Monday, 20 April 2009

Despre dezvoltarea fizica


Astazi m-am gandit sa va ofer cateva informatii usor de digerat si de pus in aplicare care au legatura cu dezvoltarea fizica pe care pot spune ca am cam neglijat-o pe acest blog. Le-am testat pe propria piele inainte si, cum sunt o persoana foarte comoda, m-am gandit ca v-ar putea prinde bine si voua, acelora care, ca si mine, duceti o viata oarecum sedentara si cautati "retete" usor de pus in aplicare :)

Mersul pe jos e cel mai bun exercitiu
Medicina ayurvedica spune ca exista doua exercitii fizice absolut naturale pentru organismul nostru: inotul si mersul pe jos in ritm sustinut. Cum sunt destul de comod, mersul la piscina mi-ar consuma ceva energie si timp. Asa ca am ales varianta cu mersul pe jos in ritm sustinut. Incerc sa merg pe jos cam 30 de minute in fiecare zi si, uneori, merg si mai mult de atat :) Prietenii pot confirma :)

Orice alt exercitiu fizic care NU ne epuizeaza este si el bun
In afara de inot si de mersul pe jos, sunt o multitudine de alte exercitii fizice pe care le putem face si care sa ne si placa :) Nu am mers niciodata la o sala de fitness si nu cred ca o voi face prea curand desi am prieteni care se duc si care sunt foarte incantati de rezultate. In schimb ma dau cu rolele :) E o activitate fizica care imi place si care nu ma epuizeaza fizic :)

Cea mai buna dieta este sa manaci la intervale de 6 ore intre mese
Tot medicina ayurvedica (deh, eu sunt fan Deepak Chopra :) spune ca dietele nu sunt sanatoase pentru organism pentru ca ii creeaza stresul unei alimentatii mai saracaciose decat cea cu care era obisnuit. Si atunci corpul nostru, intrat in panica, face depozite de grasime din orice, chiar si din cateva frunze de salata verde :) La unele persoane dietele draconice dau rezultate si, totusi, la finele dietei persoana va reveni la obiceiul de a lua in greutate. Si atunci ce este de facut?

Raspunsul este simplu: mancati la intervale de 6 ore intre mese si lasati deoparte orice fel de snacks-uri care va tenteaza intre mese. Astfel organismul va lua din alimente energia de care are nevoie si va elimina surplusul pe... cale naturala :) Va sti ca isi primeste energia la ore fixe si nu va fi stresat sa adune cat mai multa grasime :)

Beti jumatate de litru de apa calda dimineata, pe stomacul gol
Am aflat de la o prietena o modalitate simpla de a ma "spala" pe dinauntru :) In fiecare dimineata fierb jumatate de litru de apa (o las sa dea in clocot) si, dupa ce a ajuns la o temperatura acceptabila pentru mine (adica nu ma mai frige :) o beau pe stomacul gol si jumatate de ora nu mananc nimic astfel incat apa sa isi poata face efectul.

Beti minim doi litri de apa pe zi
Indemnul asta il gasiti in orice articol despre sanatate. Apa este o sursa de energie vitala si avem nevoie de hidratare pentru a ne mentine sanatosi.

Mancati cat mai natural
Hrana super procesata isi pierde calitatile nutritive si nu mai are valoare pentru organism, poate cel mult pentru depozitele de grasime :) Unii dintre voi stiu de dependenta mea de Burger King si de McDonald's :) Ei bine, m-am decis ca de la vizitele saptamanale si uneori chiar mai dese de atat in aceste locuri, sa ajung la vizite super ocazionale :) Mie personal, in acest moment, mi-este greu sa mananc foarte sanatos si nu cred ca as fi un bun vegetarian :) In schimb, stiu ca pot manca mai sanatos si mai natural decat o faceam. Ceea ce am si inceput sa fac inca de ieri. Am introdus in alimentatia zilnica mai multe legume si fructe in stare cat mai apropiata de cea naturala :)

Respirati profund
In urma diverselor studii facute ca de obicei de americani (ca doar ei au o gramada de finantari pentru tot felul de chestii :) s-a ajuns la concluzia ca respiram superficial. Asa ca, ori de cate ori va aduceti aminte, inspirati profund, tineti cateva secunde aerul in voi si apoi expirati la fel de profund. Incercati sa inspirati aerul atat de profund incat el sa ajunga in stomac. In felul acesta sunt bine oxigenate celulele corpului si isi pot desfasura activitatea mult mai bine.

