Scuze... Pentru tine, lumina alb aurie din 2009. A fost un an fantastic ;-)

ajnanina said...

salut, oameni buni, n-am fost pe faza, dormeam...
vaiubesc pe toti si choar daca nu vad ca voi lumina, nu dureaza mult, ca ma apropii dupa caldura si vin cu inflamabilele :)

ajnanina said...

Mugur
ceea ce faci tu aici, aratand lumina si chemand si pe altii cu luminile dupa tine e treaba serioasa...
nivelul general al constiintei creste, si lumea evolueaza citind si scriind.
asa ca nu e treaba de ego, atata timp cat o faci :)
iar daca iti creste mai mult decat il poti controla (si cred ca mai e mult pana acolo), tot aici ai avea feed-back-ul. sau feed-forward-ul :))
asa ca, la lumina acestei flacari, urca, si noi (cei care venim la petrecerile tale mentale) dupa tine...

Kami said...

Fara sa vreau astazi am fost in ton cu tine Mugur...
Azi am renuntat la armura si am plans...
Mistuita fiind de flacara galbena-violeta...

Kami said...

...pentru ca iubirea nu se negociaza...
...ea izbucneste din interior, cand te astepti mai putin...
...pentru ca a fost mereu acolo, in inima noastra...

gabi said...

Multumesc Ioan! :)

Ioan said...

your welcome! :)

Mugur said...

Ajnanina, cuvintele tale frumoase m-au emotionat. Multumesc din suflet.
Si completez ceea ce ai spus tu cu gandul meu ca lumina este din ce in ce mai puternica pentru ca suntem din ce in ce mai multi care avem o torta cu noi. Si atat timp cat suntem impreuna, luminam chiar si cele mai indepartate sau intortocheate unghere din pestera mentala sau fizica :)

Mugur said...

Kami, cateodata chiar ma intreb pentru ce purtam armura si, apoi, imi aduc aminte ca o avem cu noi tot timpul pentru a putea sa ne protejam de noi insine...
Si, da flacara galbui-violeta izbucneste din interior cand ne asteptam mai putin. Si, cateodata, fluxul ei este atat de mare incat, coplesiti, lasam lacrimile sa ne spele obrajii...

gabi said...

Ioane,
persuasiunea este o adevarata arta, sa recunoastem :)

Ioan said...

Gabi,

Imi pare rau, te-am pierdut (in sensul ca nu inteleg ce vrei sa zici - relax e problema mea... :)), singurul lucru pe care il recunosc este ca esti cumsecade si dragalasa... :)

U ok?

gabi said...

Ioan, imi pare rau, ti se pare ca m-ai pierdut :))
Mugur e generos si ne permite sa ne exprimam liber in spatiul sau. Multumesc, Mugur.
Ioane,
jur ca n-am vrut sa spun nimic mai mult decat am facut-o anterior :
" persuasiunea este o adevarata arta" :)
Ioane,
nu sunt cumsecade...de fapt nu inteleg exact termenul :P
Sunt dragalasa ???
De ceee ??? :))
Tzuc oameni buni :)

Mugur said...

Cu mare placere, Gabi :)

Ioan said...

daca nu esti cumsecade atunci cum esti? :)

na'

persuasiunea este o adevarata arta...

Ce te-a facut sa zici asta?

Cainele nostru pe care-l iubim la nebunie e dragalas si el nu ne-a intrebat... poate daca ar fi insistat i-am fi spus, ca asa simtim noi...

R iu satisfaid?

:)

gabi said...

Mugur, reverente! Lasa-ne sa ne facem "numarul" pana la capat :))
Ioane,
imi place revolta ta; apropos...ce zodie esti ? :)))
Tzuc, nu te supara...
si clar sunt mai mult decat cumsecade :)
sunt chiar exasperant de toleranta :P

Ioan said...

citeste blogul Laviniei Stefan...

postul cu racu'


sunt (inca) fecioara... :)

gabi said...

L-am citit, "fecioaro" ce esti :)))

Ioan said...

ba tu... :))))))))))))

gabi said...

okay, okay...
pace :))

Ioan said...

pace, pace, da ce zodie esti, ca m-ai naravat?

:))))))))

gabi said...

Ca si cum ar conta ?

Pai...nu mi-e rusine deloc.
Sunt "berbec" :P

:)

gabi said...

Si-am uitat de ascendentul din "taur" care se spune ca e predominant dupa treijdeani...si ma incadrez :))

ombun said...

Vreau sa spun ca sunt cu adevarat impresionat de multitudinea de replici, comlentarii sau cum s-or mai numi, de unde imi vine in minte o intrebare......cu ce va ocupati fratilor?de aveti atat de mult (stiu ca e o notiune relativa) timp.....


cat despre dragobete, iubire, si alte trairi......cred ca toate stau in noi.....realitatea e cea pe care o percepem si nu e suma moleculelor ce o compun; noi suntem cei care creeaza, iubirea, sarbatoarea, emotia, siiiiiii de fapt nu constientizam ca e in noi.....cautam asta in afara noastra..... si de cele mai multe ori nu ne iese......



Sa fiti iubiti....cat despre mine; ca orice roman care se respecta......sunt bun in teorie ;)

A tout à l'heure!

Ioan said...

pentru Om bun si ceilalti Prieteni...

Adevarul e ca cel putin eu, o cam frec...

Pentru ca sunt performant...

Vrei si tu sa fi performant, eficient sau ce vrei de fapt?

Suntem aici atatia coachi...

Alege ce vrei sa fi si fa ceva... Altfel ramai in fantezie


Respect la cartier!!!

Mugur said...

