Sunday, 1 February 2009

Trei lucruri dure / Three hard things

"There are three things extremely hard: steel, a diamond, and to know one's self." - Benjamin Franklin

"Trei lucruri sunt extrem de dure: otelul, un diamant si a te cunoaste pe tine insuti." - Benjamin Franklin

P.S. Sincer sa fiu eu nu sunt un fan de-al lui Benjamin Franklin si, totusi, cand am citit propozitia de mai sus am ramas pe ganduri. In primul moment mi-am spus ca eu ma cunosc pe mine insumi si ca nu e chiar atat de greu sa o faci. Apoi mi-am adus aminte de situatii in care am reactionat cu totul si cu totul diferit de orice pattern de-al meu (scuze pentru englezism, dar mi-e lene sa caut un echivalent in romana :). A, si se mai intampla cateodata sa dai si peste unele aspecte personale mai putin luminoase. Eu unul sunt intolerant la prostie... Da, stiu, asta e o umbra de-a mea pe care nu am imbratisat-o inca. Oare o sa ma decid sa o imbratisez vreodata? Nu am acum un raspuns. La voi cum e? Voi va cunoasteti pe voi insiva?

8 comments:

ajnanina said...

duritatea e realativa, in functie de obiectivul imediat.
in ceea ce ma priveste,acum inteleg altfel rolul diamantelor purtate ca bijuterii si al otelului sabiilor, duritatea lor marcheaza reusitele pe calea auto - cunoasterii purtatorilor :))) sau nereusitele ?

Kami said...

Cred ca drumul spre autocunostere este lung si intortocheat, dar este o bucurie sa il parcurgi. Cu fiecare pas esti mai liber si mai fericit.
Cat despre prostie... ce pot spune... Si eu am avut aceeasi abordare, uneori inca ma surprind ca o am. Insa am invatat sa privesc prostia ca orice alt "defect", fizic sau intelectual. Cine sunt eu sa ii judec pe ceilalti? In the end we all all ignorants in one way or the other. Asa cum eu nu stiu sa repar instalatii si nu am citit Balzac, poate ca nici persoana respectiva nu a vrut sau nu a avut ocazia sa devina mai "desteapta". We all have our own path to travel :)

Mugur said...

@ ajnanina
absolut, duritatea este relativa pentru ca uneori avem tendinta sa o luam pe drumul asfaltat al autocunoasterii desi este mult mai lung fata de cel pietruit care este cel drept... poate cateodata vrem sa ocolim un, pic dar sa calatorim confortabil :) iar gandindu-ma la reusite si la nereusite, ele sunt relative. poate ca ceva crae acum imi pare a fi o nereusita, peste ceva timp imi va aparea ca fiind o reusita :)

Mugur said...

@ Kami
Ai perfecta dreptate: cu fiecare pas facut pe drumul autocunoasterii, esti mai liber si mai fericit. Poate si pentru ca lasi in urma un bagaj de care nu mai ai nevoie si care doar te cocosa purtandu-l dupa tine.
Multumesc si pentru ca mi-ai adus aminte de ceea ce la un moment dat era una din regulile mele de aur si pe care am pierdut-o undeva pe drum: cine sunt eu sa-i judec pe ceilalti? Being judgmental deviates me from my path...

impartialul said...

iar pozezi in mother teresa? eu n-as zice ca esti intolerant la prostie si pot veni si cu exemple concrete

Mugur said...

@ impartialul
nu m-am gandit, dar s-ar putea sa ai dreptate. din cand in cand pozez in mother teresa. n-am mai pozat de foarte mult timp in iisus in schimb...
multumesc pentru apreciere. si totusi stiu ca sunt situatii in care toleranta mea pentru prostie bate spre zero. din fericire, sunt din ce in ce mai putine :)

impartialul said...

sunt mai putine? vrei a spune ca inteligenta umanitatii este in creste sau ca nu te mai invirti printre imbecili?

apropo de inteligenta umanitatii - cica ramine constanta, dar numarul oamenilor este in continua crestere...

Mugur said...

@ impartialul
cand am spus "sunt din ce in ce mai putine" m-am gandit doar la faptul ca am invatat sa fiu mai tolerant fata de cum eram in urma cu cativa ani...

interesanta ideea ca inteligenta umanitatii ramane constanta si totusi nu sunt de acord pentru ca eu cred in evolutie :) iar evolutia aduce cu sine si o sporire a intelegerii...