Mi-ar placea sa aflu si ce faceti voi pentru dezvoltarea voastra fizica. In cazul in care acum nu aveti astfel de activitati, sunt curios sa aflu daca vreuna din ideile de mai sus vi se pare fezabila si, daca da, cand o puneti in aplicare.

37 comments:

Geanina Codita said...

Sanatoase sfaturi, mai ales acum dupa zilele acestea "bogate". Greu inceputul, insa finalul este incantator.Multumiri.Hristos a Inviat!

Simona said...

Interesant articol :) ... in ceea ce ma priveste, practic cat de des pot, mersul pe jos, pedalatul pe bicicleta (ce-i drept, de camera, dar ma ajuta destul de mult), aplic de cele mai multe ori, proverbul : mancarea de dimineata maninca-o singur, cea de la pranz imparte-o cu prietenii iar cea de seara da-o dusmanilor ... :) ... pot spune ca masa mea principala este micul-dejun, asa, probabil, si pentru ca activitatea cea mai intensa o desfasor in prima parte a zilei ... mananc intre mese, dar incerc ca aceste gustari sa fie fructe ...

In ceea ce priveste consumul de lichide, ultimele cercetari arata ca si acesta este functie de greutatea corporala ... adica, se imparte greutatea la 30, iar rezultatul reprezinta cantitatea ideala de apa care trebuie consumata pe parcursul intregii zile (in litri, bineinteles :) ) ... si-am mai aflat ceva : ca in categoria lichidelor despre care vorbeam mai sus, intra apa si sucurile naturale 100 % ... pentru fiecare pahar de suc cu adaus de zahar, ca si pentru fiecare cana de ceai consumat, se bea tot atata apa in schimb ... deci nu adaugam la lichidele consumate intr-o zi, sucurile din comert si ceaiurile ... aaa, inca un amanunt : dimineata beau cam 300 ml de apa, pe stomacul go, iar restul de apa il consum pe tot parcursul zilei, distribuita in cantitati mici (asa incat sa nu ajung sa am senzatia de sete) ...

Dulciuri (indeosebi ciocolata cu procent mare de cacao) incerc sa consum tot in prima parte a zilei ...

Desigur, nu ma pot lauda cu faptul ca nu ma abat de la cele descrise mai sus :) ... cred ca, in fond, totul tine de autocontrol :) ...

Am lasat pentru final ceea ce este cel mai important pentru mine : faptul ca gandesc pozitiv, sunt in categoria persoanelor active (cred ca mult prea active uneori, spre disperarea celor din jur ... a nu se confunda cu agitata ;) ) ... nu am facut niciodata din diete un mod de viata, nu le-am pus pe primul loc, sunt impacata cu mine insami :)

Mugur said...

Geanina, inceputurile ni se par mai mereu mai dificile deoarece ne scot din rutina noastra zilnica. Si eu cred ca finalul este incantator. Adevarat a Inviat!

Mugur said...

Simona, multumesc pentru ganduri. Am calculat, folosind formula de la tine, necesarul meu zilnic de apa si am ajuns la 2 litri si un pic :)

Eu sunt un mare consumator de dulciuri :) Din fericire, nu se vede :) ar in ultima vreme am inceput sa simt nevoia din ce in ce mai putin sa mananc atatea chestii dulci :) Probabil pentru ca a venit primavara :)

Nici eu nu am tinut vreo dieta pana acum pentru ca nu am rabdarea necesara pentru asa ceva :) In schimb incerc sa mananc echilibrat. De cateva zile nu am mai mancat Fornetti. Ultima oara am gasit o musca mare si intreaga in branza dintr-un pateu :((( Noroc ca am vazut-o inainte de a musca din ea. Bineinteles ca am aruncat restul de pateuri si, chiar sa vreau, nu voi mai putea manca pateuri Fornetti pentru ca imi va aparea imaginea acelei muste mari, cu alura de faptura criogenata in branza :(((

Si ma bucur tare mut ca s-a incalzit vremea pentru ca voi iesi iarasi cu rolele in parc. Tot mai multi prieteni si-au cumparat role asa ca vom iesi in gasca sa facem miscare :)

Mikka said...

