Monday, 9 February 2009

Ritualuri legate de citit

Am luat leapsa de la Ajnanina sa scriu despre ritualurile mele legate de citit. Suna tare interesant 'sa iei leapsa' :) Vreau sa va spun inainte de orice ca sunt emotionat din doua motive. Primul se refera la faptul ca este pentru prima oara cand primesc o leapsa virtuala si vreau sa fiu la inaltime. Iar al doilea motiv este legat de lejeritatea (sau, mai bine zis, lipsa ei) cu care pot vorbi despre ritualurile mele legate de citit. Doamne, cum suna :) Parca as vorbi despre "The Mating Habits of the Earthbound Human". Apropo, ati vazut filmul? Pe mine m-a distrat copios!

Sa incepem cu inceputul, adica cum se naste tangoul dintre mine si cartile citite. Ori de cate ori intru intr-o librarie, nu ma pot abtine sa nu ies la brat (a se citi 'sub brat' sau 'in punga') cu o gramada de carti. Nu ma pot decide sa fiu monogam si sa aleg doar o carte. Una e cerebrala, alta e jucausa, alta are un je ne sais quoi, alta e captivanta, alta are o silueta de felina, alta transmite un sex appeal care tipa prin toti porii, alta e linistita si adanca, alta este precum o cascada care nu incepe si nici nu se termina... Cum sa te decizi?! Asa ca le iau pe toate!

Dupa ce ne-am imprietenit parcurgand drumul spre casa, fara a trage cu ochiul prea mult la atatea bunatati, precum un voyeur indarjit, vine momentul zero. Ajungem in dormitor si incepe preludiul. Fiecare noua carte in parte primeste dezmierdari personalizate si un loc in pat. Inconjurat de toate aceste minunatii ma simt precum un sultan in serai care nu se poate decide cu care dintre cadane sa petreaca seara. Dupa indelungi tergiversari, aleg pe una dintre aceste minunatii. Si totul devine si mai pasional! Dezmierdari prelungi, saruturi cu limbi adanci, pozitii diverse si orgasme intelectuale prelungite si multiple... Probabil ca va intrebati ce se intampla cu celelalte. Ele se retrag linistite in iatacul lor comun, adica pe noptiera de langa pat, langa lampa, stiind ca le vine si lor randul.

Rosind usor, va marturisesc ca nici ménage-ul à trois sau à quatre nu imi este necunoscut. Sunt seri in care incep lectura cu o carte usoara, ludica, continui cu una cerebrala si pot sfarsi in bratele alteia (cred ca reciproca e mai valabila :) care este tehnica precum o inginera care s-a decis sa faca HR in perioada in care a avut nevoie de o reconversie profesionala din cauza restructurarii pietei fortei de munca (cateodata mai decid sa fiu si masochist, asta ca o variatie a sadismului :).

Daca va intrebati ce fel de mijloace contraceptive folosesc in general, aveti raspunsul chiar aici. Niciunul in cazul in care cartile sunt cumparate de mine pentru ca nu exista riscul vreunei infectii cu transmitere sexuala iar o sarcina nu ma sperie (chiar mi-ar placea sa am carti care sa dea nastere altor carti). Desi poate ca se intampla oricum in mintea mea, unde mélange-ul de informatii creeaza noi vieti :) Atunci cand vine vorba de cartile imprumutate sau cand se lasa cu vreo calatorie in conditii mai cazone, folosesc capisonul pentru prezervarea acestor carti minunate. De data asta pun placerea mea tactila pe locul doi pentru ca nu as vrea sa pateasca ceva.

O alta intrebare ar fi daca m-am adaptat vremurilor si am incercat sexul virtual. Da, dar fara prea mari satisfactii... Am avut o perioada in care citeam carti electronice direct pe telefonul mobil care ruleaza un Windows Mobile cu doua softuri speciale de citit carti electronice. E foarte convenabil in orice mijloc de locomotie (tramvai, autobuz, troleibuz, masina, tren sau avion) si nici nu dai impresia unui exhibitionist sau flasher. Pentru cei care au indoieli asupra intelesului cuvantului 'flasher' am gasit o definitie exacta in Wikipedia :) Inca o mai fac atunci cand imi uit acasa vreuna dintre cartile in varianta tiparita. Am incercat si varianta pe computer si nici ea nu m-a satisfacut :) Ça se comme une branlette (acest cuvant minunat in franceza l-am invatat de la Simona care vorbeste cea mai frumoasa franceza pe care am auzit-o vreodata - multumesc, Simona!). E OK dar nu e 'the real thing'.

