Thursday, 5 March 2009

Granita dintre esec si succes / Line between failure and success

"The line between failure and success is so fine that we scarcely know when we pass it; so fine that we are often on the line and do not know it." - Elbert Hubbard

"Granita dintre esec si succes este atat de fina incat realizam cu greu atunci cand o trecem; atat de fina incat adesea suntem la granita si nu stim." - Elbert Hubbard

Stiti, m-am intrebat cine decide daca ceea ce facem este un succes sau un esec? Noi sau cei din jurul nostru? Au existat momente in care eu credeam ca ceea ce am facut era un adevarat succes iar ceilalti priveau situatia ca pe un esec. De asemenea, au fost situatii pe care eu le consideram dezastruoase iar ceilailti erau super incantati de ceea ce se intampla.

Asa ca inca nu am gasit un raspuns multumitor la intrebarea cine decide de care parte a granitei ne situam? Voi ce credeti?

24 comments:

Adrian said...

Depinde de ce succes este vorba.
Daca este un succes personal, de exemplu castig la loterie, pentru mine e un succes dar pentru altii e un esec, ei nu au castigat.
Daca este vorba de implementarea unor noi idei proprii ,intr-o societate comerciala de exemplu, care va aduce un profit mai mare va fi un succes comun si nu va mai fi esec.
desigur succesul va fi al tau si noi vom sti daca e sau nu succes, daca ai de pierdut e un esec si cred ca noi ne dam seama cand pierdem nu persoanele din jur, ele doar pot a-si spune parerea. Atata timp cat ceva functioneaza si avem ce lua dupa el fie parte materiala sau spirituala sau emotionala nu e un esec, desigur si Hitler a avut un succes asa ca depinde de ce parte a baricadei esti, pentru unii esec pentru altii succes...
Cam asa ceva sau poate nu...

Mugur said...

Adrian, multumesc mult! Gandurile tale au adus lumina in pestera intrebarilor mele :) Asa ca mi-am dat seama ca ceilalti decid daca e vorba de succes sau esec in functie de ceea ce le "iese" si lor :) Daca au sau nu un beneficiu din succesul nostru. Iar o alta idee care s-a cristalizat multumita tie este aceea ca perspectiva /partea baricadei este importanta in definirea succesului si a esecului. Super! Multumesc inca o data, Adrian!

ajnanina said...

pai e succes sau feed-back :)))
si desi succesele sunt cele dorite, feed-back-ul le sporeste valoarea.
si acum depinde si de unde ne luam feed-back.

intruat evolutia e inevitabila, daca privim prin prisma ei, tot ceea ce facem e un succes...
si chiar daca uneori evolutia si adaptarea par opuse, oricare dintre ele e un succes...

in ceea ce ma priveste, de cand te cunosc, am constatat ca ai doar succese :)))

gabi said...

E clar ca fiecare are adevarul sau si ca nu exista un adevar universal valabil si acceptat. Exista un set de norme sociale si dogme religioase la care ne raportam in functie de individualitatea proprie.
Ceea ce conteaza pentru fiecare ramane adevarul sau propriu pe care il cauta, nu ca i-ar fi teama ca el nu exista ci pentru ca...
Vrem ca binele sa fie o forma a frumosului si sa intalnim pe drum adevarul. Tanjim dupa aceasta intalnire, implinire.
Dar, cunoasterea are nevoie si de exercitiul incertitudinii, fiindca altfel se transforma in stagnare.
Orgoliul este un pacat iar bunul simt, de multe ori, o piedica in calea cunoasterii.

Am observat cu totii cum omul simplu stie mai multe decat „profesorul de filosofie”; el stie ca nu trebuie sa dai sfaturi celui care n-are chef sa le asculte.

http://octavianpaler.ro/comentarii-si-citate/drumul-cel-mai-scurt-nu-e-cel-care-ti-se-pare/

Stiu ca am iesit putin din topic, dar as vrea sa inchei cu un citat care-mi place:

“Toti avem nevoie de un asemenea loc pe care sa nu-l judecam niciodata, care nu e nici rau, nici bun, caci exista deasupra greselilor si-l iubim fara obiectii”
Octavian Paler/Scrisori imaginare

Kami said...

sau "In order to succeed you must walk a line as fine as the razors edge" si "success is a gradual realization of a worthy goal"
Nu stiu cat de important este ceea ce spun ceilalti... si asta venind de la cineva cu referinta externa...
Eu cred ca esecul apare doar in momentul in care renuntam la visul nostru, in rest totul e feedback(mai ales ceea ce spun cei din jur). Important este ceea ce decidem noi sa facem cu ce spun ei.