Foarte buuun!
Mugur, ca orice adevarat trainer si coach, dai exemplu! Adica pe bune:), aratand si ce merge si ce nu prea... dar ar fi bine.
Chiar ca nu se vede ca iti plac asa dulciurile :) si Mc Donald's...
De mers pe jos si mie imi e cel mai bine. Si la fel, fara epuizare. Noroc de blocajul pe transportul in comun, pe dealul urcand de le Eroilor la Academie. Vrei nu vrei, mergi pe jos... Mie imi place grozav, cu muzica in casti...
Mai am niste super exercitii Pilates, de pe youtube. Alea pentru abdomen sunt magice! Modeleaza cel mai flasc abdo in 5-6 sedinte (atunci incepe "sa se vada") si da o talie de invidiat! Ce vrei, la femei asta e ff impo... Pentru ca se "strica" mai repede.
Cu mancarea... nu e problema. Pap putin, "no meat", da' dulciuri... le ard insa cu miscare.
Respirul si apa. Ff bine punctat!
Cu apa deja m-am invatat, dupa ce ani de zile nu beam decat cafeaua de dimi((: . Acum beau cam 2-3 litri, thanks God!
Respirul e o pasiune mai veche. Am tot felul de forme in care exersez... natural. Combin cu taichi, cand ma dezlenevesc dimineata, mai des seara. Asta e una din marile mele placeri.
Din cand in cand mai fac ceva aerobic. Recunosc, conditionat in primul rand de buget.
Cel mai mult imi place dansul. Am abonament lunar...
Aduce tot: miscarea, care dezvoltara muschii pe care ii vrem lucrati, placeeeeereaaa, care face toata treaba cu endorfiele alea si nu numai :)), si totala ne-simtire (sic!) e efortului. Care este (uneori, la salsa de pilda, curg apele pe tine), dar nu se simte. Drog, ce mai...

Azi, de pilda o sa-mi ofer o dupa-amiaza de mers pe jos, cat de departe pot...
O zi de vis si tie si tuturor cititorilor tai!

Mugur said...

Mikka, imi place! Faci tot felul de chestii misto si se vede :)
Si eu merg pe jos ascultand muzica sau MP3-uri cu chestii motivationale sau de selfhelp. Cateodata mai ascult si transe si ma trezesc brusc pe vreo trecere de pietoni sau prin vreun magazin, da'ma dezmeticesc repede :) Am prieteni care isi testeaza transele pe mine inainte de a le utiliza cu altii :) Im place pentru ca mai invat chestii de la ei :)
Cu apa mai e ceva de lucrat la mine pentru ca nu am o senzatie de sete si atunci beau mai putina decat are organismul meu nevoie. Si ca sa ma obisnuiesc, am tot timpul apa pe birou si mai beau din cand in cand :)

Si eu o sa-mi ofer o dupa-amiaza de mers pe jos. Ma intalnesc cu cativa prieteni si o sa merg pe jos pana la locul de intalnire. Mai ales ca a iesit si soarele :)

Sa avem o zi minunata, plina de energie!

Cristian Lisandru said...

Bune sfaturile tale, Mugur. Merg pe jos destul de mult, în fiecare zi, mai ales că ies la plimbare cu Nora - căţeluşa border collie. Nu ştiu dacă aş reuşi să pun în aplicare partea cu apa caldă, nici nu am încercat până acum. Ca de fiecare dată, primul pas este cel mai greu de făcut...

Mugur said...

Excelent, Cristian! Mersul pe jos e cel mai bun exercitiu. Plus ca e cu atat mai placut cu cat iesi la plimbare cu Nora care cred ca este o jucausa si o simpatica. O familie de prieteni buni din Anglia au si eu un border collie si are atata energie si e atat de iubitor incat ma bucur sa il vad ori de cate ori imi viiztez prietenii.

mihaella said...

Din pacate nu ajung sa merg minim 30 minute pe jos.insa,practic mersul cu bicicleta eliptica cca 30 minute pe zi.Respiratia,cu exercitiu,am adus-o la normalitate(evident mi s-au incalzit membrele),la asta m-au ajutat meditatiile,sportul si plimbarile in natura.
...constat cu placere sa mai aflu un fan Deepak Chopra.
Am inceput sa gatesc fara prajeli de ceva timp,iar carne din cand in cand peste...ma simt foarte bine.