In schimb am descoperit ca sexul telefonic e multumitor :) Ma rog, nu chiar telefonic, mai degraba cel inregistrat. Pentru precizia consemnarii faptelor, e vorba despre cartile in format electronic. Am o colectie intreaga asezata in ordine in burta incapatoare a iPod-ului meu. Imi bag castile in urechi si incepe dezmatul. Cam in orice loc si in orice situatie, cu sau fara privitori in jur :)

Iar daca va intrebati daca sunt statornic, sa stiti ca da! Iar biblioteca imi sta marturie :)

Aa, si mai vreau sa stiti ca nicio carte nu este vatamata in timpul vreuneia dintre aceste actiuni si tot ceea ce se intampla cu ele se desfasoara cu acordul lor tacit. He he, era cat pe ce sa uit: fiecare dintre cartile din biblioteca mea este tatuata. Poarta data si orasul din care a fost achizitionata. Asta ca sa imi aduc aminte de fiecare data cand vreau de ziua si locul in care ne-am intalnit pentru prima data.

Gata, am marturisit! M-am eliberat :)

Iar acum dau leapsa mai departe catre voi toti si sper sa citesc si eu despre cat mai multe dintre ritualurile voastre de lectura. Si asta pentru ca nu imi plac freak show-urile solitare :)


P.S. Ajnanina, sper ca nu vei sterge postarea ta asa cum te-ai gandit la un moment dat. Nu de alta, dar nu vreau sa raman singurul care povesteste despre propriile perversiuni 'literare'.

P.P.S. Scumpi (pentru cei care nu o cunosc sub acest apelativ este vorba de Andreea), sa stii ca si cartea de la tine a trecut prin acelasi tratament. Love affair-ul cu ea continua insa :)

P.P.P.S. Julie, sper ca nu te-ai ingrozit citind aceasta marturisire inocenta si vei continua sa imi imprumuti carti :)


Iata si dovada ca mormonii sunt fericiti, asta pentru aceia dintre voi care mai aveau dubii :) Oare mai practica poligamia?! Sau deja e o chestie desueta?

23 comments:

Radu said...

Cred ca te departezi cam tare de drumul propus... daca interpretezi asa :(
Am inteles metafora, cu siguranta! :)
Te rog sa nu dezvolti mai mult paradigma asta - ca ai sa incepi sa crezi in ea :))
De ce spun asta? Fiindca cititul nu este o "existenta in sine". Este nevoie, placere (daca vrei tu) si cunoastere.
Te rog eu sa nu creezi alte labirinuri doar de dragul speculatiei ;)
Ganduri bune si pe curand!

ajnanina said...

:))))

m-am linistit. ceea ce practic eu nu e perversiune ci doar un act firesc, ceva mai intens decat media :)
dar, de fapt, perversiune inseamna in acest caz sa nu faci rau altuia / nu e singura interpretare, dar aici merge.
si cum de suferit nu au decat sarcinile de lucru amanate, pe care oricum le fac ...

deja... sa indraznesc sa te intreb daca esti deschis la schimbul de parteneri... ? ca dupa ce am vazut poza, aproape am uitat ca nu stiu suficienta engleza... cand l-am zarit pe iubitul meu Robert Dilts printre ceilalti...

Mugur said...

@ Radu
Nu stiu daca ma indepartez sau nu, cred ca de fapt latesc drumul, il transform dintr-un drum cu o banda intr-un drum cu mai multe benzi. Nu ma voi transforma intr-o Libertate a blogosferei pentru ca nu asta e stilul meu (desi cunosc cateva persoane dragi mie care lucreaza la aceasta publicatie :).
Eu cred in tot ceea ce scriu sau spun chiar daca uneori imi schimb parerea ca urmare a unor impresii ulterioare datorate intelepciunii celor cu care intru in contact direct sau chiar si a intelepciunii situationale :)
Radu, multumesc mult (stiu ca nu iti place :) pentru ca iti pasa!
Numai bine si intodeauna te astept cu drag aici. Bine, asta nu inseamna ca nu ne mai intalnim si offline la o cafea sau un cico :)

@ ajnanina
foarte frumos spus! acum stiu ca, de fapt, noi avem o relatie mai intensa decat media cu cartile.
da, cum sa nu. imediat ce o epuizez :), o facem si posta :) adica ti-o imprumut cu drag :)

Anonymous said...

Super tare frate!!!! Inainte de citi despre legatura ta cu cartile nu mi-am putut inchipui ca cineva ar putea vorbi in felul asta despre carti. Sapca jos! Nu stiu sa zic in franceza ca as zice...

Radu said...

da' o bere nu bei dumneata? Nmai cico? ;))

Mugur said...