Pentru mine succesul este fiecare pas inainte, fiecare strop de cunoastere sau de constientizare care ma ajuta sa cresc, pentru ca ... scopul meu are nevoie de fiecare metamorfoza. Si atata timp cat ceea ce fac in fiecare moment ma aduce mai aproape de ceea ce vreau sa fiu, succesul e acum.

Mugur said...

Ajnanina, bine punctat! Oare avem nevoie de feedback ca sa constientizam propriul succes sau sa ne bucuram de el? Sau oare succesul nostru e succes si fara feedback-ul cuiva?

Super tare ideea ca evolutie e inevitabila si ca totul e de fapt un succes. Imi place tare mult, Ajnanina!!!

Gabitzu, foarte frumos citatul! Si super empatic! Imi place!
Iar apropo de adevar cum decidem care adevar ni se potriveste: cel care ne apartine sau cel oferit de normele sociale si dogmele religioase? Mi-am adus aminte de reincarnare. Biserica ortodoxa nu recunoaste reincarnarea, eu sunt botezat ortodox si totusi cred in reincarnare :) Cred ca alegem adevarul care ne convine cel mai mult, totusi...

Ajnanina, esti tare!!! M-am amuzat teribil de noua perspectiva, cea a periutei redevenita baton de mestecat. Plus ca mai intervine si perspectiva degetelor proprii folosite pe post de periuta de dinti :)))

Kami, super inteleapta perspectiva ta! Imi place mult!! Si eu cred ca esecul mai apare si atunci cand renuntam la visele noastre, iar restul e doar feedback.
Sincronicitatile functioneaza iar! Si Ajnanina spunea ca succesul tine de evolutie, de metamorfoza si e la fel de inevitabil ca acestea. Super!!!!

Cristian Lisandru said...

Cred că noi hotărâm, în primul rând, când este vorba despre eşec sau despre succes. Fiindcă totul se raportează la ceea ce dorim să facem, la ceea ce ne-am propus, la fiecare plan sau vis pe care îl "croşetăm" în nopţi mai mult sau mai puţin lungi. Graniţa dintre cele două este, într-adevăr, foarte subţire, aşa de foarte multe ori trecem din succes în eşec şi invers. Totul seamănă cu un dans pe sârmă, suntem când cu zâmbetul pe buze, când trişti, baletăm pe sârma subţire de la înălţimea "eu"-lui personal...

Mugur said...

Cristian, imi place tare mult si perspectiva ta! Asa este, noi stim cel mai bine ce vrem sa obtinem si, astfel, stim perfect daca ne-am atins scopul (succes) sau nu (esec). Iar imaginea cu dansul pe sarma este o super metafora pentru granita fina dintre esec si succes! Multumesc, Cristian!

Leo said...

Ciudat, azi m-am gandit si eu la succes si esec, insa putin altfel.
Sedeam pe valiza mea cu bune si rele (de care tu mi-ai adus aminte) si ma gandeam amar ca toate discutiile despre succes si esec sunt inutile - uneori viata se rezuma la supravietuire. Si supravietuirea ar putea fi considerata un succes, poate chiar cel mai important.
Ploua afara si vad altfel lucrurile azi. Dar ma repar repede. :D

Mugur said...

Leo, si aici ploua, adica a plouat mai devreme si se pare ca va mai ploua si mai pe dupa-amiaza. Si, desi am de facut tot felul de drumuri astazi, eu deja m-am reparat si vietuiesc cu bucurie :) Si ma gandesc ca, scotand din valiza chestiile rele de care nu ai nevoie, te repari cat ai zice peste :)

gabi said...

Mugur,
tocmai ti-a raspuns Cristian la intrebarea "Iar apropo de adevar cum decidem care adevar ni se potriveste: cel care ne apartine sau cel oferit de normele sociale si dogmele religioase?"
Cristian a spus :
"...totul se raportează la ceea ce dorim să facem, la ceea ce ne-am propus",
deci,
frumusetea e in ochiul celui care priveste; am spus-o si am s-o repet de un milion de ori.
E simplu: numai tu poti decide ce e bun pentru tine fiindca raportezi informatiile din exterior la sinele tau cu tot ce inseamna el ajustat de educatie si obiceiuri personale.
N-as spune insa ca nu sunt importanti si ceilalti si ca ne-ar fi indiferenta reactia primita din exterior.
Probabil ca in final creierul si constiinta impreuna cu simturile ajung la un "produs" asimilabil din perspectiva trasaturii predominante a caracterului.
Cand esti un om care tii tot timpul cont de cei din jur, o sa fii mai inclinat sa crezi ca ceilalti au dreptate si trebuie sa-i urmezi negresit.
La celalt pol se afla oamenii care isi cunosc capacitatile si care au mare incredere in ei. Pe la mijloc pe undeva sunt indecisii... :)))

gabriela said...

cred ca de succes si de esec ne dam seama singuri nu ne mai trebuie si parerea altora,o simtim pe pielea noastra

Leo said...