Obisnuiam sa beau 2 litri lichid zilnic;m-am cam lenevit vreo 3 luni.De o luna am revenit la 2 litri caci fara energia apei...am facut nisip la rinichi.Acum e muuult mai bine.
Mugur,nu cumva incepe organismul sa nu-ti mai ceara dulciuri pentru ca devi din ce in ce mai multumit sufleteste(evaluand fiecare plan)?

gabi said...

Hristos a Inviat !

"Orice alt exercitiu fizic care NU ne epuizeaza este si el bun"

De ce trebuie un exercitiu fizic sa nu ne epuizeze ? :)

De ce sa nu ne depasim limitele fizice in acelasi mod in care o facem cu cele psihice ?
:)
Pup u :)

ajnanina said...

mi-e greu sa raspund, pentru ca tocmai m-am intors dintr-o vizita la niste prieteni. care m-au asteptat, cum era de asteptat zilele astea, cu masa pusa. iar eu am gustat din toate cele.
de maine.
de fapt nu de maine, ca maine e marti. asa ca de poimaine. sau mai bine de lunea viitoare, ca in week-end voi beneficia de noi impulsuri.
care imi vor schimba din nou viata.
in bine, probabil.

toate cele scrise mai sus sunt bune. pe fiecare le-am aplicat, candva. si au dat rezultate. si sunt multe altele, la fel de valabile. importanta e constientizarea. si decizia.

mi-am promis ca voi redeveni vegetariana. si pentru asta ii multumesc lui Adrian :)

imi promit acum si altele (multumesc, Mugur :)). nu ma laud anticipat... pentru ca nu stiu cand voi incepe efectiv. prietenii vor observa pe parcurs... si atunci voi putea vorbi despre...
pana atunci, felicitari celor ce au ales deja sa traiasca sanatos :)

vilo13 said...

Nu am dat niciodată importanţă acestui aspect.
Am avut (şi am) grijă de corpul meu dar aceste lucruri decurg de la sine... fără vreun program oarecare.
Eu merg pe jos zilnic cel puţin o oră; o dată pe lună călătoresc pe câte undeva prin ţară unde aşijderea merg pe jos mult (3-4 ore într-o zi).
Nu consum alimente cumpărate din supermarket (e drept că în zona asta a ţării se poate, în Bucureşti nu prea) ci doar smântână adusă proaspăt de "sub vacă" :) şi ouă pe care trebuie să le ţin ceva vreme căci au sub 24 de ore de la "fabricaţie" :)
Nu sunt vegetarian ! Deloc ! În opinia mea cea mai bună legumă este carnea! De pasăre. Dar cea mai bună pasăre tot porcul rămâne :)
Eu nu mănânc niciodată la program şi pentru mine cea mai importantă masă este cea de la prânz (neavând timp dimineaţa). Organismul meu pare să răspundă bine la acest tip de tratament. N-am mai mâncat dimineaţa cred că de 5-6 ani şi mă simt foarte bine.
Eu personal nu beau sucuri din comerţ. Niciodată. Prefer însă oricând un compot făcut din fructe pe care le-am cules eu cu mâna mea din curte :)
Conform formulei Simonei ar trebui să beau 2.6 litri de apă pe zi. Eu beau cam 3 şi uneori tot mă simt deshidratat.
Oricum, interesant articol ;)

J O N K said...

hello!
warm greeting from Indonesia!

Leo said...

Ce pot sa fac pentru mine in conditiile in care nimic din jurul nostru nu mai e natural ? Beau apa ca o camila, mai ales la munca, unde atmosfera este mai incarcata. Incerc sa beau apa cat mai curata. Nu stiu daca reusesc.
Mananc fructe si legume. Cat pot de multe. Si carne. De toate felurile, cat mai slaba. Peste si fructe de mare destul de des. Fara prajeli. Mancare gatita si nu prea - adica preparata rapid, semi-cruda. Supe. Ulei de masline. Cereale, nuci, seminte, lactate.
Pacatul meu, ca si al tau, Mugur, sunt dulciurile. Nu inteleg nici de vorba buna (pe care mi-o spun in gand), nici dupa ce imi trag doua-trei palme scurt, ca zaharul e rau-rau-rau. Daca ar tine de ratiune...
Miscare fac si nu prea - e greu cand ai un loc de munca sedentar. Obisnuiam sa merg foarte mult pe jos.
Sunt adepta a medicinii naturiste : mai mult de un analgezic pentru dureri de cap nu prea iau. In schimb, am perioade in care fac cura de ceaiuri de toate felurile, cura de argila pentru dezintoxicare, beau tot felul de tincturi...
O fi destul ? :D

Adrian said...