@ Anonim
Multumesc mult frate!!! Iti multumesc pentru mesaj si ma bucur tare mult sa aflu ca ti-a placut ce am scris despre legatura mea cu cartile :))) Iar in franceza se zice 'chapeau bas' in caz ca iti va folosi vreodata :) M-am documentat pe net :)))

Mugur said...

@ Radu
Ca bine zici, Radu. Tot uit ca berea e de fapt aliment :)))

ajnanina said...

of, ca acum vad si eu altfel cititul...
asa ca azi pot sa spun ca am avut o experienta de-a dreptul satisfacatoare in metrou... cu cuvintele lui Robert Dilts... pe care am sintin nevoia sa-l recitesc dupa ce l-am vazut la tine... si abia astept drumul de intoatcere... ca sa-mi mai fac putin circumvolutiunile sa vibreze... :)))

impartialul said...

mugur,

1. nu imi dai impresia ca te departezi de drumul propus.
(radu, tu cine naiba mai esti, titirezule? apari de nicaieri si incerci sa ne confuzezi cu elucubratiile tale...)

2. nu ne-ai spus ce e cu blogul asta in contextul "lepsei" primite. mie imi suna a masturbare zilnica.

Mugur said...

@ ajnanina
apropo de experienta, azi eu m-am surprins intrand iar la diverta. aveam vreo trei carti in mana cand mi-am dat seama. si am spus stop joc. le-am retinut titlurile si le voi cumpara dupa ce termin de citit cartile deja achizionate :)

@ impartialul
1. te rog frumos fara atacuri la persoana! nu ne cunoastem cu totii personal si nu e ok sa ne etichetam intre noi. multumesc!

2. din pacate, nu am inteles intrebarea si nu as vrea sa presupun ce vrei sa afli. si da, citesc zilnic:)

Radu said...

Impartialule!
Nu vreau sa va confuzez - dimpotriva!
Iar de "nicaieri" venim cu totii...

Mugur said...

Oameni, am descoperit ce se intampla! E luna plina :) Si se pare ca luna plina are tot felul de influente mai mult sau mai putin bune asupra noastra :)

impartialul said...

mugur, ultima postare vrea sa imblizeasca tonul dur al replicii pe care ti se pare ca mi-ai dat-o? nu era nevoie, imi place un dialog mai real, fara dulcegarii si complimentari inutile si la tot pasul.

by the way, iti luasem apararea in fatza titirezului (imi place termenul si nu am crezut ca va fi interpretat drept o jignire). hai sa ma explic: m-a deranjat ca radu a emis pripit (zic eu) o ipoteza (te departezi cam tare de drumul propus) dupa 2-3 vizite pe blogul asta.

ma suprinde ca nu ai dibuit ce am vrut sa spun cu punctul 2 si voi incerca sa fiu mai putin subtil: ce loc ocupa blogul tau (unde il plasezi?, cum il descrii?) in antiteza cu toate "femeiustile" care iti impresoara noptiera si iti rapesc noptile?

p.s. au uitat sa te laud pentru stilul folosit la "Ritualuri legate de citit"

Anonymous said...

Parca te si vad cum te delectezi cu cartile alea :-) Nu stiam ca ai astfel de obiceiuri, credeam ca citesti o singura carte si dupa ce o termini treci la urmatoarea. Nu am incercat tehnica asta a ta si ma gandesc sa o pun in practica ca poate de-aia esti atat de destept!!!

Mugur said...

@ impartialul
@ Anonim
Oameni buni credeam ca sunt singurul care nu doarme la ora asta dar vad ca si voi sunteti activi :)

@ impartialul
cred ai dreptate in ceea ce priveste ultima mea replica :) m-am gandit ca am reactionat cam agresiv la ceea ce ai scris tu si mi-a parut rau. asa ca am cautat o explicatie si cea mai usor digerabila pentru mine a fost luna plina. e mult mai usor sa dam vina pe chestii exterioare noua, nu?

multumesc ca intentia ta a fost sa-mi iei apararea si asta. poate ca spun cam des 'multumesc' sau folosesc diverse cuvinte care pot parea "dulcegarii" sau "complimentari inutile" si vreau sa iti spun ca le cred ori de cate ori le spun. le spun din inima si nu m-am gandit pana acum ca ar putea fi interpretate asa :)