Daca ar fi, Mugur, atat de usor sa scoatem din valiza raul, ar fi pe lume numai oameni fericiti.
Unii reusesc, unii invata sa care valiza cat mai eficient si cu raul inauntru. Mai grav e atunci cand nu mai esti capabili sa ti-o cari singurel.
Cred ca am deviat putin la subiect - dar asta demonstreaza ca subiectele lansate de tine sunt generatoare de noi si noi alte idei. :)

Kami said...

@Leo Si "raul" este doar o latura a aceluias lucru, pe care daca ne hotaram il putem percepe ca fiind "bine".

Despre acelasi lucru eu pot spune ca este bine, iar tu ca este rau.

Si stii care e ironia?
Ca amandoua avem dreptate...

gabi said...

Cu respect,
ce mai face domnul Ioan ?
:)

ajnanina said...

gata.
au cazut granitele.
succesele si esecurile se amesteca. toata lumea are dreptate.
totul e posibil.
si e fantastic !!!!

Coach Ioan said...

Salve curiosilor.... :)

granitza dintre esec si success...

Candva era aia cu feedback-ul... Inclin catre ortodoxie... care zice ca daca esti intelept sa intelegi si sa accepti ceva...

De ce pana mea facem toate astea?

Ne zbatem ca dihanile.... pentru ce?


stiti voi.... pe ulitza din sat...

:)

gabi said...

Ioane,
pai, ca sa ne aflam pe noi, nuuu ?
Tu ce le zici oamenilor ? :))
Si...
in plus,
ne era dor de tine :P

Coach Ioan said...

mi-a fost dor de voi, va pup pe toti. Plec, am avut o zi plina...

Doamne'ajuta!

i

gabi said...

Okay,
pleaca,
da' sa lasi si tu o adresa ceva, pe private, unde sa te gasim :P
Doamne ajuta !

gabi said...

Ahh, sa ma prezint,
eu sunt : gabriela_shine
pentru Mugur si toti vizitatorii acestui blog; sunt bucuroasa sa va aud si altfel ;)

Mugur said...

Gabi, mi se pare genial! E nevoie doar sa pui intrebarea pentru ca raspunsurile apar. Asa este, raspunsul la una din intrebarile mele a venit de la Cristian.
Ideea ca frumusetea se afla in ochii celui care priveste este si preferata mea :)
Si da, cand suntem decisi, sistemul de referinta e cel interior :)

Gabriela, mie mi s-a intamplat ca ceea ce simteam eu ca fiind esec/succes sa fie perceput taman invers de unele persoane cu care interactionam. Si cred ca explicatia este cea data de Adrian care spunea ca totul e relativ apropo de care parte a baricadei ne situam :)

Leo, perfect de acord :) Cateodata caram valiza mai constinciosi tocmai pentru ca e mai grea (cu raul in ea). Plus ca daca valiza ar fi tot timpul usoara nu am mai simti ca suntem intr-o calatorie :) Si totusi e usor sa golim raul din valiza daca avem motivatia necesara. Asa cum am stiut sa-l varam acolo, asa stim sa-l si scoatem. Totul e sa vrem si sa avem un motiv :)

Kami, si eu cred ca perspectiva e foarte importanta. Si aici imi aduc iar aminte de paharul jumatate plin sau jumatate gol :)

Mugur said...

Ajnanina, imi place ideea cu caderea granitelor. Ma simt ca si cum as fi participat la caderea zidului Berlinului. In schimb eu nu vreau sa amestec succesul cu esecul.
Si, cum totul e posibil, vreau ca esecul sa fie de fapt o modalitate de a invata, de a evolua!!!

Ioane, super tare chestia cu dihaniile! Mie imi place sa ma zbat :) Simt ca traiesc si nu ca doar vietuiesc, plus ca ma pot folosi de maini, picioare, cap ca sa ma zbat mai zgomotos ca doar le am si ma bucur ca le am :)

Si cum ursul nu mai circula pe ulita din sat ca doar toti ursarii au plecat in Spania si Germania, e bine sa mai faca cineva galagie ca altfel se asterne vesnicia aia care s-a nascut la sat...

Corazon la tot cartieru' (cu TM de la tine :)

Mugur said...

Gabitzu, eu folosesc foarte rar Messengerul pentru ca am versiunea pentru Mac si nu e 100% compatibila cu cea de PC.