Friday, 10 April 2009

Ce conteaza si nu numaram? / What counts and we do not count?

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - Albert Einstein

"Nu orice poate fi numarat conteaza si nici orice ce conteaza poate fi numarat." - Albert Einstein

Image credits: Toxel.com

Plecand de la ceea ce spunea Einstein, mi-am pus intrebarea oare ce conteaza pentru mine si eu nu "numar" (a se citi "constientizez") si oare care dintre chestiile pe care le "numar" in prezent (a se citi "le iau in seama") chiar conteaza pentru mine? Iar raspusurile care mi-au venit au fost fantastice! Mi-am dat seama ca in unele cazuri ma pierd in forma activitatii si uit de continut... Si am mai inteles si ca neglijez unele aspecte care, pentru mine, sunt importante... Si, atunci, indemnul de pe billboard-ul de mai sus "Use only what you need" a capatat sens :)

Va invit si pe voi sa faceti acest mic exercitiu si sa fiti atenti la ceea ce obtineti. S-ar putea sa va surprinda :)

21 comments:

Cristian Lisandru said...

Sunt de acord cu tine, Mugur, fiindcă avem această "capacitate" - dar nu în sensul bun al cuvântului - de a ne pierde de foarte multe ori prin hăţişul amănuntelor. Atenţi la amănunte, pierdem din vedere esenţialul. Contabilizăm eronat, astfel, consecinţele nu sunt întotdeauna dramatice, însă ele există şi ne afectează. Nu ştiu dacă vom reuşi să avem puterea de a "alege" cu maximă precizie. şi eu mă "rătăcesc" printre amănunte, evident...

Mugur said...

Cristian, nici eu nu stiu daca vom reusi sa avem puterea de a "alege" cu maxima precizie si de a ne "rataci" mai putin printre amanunte. Devenind constient de aceasta "capacitate", vom incerca si sper ca voi reusi sa o fac mai rar sau doar atunci cand imi aduce un beneficiu :)

Kami said...

I am a master at getting lost in details. Are si asta un lucru bun... usur usor din necesitate devin si un master al vederii de ansamblu si in a schimba de la una la alta. La urma urmei nu conteaza de unde incepem :)

Pe mine ma ajuta sa decid ce voi face urmatoarele intrebari:

What do I really want?
Why do I want it?
How do I get/do it?

Si sa nu uitam: What am I doing in this moment? Is it helping me to get closer to my goal or further away from it?

Ii dau dreptate lui Cristian cand spune ca uneori pierzandu-ne in amanunte putem contabiliza eronat, dar uneori in amanunte gasim raspunsurile la intrebarile noastre si avertizari pentru elemente ce ar putea deveni problematice daca nu le dam atentie acum.

Mugur(ca tot s-a vorbit la workshop despre asta) "trebuie sa fim perfecti?"

Poate ca uneori e bine sa ratacim prin hartile noastre si ale altora, unele mai detaliate, altele facute din satelit. Eu una ma simt mai bogata asa ^-^

Kami said...

P.S. Super tare postarea. Deja m-am gandit la cateva situatii in care pentru ca nu am facut switch-ul la momentul potrivit a iesit o mica mare nebunie. Eh, dar si cand am realizat... the big picture was huuuuge! :D

ajnanina said...

daca nu se poate numara, e Unic.
si daca nici nu e usor de constientizat, e imens :))
sufletul meu, al tau... privirea si atingerea Lui...

Camelia said...

Kami, Perfectiunea consta in iubirea imperfectiunilor.
imperfectiunile sunt cele care ne fac umani.

ratacim prin detalii sau nu..conteaza? din toate experientele invatam..dupa parerea mea nu exita greseala..

Mikka said...

Mugur, ce faci? Lansezi asa un topic si pe urma fugi la munte...:))

As povesti mult... Da' mai scurtez.

De numarat, totusi...
O prima reactie (re-actie, da?)
acea zisa:
"Viata nu se masoara cu numarul de respiratii pe care le aveti, ci in momentele care iti taie rasuflarea."

Ori Nicolae Iorga:
Valoarea unui om se socoteste dupa numarul celor care se simt bine prin el"...

Si ce conteaza?
Ceea ce-mi face inima sa-mi cante.
Ani de zile am facut si desfacut, pe portativ, cantecul asta. S-a slefuit si a devenit busola mea pe drum.
Si nu mai numar, desi conteaza enorm:
zilele si noptile
zambetele
mangaierile
ridurile din coltul ochilor - pret al zambetelor
frumusetile lumii
oamenii
povestile de dragoste
prietenii
pasii mei
clipitul ochilor mei, care VAD
cantecele si dansurile
trosnitul incheieturilor, in diminetile reci, semn ca traiesc si misc
cazaturile in zapada
baile de soare si de mare

... sa mai pun? cate pagini pot posta in comment?
Ca sa scurtez, cum am promis, mai zic o data: ceea ce imi face inima sa-mi cante. Nimic altceva. Si nu mai risipesc timpul vietii mele, atat de pretios, pe nimicuri...
Doar ma bucur!

Kami said...

Exact asa spun si eu Mikka:
"Follow your heart and let it sing!"

Kami said...
This comment has been removed by the author.
gabi said...

Tu, maine ai sa faci un mic bilant iar eu iti urez sa nu numeri niciodata clipele de fericire fiindca si-ar putea pierde savoarea.
LA MULTI, MULTI ANI, MUGUR !!!

Madalina said...

Doamne si eu sunt asa indragostita ca am si uitat de ziua lui Mugur! Este ziua ta Mugur, daca este sa stii ca iti trimit imbratisari calde si multi pupici de la Constanta si un munte de fericire din cat am eu acum si ai grija sa nu iei boala asta de la mine ca e grav, uite si tu ce mi se intampla........

Madalina said...

Da sa sti ca nu poti sa numeri fericirea cred ca eu as putea da acum la toata populatia globului si nu s-ar termina...
Am reusit sa am o comcluzie si eu :)))

Marian said...

La multi ani Mugur

Mikka said...

Desi te-am pupat si pe "Pupaciosi", ca sa vezi inca un "numarat", iata
si la tine in gradina
La multi ani!
cu
Sa iubesti si sa fii iubit!

Sa ne infloresti, Mugur! :))

Kami said...

http://www.youtube.com/watch?v=hrvA1AEL7zA&feature=PlayList&p=BCFD0A67A1DADD4C&playnext=1&playnext_from=PL&index=14

Acorduri de pian care spun ceea ce ar trebui sa spun in cuvinte si nu vreau :D

si totusi...

Cornul abundentei sa fie in inima ta, in sufletul si viata ta, mereu sa stralucesti la fel de frumos ca acum si chiar si mai mult! :)

Adrian said...

eu nu namar clipele de iubire si de fericire, nu numar saruturile si imbratisarile dar imi numar banii din portofel pentru a nu ma face de rusine in magazin cerand ceva si sa nu am bani destui (m-am ars intr-o zi)

adriana said...

Maratonul rugaciunii

impartialul said...

hello, anybody here???

Kami said...

Nop, am plecat cu totii la o cafea cu frisca de iubire si cu aroma de viata. :)

Mugur said...

Dragii mei Gabi, Madalina, Marian, Mikka, Kami va multumesc mult entru urari! Si eu va doresc ca totul sa va mearga dupa voia inimii si sa aveti zambetul pe buze!

Cu drag, Mugur

Mugur said...

Da, si eu am fost la o cafea cu frisca de iubire si cu aroma de viata :) Si acum am revenit acasa :)