De folos aceste sfaturi. Mie imi place inotul si sunt mereu atent ce mananc (cat mai putine sau deloc chimicale)

ajnanina said...

si cand te gandesti ca e aproape un efort viata sanatoasa, ca trebuie sa fim foarte atenti pentru o dezvoltare fizica optima...
dar evolutia fizica? ce ar presupune?
ok. dezvoltarea, pentru mine inseamna manifestarea optima (spre maxim) a potentialului.
evolutie ar insemna depasirea limitelor... in cazul de fatza, a celor fizice.
cum ar fi?
ce limite fizice ar fi cel mai usor de depasit? si ce limite fizice ar fi cel mai ,,frumos" de depasit :))) ?

di said...

Doamne, ce bine vin îndrumările tale, acum, după mesele îmbelșugate de Paște! Aș vrea să încerc apa caldă pe stomacul gol și să văd ce rezultate dă.
Plimbările luuuungi prin Herăstrău cu băiețelul meua plin de energie sunt încă salvarea mea.
Mulțumim, Mugur!

Camelia said...

Bine v-am gasit..:)faine punctarile tale..eu imi doresc sa invat sa merg cu rolele dar am o mare retinere si sper sa reiau mersul pe jos cat mai curand acum ca e cald din nou..mersi ca mi-ai reamintit.
in rest ma simt bine ca am vreo 4 luni de cand am renuntat la carne si la bauturi acidulate, ma simt bine ca beau apa muulta..si respir constient din abdomen..si multe altele..:)
cand voi simti momentul voi renunta si la fumat..
eu cred ca cel mai important este sa fim mereu in armonie cu noi insine..:)
si..Adevarat a inviat.

Ioan said...

:) saptmana trecuta mi-am tras cascada... Am carat bolovani, salcii, pamant cu roaba...

Acu' doua saptamani am adus 6 masini de pamant fertil in curte pe care l-am imprastiat impreuna cu 3 bajeti. ne-a luat 3 zile 6 masini, 4 oameni...

munca fizica frate/soro. socializare cu oameni simpli autentici... formula fericirii...


Lov' la tot cartieru'

i

Kami said...

Ca de obicei postarea ta este excelenta si a venit la momentul potrivit pentru mine :)
De o sapt am chiulit de la alergatul prin parc, iar exercitiile de piates nu le-am facut intr-un mod consistent... si iata mi se reaminteste intr-un mod cat se poate de finut ca am ceva de facut :)

Nici eu nu sunt un fan al salii tot din comoditate, plus ca mi se pare ca pierd prea mult timp. Mersul cu rolele mi se pare excelent, am si eu o pereche pe undeva, doar ca nu prea am avut cu cine merge si singura nu imi place.

Excelente indrumarile tale, le voi pune si eu in aplicare ^-^

Multumesc pentru ca esti din nou un bun mesager Mugur ~.^

impartialul said...

vad ca tot pui poze cu tine pe site. hai, asta cu rolele o inteleg, dar de pe stinca aia cum ai reusit sa te salvezi?

DoarATAT said...

Hristos a Inviat !
Completeaza la reteta cu apa :
1)In fiecare dimineata, primul gand al zilei : catre Dumnezeu !
2)Prima "curatare": ochi, nas, gura si gat
3)Prima Ruga : multumire pentru noua zi in dar, cerere de ajutor pentru indeplinirea VOII SALE
4)Un pahar, o cana, 1/2litru (crescendo in timp)de apa (energizata sau nu) SE BEA CU INGHITITURI MICI SI PE NERASUFLATE (fara sa respiram in tot acest timp)
5)Pe CONCENTRAREA : "energia care intra o data cu apa pe care o beau, vine de la Dumnezeu, si se raspandeste in tot organismul meu, in fiecare celula a mea, purificandu-le si energizandu-le, de la parte la intreg, in totalitate, dupa voia Domnului"
6)Multumim Creatorului !
7)Incepem (sau nu) sa-I facem Voia !