Om Bun avem ocupatii dintre cele mai diverse. Si asa cum spunea si Ioan suntem destul de multi coach-i pe aici :) Si da, timpul este o notiune absolut relativa. Mult, putin, pana la urma e atat cat noi ne oferim noua insine :)

Multumesc pentru ganduri. Asa este, dragostea si toate emotiile sunt pana la urma in noi si, cautandu-le in afara noastra, nu avem cum sa le gasim...

Si tu sa iubit si sa fii bun si in practica ( ca orice doctor care se respecta :)

À bientôt!

gabi said...

Ioane, Ioane :))
De esti tafnos cu domnisorul doctor care a pus o intrebare atat de inocenta ? :)
Pai tu cati doctori poeti sau scriitori ai intalnit la viata ta ?
El este un cititor fidel al blogului meu si sufletul sau rezoneaza placut la frumusetea cuvintelor.
Insa el n-are timp de meditatii filosofice si basta. :)El e cu fierastraul / pardon bisturiul in mana si in pauze ma trage un ochi pe net sa vaza ce model nou a mai iesit pe piata de profil. Acu' fara gluma: un doctor la 28 de ani numa munceste si invata. Daca nu si-o lua doctorita de nevasta...hmmm...o sa aiba mari probleme :))

;) Suparat "fecioaro" ? :))

Ioan said...

Gabitza dragutzo, how are you baby? :)

observ ca tu vorbesti despre niste frici care nu sunt ale omului bun...

Omul bun e foarte capabil indiferent de ce credem noi. Stiu doar ca tu esti miloasa si cumsecade.

Haide sa crezi si tu alaturi de mine ca poata sa fie stralucitor indiferent de ce credem sau facem noi...

gabi said...

Ioane dragutz,
i am fine, thanks.
Poate mai degraba pacifista decat miloasa, sau nu stiu exact.Stiti voi mai bine fiindca imi sunteti "oglinda" :)
Pentru ca-mi place de data asta foarte mult cum ai asternut cuvintele iti voi sta alaturi si voi crede pana la capat spusele tale cu sambure adevarat:)
Enjoy :)

ombun said...

Si pentru ca m-am lasat prins macar pentru o clipa de fantezia unei comuniuni pe blog, nu pot decat sa ma bucur, intrucat cativa dintre coaci au luat in seama (ca sa nu spun au luat seama)la vorbele mele.....poate oarecum rupte de realitate. Chiar daca e un ton mangaietor (apropo de ce ai scris mai deunazi gabi.....fericiti cei blanzi caci aceia vor fi mangaiati)sau unul dojenitor, pentru mine e foarte importanta orice reactie.....mai ales daca vine de la oameni..... care contrar versurilor eminesciene ( e usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune)exprima idei, sentimente ganduri suficient de profunde, incat sa ne faca sa ne devisceralizam un pic si sa ne coc nitivam, fara a coace nimic......permiteti licenta nepoetica....


Sunt bun la aberat..... si asta e practica:)

salutare nu numai la cartier, dar chiar si omuletilor verzi.....din galaxia noastra sau a altora

Ioan said...

salut Om Bun... Gabi, communitate,

Adica cum esti omule bun, "bun la aberat"?

gabi said...

Tz,tz,tz...
:))

Mugur said...

Dragii mei, eu cred ca interactiunea genereaza evolutie :) Iar diversitatea opiniilor genereaza progres :) Desi am senzatia ca intr-un fel sau altul, indiferent de modul in care ne exprimam sau interactionam, cu totii cautam acelasi lucru :) Nu ma intrebati despre ce e vorba pentru ca nu stiu :) Stiu doar ca intentiile noastre sunt bune indiferent de modul in care stim sau putem sa le manifestam! O primavara plina de energia noilor inceputuri va doresc astazi, de 1 martie!

Ioan said...

http://www.youtube.com/watch?v=037uSAIahho

ia de-aici martisor Frate si Soro...

gabi said...

Sting, Sting...
eu nu sting ca-mi place de mor Sting :))
Tzuc dragule, pentru martisor :)

gabi said...

Aoleuuu,,,,superba piesa. La mine canta pe repeat :)
Ma lasi s-o postez pe blog ? :P pliiiz... :)))
Oricum o declar "piesa zilei"

:)

Mugur said...

Ioane, superb martisorul! "Shape of My Heart" imi aduce aminte de o perioada absolut minunta :) Asta era melodia care ma insotea atunci cand, seara, paseam pe taramul viselor :)

Ioan said...

:) enjoy bre, yourself! :)

gabi said...

Bre Ioan,
ce e cu gheata asta in miez de primavara ?
ermetsim primavaratec ?

Ioan said...

Cat de dihanie esti.... :))))))))
Nu inteleg ce zici...
La ce te referi?

gabi said...

Nu sunt dihanie... :)))
delirezi...
si ma enervezi rau :)))

Pai...
tocmai iti multumeam azi pentru melodie...

si tu ????
ai raspuns cu:

":) enjoy bre, yourself! :)"

:P

Ioan said...

:)

aha, bine, nu esti dihanie, enjoy bre yourself.

:)

Ioan said...

@gabitza

esti suflet bun si cald!

Sa ai primavara frumoasa!

gabi said...

Ioane,
okay,
cum zici tu...

Iti voi face o dedicatatie cu permisiunea "Mugurasului" :P

"Spre toate cele spre care merg
merg pe jos.
Vreau sa sosesc,
nu sa ma
ivesc
fara osteneala drumului,
fara singuratatea drumului,
fara confruntarea cu mine insami,
fara dorul
de tine.
Vreau sa ma apropii,
nu sa pic din senin
fara distante,
fara pasi,
fara glasul pasilor
ce spun nespusul.
Pradez astfel multe
pingele,
dar nu pradez
oameni."

asta e martisorul meu pentru tine :)

http://gabitzubitzu.blogspot.com/2007/12/drumul.html