Friday, 17 April 2009

Motive pentru care participam sau nu la cursuri si training-uri

13 comments:

Cristian Lisandru said...

Nu am participat la astfel de cursuri - probabil fiindcă meseria mea, cea a scrisului, nu te poartă foarte des către astfel de întâlniri - dar nici nu le consider o pierdere de vreme. Cred că toţi cei care ar trebuie să treacă prin aşa ceva ar face bine să participe, să ia notiţe şi să se perfecţioneze...

ajnanina said...

aveam o ciuda pe cei carora le plateste firma... :)
da vad ca nu-s asa de multi :))
de fapt, orice firma ar trebui sa inteleaga si sa isi permita avantajele educatiei oamenilor ei...

gabi said...

Fara perfectionare continua nu ai cum sa "rezisti" pe piata in orice meserie.
Chiar daca nu-mi plateste altcineva cursurile trebuie sa-mi permit sa le fac pentru ca sa aflu... :)
Ce sa aflu ?
Ceea ce nu stiu inca :))
Te pup Mugur si-ti urez Sarbatori Frumoase !
Scuze ca ma grabesc cu urarile, dar o sa lipsesc si eu cateva zile, stii tu...ca doar ti s-a intamplat si tie :)
Lumina si caldura ai, fericirea e langa tine...de ce ai mai avea nevoie ? ca eu nu ma prind ce urare sa-ti fac ca sa-ti priasca :)) Hmmm...
Pai, sa ramai acelasi Mugur dragalas si bun !
Doamne Ajuta!

Mugur said...

Cristian, si eu consider ca participarea la un curs, training sau workshop aduce macar o informatie noua si interesanta, macar o intrebare buna pentru reflexie, macar o abilitate sau niste cunostinte utile...

Ajnanina, nu mai sunt asa multi cei carora le plateste firma participarea la cursuri. Acum, toate companiile, care se bateau cu pumnii in piept ca sunt resonsabile social si ca pentru ele cel mai bun capital sunt oamenii, au ajuns sa gaseasca tot felul de metode neortodoxe de a mai taia din salariile si beneficiile angajatilor pe motiv de criza. Asa ca au suspendat pe perioada nedeterminata trimiterea la cursuri a angajatilor. O fi bine, o fi rau? Vor vedea in momentul in care aceasta "criza" va pleca asa cum a venit :)

Mugur said...

Gabi, mare dreptate ai! Orice meserie am avea, avem nevoie de o dezvoltare personala si profesionala continua ca sa ramanem cel putin la fel de buni in ceea ce face sau sa devenim si mai buni.

Si eu iti doresc Paste fericit si luminos!
Si vacanta placuta!!!

Geanina Codita said...

Imi place sa fiu la curent cu tot ce este nou in meseria mea, imi place sa particip la toate concursurile din zona meseriei mele, o si fac de altfel, cu multa daruire, pasiune si rezultatele sunt pe masura. Anul acesta, in februarie, am fost la o competitie internationala de informatica, in Mexic, Guadalajara. A starnit multe invidii aceasta participare a mea si a echipei pe care am coordonat-o, dar experienta pe langa medaliile de argint cucerite, a fost unica. E mai usor sa stai pe margine, sa-ti mananci mainile de ciuda, insa e prea complicat pentru unii sa-si oboseasca creierul cu astfel de activitati.Paste fericit!

Leo said...

Out of topic : Mugur, eu stiu ca acum cateva zile a fost ziua unui prieten drag, asa ca ii urez cu intarziere LA MULTI ANI ! :D

Mikka said...

Well, pentru ca ma intereseaza subiectul. Preocuparile mele extra-job m-au dus catre o multime. Pentru ca vreau sa ma dezvolt... Sa ma cunosc. Sa vad ca pot si sa invat cum sa o fac. Si pe urma mi-a placut ca pot sa le arat si altora cum e sa poata...
Si am intrat si mai adanc, scotand din zona "imposibilului" baghete magice....

Mi-am platit toate cursurile.
(Ce firma sa trimita omul la cursuri de AT, daca nici HR-ul, unde ai zice ca sunt psihologi, nu are idee? Sa nu mai zic de NLP... ) Lucrez in banca de prin '91. Nu are treaba cu NLP, cu gestalterapia, cu Jung,cu holotropica lui Grof... Macar cu "execelenta" ar fi fost sa fie.... Da' nu-i intereseaza pe unii ca altii ca gandeasca - pot deveni periculosi, nu? Sa creada ca pot reusi si chiar s-o faca.

Am priceput ca nu-s dependenta de cursuri. Ca pot sa fac ce-mi place cand imi place. Cand ma atrage "ceva", ce-mi spune "go for it!". Si-atunci ma misc spre acel ceva si vad cum e. Si folosesc in viata de zi cu zi.
Desigur, o fac atunci cand imi permite si buzunarul. Unele cursuri le-am facut "afara", si nu a fost usor. Dar a meritat din plin.
Sunt deplin recunoscatoare trainerilor,care au in ei si pionierul, care invata mai intai pe pielea lui cum e, si teacherul, si prietenul, si omul deschis la orice asteptare. Tovarasul de drum, atat de bun, atat de pretios...

Mugur said...

Geanina, atunci cand suntem la curent cu ceea ce mai apare nou in meseria noastra si facem cu drag si pasiune tot ceea ce facem, atunci si rezultatele sunt pe masura! Felicitari pentru medaliile de argint!
Paste fericit si plin de lumina!

Leo, multumesc din suflet!!! :)

Mikka, tare frumos! Si eu merg la cursuri de dezvoltare personala si, de fiecare data, invat ceva nou care ma ajuta pe mine sau ma ajuta sa ii ajut pe cei dragi din jurul meu. Multe din cursuri au fost platite de mine, altele chiar de firma. Am avut norocul sa dau si peste oameni care au inteles ca atunci cand compania imi plateste un curs, nu o face neaparat pentru mine, o face si pentru ca activitatile mele sa fie mai bune.
Si eu am descoperit o multime de oameni minunati la cursurile la care am fost si de la care am invatat multe. Interactiunea cu oameni care au aceleasi preocupari ca si noi, din punctul meu de vedere, e la fel de valoroasa ca si interactiunea cu trainerul de la curs.
Iar tovarasii de drum fac ca drumul sa fie mai interesant si mai frumos :)

Cristian Lisandru said...

Să înţeleg că alături de Paşte Fericit pot spune şi eu un sincer LA MULŢI ANI cuiva pe care l-am cunoscut prin intermediul conexiunilor din lumea blogurilor şi pe care îl citesc cu plăcere de fiecare dată?

Mugur said...

Cristian, multumesc mult pentru urari!

Paste fericit si plin de lumina, alaturi de cei dragi!

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

doresc si eun la Multi Ani.

Theam aceasta sa discutet si la noi de ajuns. Este o falsä Management Strategie sä nu timiti oamenii la Specializäri. Se pierde prin lipsa asta mult Process Dynamic , pentru cä din lipsa de Up to Date Information sint Muncitorii mai putin flexibel in munca lor.
Eu sint 100% pentru cursuri.Noi am invätat si nu economisim la capätul fals.

Salutäri Jacktel

Mugur said...

Hallo Jacktel,

multumesc frumos pentru urare.

Si eu cred ca este o falsa strategie de management sa nu trimiti oamenii la cursuri si specializari. Cu cat au mai multe informatii si dobandesc abilitati noi, oamenii sunt mai flexibili si mai buni in munca lor.
Si eu sunt 100% pentru cursuri si continui sa ma duc la tot felul de specializari.

Numai bine Mugur