Mugur said...

Mihaella, la mine consumul de dulciuri este legat de perioadele de stres. Cu cat sunt mai stresat, cu atat simt nevoia de mai multe dulciuri :) Din fericire, de cateva luni buni, stresul este aproape inexistent si, de aceea, mananc dulciuri in cantitati obisnuite :)

Gabi, exercitiile care ne epuizeaza organismul poate avea efecte nocive asupra ligamentelor si altor parti ale corpului. Nu mai stiu unde citeam ca multi dintre sportivii profesionisti au diverse probleme cu partile corpului cel mai des solicitate in exercitiile lor de pregatire. In ceea ce priveste depasirea limitelor fizice, poate ca eu nu sunt inca pregatit pentru asa ceva :) Si, de aceea, prefer activitati fizice care nu ma epuizeaza fizic :)

Ajnanina, facem acele alegeri pe care le consideram importante si bune pentru noi. Si, pentru fiecare dintre ele, exista un moment propice :)

Lucian, super! Imi place cum faci atat de multe chestii si totul vine natural si de la sine! Mi-ar placea si mie sa beau multa apa si sa continui sa simt nevoia de a bea. Eu nu prea ma hidratez si sunt in perioada in care incerc sa-mi obisnuiesc corpul cu macar 2 litri de apa pe zi, mai ales ca vin si caldurile :)

Hello JONK! Best wishes from Romania!

Leo, faci o gramada de chestii! Si mie imi place sa beau tot felul de tincturi :) Am acasa vreo 20 de feluri de ceai si beau cel putin un ceai pe zi, dupa cafeaua de dimineata :) In ultima vreme mananc mai putine dulciuri si am observat ca la mine nevoia de zahar e corelata cu nivelul de stres.
Si apropo de medicina naturista, de peste 1 an iau in fiecare dimineata Spirulina si nu am mai fost racit de atunci :)

Adrian, inotul e super! Eu sunt prea lenes ca sa ajung la un bazin e inot. Asa ca merg pe jos si ma dau cu rolele.

Ajnanina, mi-ai dat de gandit :) Si eu cred ca dezvoltarea fizica inseamna manifestarea optima a potentialului. Iar evolutia ar insemna depasirea limitelor fizice, dar doar pentru cei care au nevoie si pe care fizicul ii limiteaza in prezent. De exemplu, cred ca persoanele supraponderale au nevoie sa isi depaseasca limitele ca sa poata slabi pana la greutatea optima. Altfel, nu cred ca e nevoie sa ne depasim vreo limita fizica decat daca chestia asta ne aduce vreun beneficiu :)

Diana, plimbarile lungi prin Herastrau sunt super! Mai ales ca iesi cu baietulul care este plin de energie! Si mie imi place Herastraul pentru ca este un parc destul de mare si am loc indeajuns pentru a ma da cu rolele :)

Camelia, excelent! In ceea ce priveste fumatul, la mine a fost nevoie sa gasesc o motivare puternica pentru a renunta la fumat. Desi stiam ca nu e OK pentru organismul meu sa fumez, continuam sa imi aprind o tigara. Pana cand am decis ca vreau sa ma las de fumat. De atunci mi-am mai aprins cate o tigara si, din fericire, nu m-am reapucat de fumat :)

Ioan, foarte tare! Ajuta mult faptul ca stai la casa si ai curte! Eu si sa vreau nu am cum sa-mi fac vreo cascada pe balcon iar de carat pamant de flori, cu cateva kilograme, am umplut toate ghivecele :)

Kami, si mie imi place sa mai chiulesc de la unele activitati :) Fie vreau sa fac o pauza, fie fac alte chestii care sunt mai importante pe moment, fie mie lene :) Oricum, de cate ori reiau activitatile de dezvoltare fizica, imi simt corpul mai usor si ma simt mai bine, fizic si psihic :)

Impartialule, recunosc, sunt usor narcisist :) In ceea ce priveste poza cu stanca, nu sunt eu acolo :) Am fost si eu intr-o situatie similara numai ca nu a avut cine sa-mi faca poza si sa imortalizeze momentul :) Asa ca am imprumutat o poza de un site care mia- iesit in drum :) In ceea ce priveste salvatul, pur si simplu mi-am dat drumul! Am cazut, m-am lovit si m-am julit, am urlat de durere si mi-am revenit :) A fost cea mai buna alegere la momentul respectiv :)

Adevarat a inviat, Cornel! Super completarile tale! Desi nu sunt o persoana foarte religioasa, din cand in cand simt nevoia sa-i multumesc lui Dumnezeu pentru toate minunatiile care se intampla in interiorul si in exteriorul meu!