acum am inteles ce. foarte buna intrebarea ta referitoare la blog. mi-a venit si mie de mai multe ori intrebarea asta, in mod spontan. in primul rand blogul ma ajuta sa gandesc mai limpede, sa-mi structurez anumite idei care imi vin. o chestie care poate parea egoista la prima vedere si cred ca asa si este :) apoi vreau sa impartasesc si cu voi toti ceea ce descopar in diverse contexte, sa va ofer ceea ce aflu si cred ca merita oferit, sa va ajut si sa ma ajutati sa intelegem ce inseamna evolutia pentru fiecare dintre noi, sa ne regasim cumva ori de cate ori ne pierdem pe noi insine. e un spatiu in care ma intalnesc cu prieteni dragi cu care nu am ocazia sa ma vad atat de des pe cat mi-as dori sau cu oameni deosebiti care sunt preocupati de aceleasi aspecte care ma preocupa si pe mine. iar cartile pentru mine inseamna in primul rand o intalnire speciala cu oameni speciali, chiar si intr-un mod oarecum impersonal, prin lectura a ceea ce au asternut ei pe hartie sau la computer. plus ca fiecare carte ma imbogateste intr-un mod atat de subtil incat, cateodata, am nevoie de ceva timp, ca sa inteleg transformarea pe care a adus-o in interiorul meu.

multumesc mult pentru lauda! cateodata simt nevoia de o schimbare de stil pentru a exlora noi teritorii si pentru a evolua. nu rade! vorbesc cat s epoate de serios :)

@ Anonim
Pana la a scrie despre ritualurile mele legate de citit nici eu nu stiam ca am astfel de obiceiuri, nu le constientizam. Incearca cat mai multe tehnici posibile si, cu siguranta, o vei gasi pe cea mai potrivita pentru tine. Multumesc mult pentru compliment. Nu stiu daca sunt chiar atat de destept sunt dar ma stradui :)

Luna asta plina aduce si complimente. O sa retin asta :)

Cornel Balan said...

Sa stii k e cam pervers sa citesti despre HR, mai ales inainte de culcare!!! Nu te-ai saturat sa afli despre "my successful carrer" de la tot felul de "Tantici" trecute de prima tineretze,care daca au mai fost si inginere de mare rafinament e the best!!! Poate daca sunt, si anume Tanticile, de pe alte meleaguri,mai tzine treaba... ptr k la noi, sa fim seriosi, Ce HR??
Sunt de acord cu Radu, cititul este o placere, o nevoie de informatie, as adauga o evadare, dar nu un stil de viata (pentru multi e prea mult!!)! Pai mai Mugurelule, tu nu cunosti persoane care "mai bine vad filmul" si daca nu e aparut il asteapta sa se faca...
Allora, inspiratie maxima in alegerea titlurilor si ne mai "vedem"!! ;0)

Mugur said...

@ Cornel Balan
Asa este, e cam pervers sa ai o astfel de lectura inainte de culcare :))) Si as mai adauga ca dovedeste si o doza oarecare de masochism :))) Asta ca sa avem tabloul complet :)))
Pai da, si eu sunt de acord cu Radu si cu tine ca cititul este o placere, cunoastere, o evadare din cotidian si intrare intr-o lume noua. Si mergand si mai departe pe firul acestui rationament, poate fi si un stil de viata daca iei in considerare modul in care citesti (culcat, la masa, in mijloace de transport, cu creionul in mana, cu cafeaua langa, etc.) fiindca cititul face parte din existenta noastra. Si daca vorbim de un stil vestimentar, n-am putea vorbi oare si despre un stil de citit care este parte integranta din stilul nostru de viata? asa cum spuneai si tu, unii aleg sa nu citeasca si "asteapta filmul". E si asta un stil de viata :)
Multumesc pentru urarea cu inspiratia. Inspiratia vine in functie de ceea ce se petrece cu mine si ceea ce se petrece in jurul meu :)
Pai acum ca ai venit, si eu cred ca ne mai "vedem" :)

aiurea said...

amuzanta istorisirea ta despre ritualurile legate de citit! am citit-o de doua ori ca sa nu scap ceva :) nu am inteles ce e aia branlete. am cautat si pe net si nu am gasit ce reprezinta si ma roade curiozitatea!!!

Mugur said...

@ aiurea
multumesc pentru ganduri. si eu m-am amuzat cand am scris-o :)
sunt intr-o usoara dificultate despre cum as putea sa explic ce inseamna branlette, care este un termen vulgar in franceza :) asa ca am apelat la wikipedia: stimulare sexuala a organelor genitale care poate culmina cu orgasmul, stimulare facuta manual sau cu diverse parti ale corpului, cu ajutorul unor obiecte sau ustensile sau printr-o combinatie a acestora. daca stimularea este facuta pe propria persoana devine o forma de autoerotism :)

Anna said...

iti dau maxim la creativitate si imginatie. Sper sa le folosesti in continuare la fel de mult ca sunt minunate

Mugur said...

@ Anna
multumesc mult de tot pentru cuvintele tale minunate!

Monkey said...

Cool dude!

Mugur said...

@ Monkey
Thanks dude!