Ioan said...

@Muguru - daca vrei, te chem la o claca de buruieni... si-ti dau si-o tzuica... sau optional, cana cu apa :))))))

Lov' la toti bai!

Mugur said...

Ioane, vin la smuls buruieni :) Si vreau cana cu apa, da' sa fie din fantana :)

Jacktels Kochbuch said...

Hallo,

Interessantä Thema , bune Sfaturi, Blog fein.
Am sä mai vin...

Salutäri Jacktel

Mugur said...

Hallo Jacktel,

Multumesc pentru vizita si pentru cuvintele de apreciere! Ti-am facut si eu o vizita si ti-am vazut creatiile! Nu am mai vazut atatea torturi delicioase la un loc de ceva timp si am salivat :) Asa ca, la pranz, voi avea cu siguranta macar o felie de tort la desert :)

Numai bine Mugur

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

multumesc de Räspuns si de Vizita.
Tortä da , da sä nu uitäm sä ne miscäm un pic mai mult ca sä nu depäsim Calorienvolumen pentru Ziua asta.
Scuze de Nivea da eu nu pot asa bine romäneste.

Salutäri Jacktel

Mugur said...

Hallo Jacktel,

Da, ai dreptate! Nu uit sa fac si miscare. Astazi mi-am propus sa merg pe jos o ora :)
Romana ta este mult, mult mai buna decat germana mea :) Scrii foarte bine in romana. Felicitari!

O zi minunata Mugur

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

foarte Multumesc de Kompliment.
Nu apartine la Thema da vreau sä scriu cä am constatat, high intelektuelle Persoane sind foarte pläcute Partner de convorbire.
M-am bucurat...

Doersc si eu o Zi fainä.

Salutäri Jacktel

Mugur said...

Hello Jacktel,

Pentru ca o discutie sa fie placuta e nevoie de cel putin doi parteneri de discutie aflati pe aceeasi lungime de unda. Asa ca si eu iti multumesc pentru compliment.

O zi minunata iti doresc.

Numai bine Mugur

Ioan said...

@Jacktel - Man, vorbesti ca un om bun... - I'll be back

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

scuzä cä iti violez Thema...

@Ioan. Am inteles cä Comentarul täu e positiv, da din päcate nu stäpinesc limba asa ca sä pot Analisa Nuance de la Comentar.Sorry...

Salutäri Jacktel

gabi said...

Mugur, nu stiam nici eu inainte mare lucru despre chestiile astea si as fi avut aceeasi parere despre efortul fizic. Am dat peste un antrenor acum un an care mi-a explicat beneficiile depasirii limitei fizice; insa trebuie sa facem diferenta intre performanta si ceea ce spun eu.
Omul acela mi-a sugerat ca e bine sa continui efortul chiar si atunci cand simt ca nu mai pot, evident cu conditia de a nu ma suprasolicita.
E la fel ca memorarea poeziilor. Data viitoare vei putea mai mult si mai bine :)

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Gabi,

Antrenorul a avut dreptate, numai cum vrei tu sä faci differenza intre normal Efort si Performanzä ? Suprasolicitare se intimplä mai repede decit crezi.Am avut in atitia Ani mii de Oameni pe care i-am antrenat si tot Timpul a fost Problema cä ei au alunecat inspre Suprasolicitare färä sä isi dea Seama...


Salutäri Jacktel

gabi said...
This comment has been removed by the author.
gabi said...

Hello Jacktel,

Incantata !
Deci, profesorul meu recomanda efortul progresiv. Daca saptamana asta pot face 3 exercitii de un anumit fel, saptamana viitoare voi face 4.Imi spunea ca trebuie sa simt efortul si sa ies din zona de confort.
In general, omul este tentat sa se limiteze atat in plan psihic cat si fizic (ordinea n-are nicio importanta). Iesirea din zona de confort este benefica...macar din cand in cand. Se pare ca daca o facem mai des aduce rezultate bune la nivel psihic.