Tuesday, 5 May 2009

Despre abundenta

Image credits: FreeFoto.com

Astazi am avut doua discutii fascinante cu doi prieteni dragi mie si, printre altele am discutat si despre criza.

A. imi spunea: "In prima faza m-am lasat si eu dusa de fluviul asta mediatic in care criza strangea cu toate tentaculele ei companiile, le sugea de vlaga si apoi le arunca in pragul falimentului. Auzeam peste tot vorbindu-se de lipsa de lichiditati, de oameni care raman fara slujbe, de falimente, de tot felul de grozavii. Si samanta fricii a incoltit si in inima mea. Si am inceput sa ma gandesc ca lucrurile merg prost. Si au inceput sa-mi mearga prost... Nu mai apareau proiecte noi si afacerea stagna. M-am temut ca o va lua in jos... Din fericire, am avut un moment de lucidate si mi-am dat seama ca eu sunt o tipa optimista si ca stiu atat de multe si pot face atat de multe. Acel moment a fost declicul meu. Si am privit in jurul meu cu alti ochi si mi-am dat seama ca viata mea abundenta din toate punctele de vedere. Ca banii sunt doar o parte din viata mea si ca pot face ca afacerea sa prospere. Si, din acel moment, m-am concentrat asupra abundentei. Si au inceput sa apara proiecte noi si afacerea sa prospere din nou. Mi-am dat seama ca aducem in viata noastra lucrurile si oamenii asupra carora ne concentram."

C. imi spunea: "Of, maine aflam ce se intampla cu salariile. Sper sa fie bine totusi. Criza asta nenorocita e peste tot si lucrurile merg naspa rau. Nici nu ai unde sa te duci... Nu mai apar job-uri noi si alea care apar sunt de cacat si prost platite. Nu mai ai nicio siguranta. Azi ai job, maine poti ramane pe strada. S-au dus naibii vremurile bune... Nu stiu ce sa mai fac... Ma trezesc dimineata cu teama ca mai incepe o noua zi si ca mai vine vreo nenorocire! Incerc sa-mi pastrez calmul si o voce imi spune 'Trezeste-te la realitate! E criza! Nu mai sunt bani! Maine, poimaine, ramai si tu pe drumuri!'. Crede-ma, mi-e frica si nu stiu ce sa mai fac! E ca o lupta cu morile de vant! E ca un uragan care vine si distruge tot! Toata lumea vorbeste de criza si de efectele ei! Naspa rau!"

Desi vorbeam despre aceeasi "moneda", cei doi prieteni dragi vedeau "fete" diferite ale aceleiasi "monede". Si totusi care dintre ei are dreptate? Amandoi! Depinde cum vedem paharul, jumatate plin sau jumatate gol...

Nu o sa va povestesc despre Legea Atractiei si nici despre The Secret. Probabil ca stiti deja ca atragem in jurul nostru oamenii si lucrurile la care ne gandim si pe care alegem sa le vedem. Va propun in schimb un mic exercitiu de transformare a realitatii. Indiferent daca credeti cu tarie sau nu, spuneti-va in fata oglinzii, ori de cate ori sunteti in fata uneia: "Traiesc o viata abundenta!". Repetati aceasta afirmatie zilnic, de cateva ori pe zi, timp de doua saptamani. Veti descoperi cum realitatea se transforma.

20 comments:

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

am luat Invitatia ta , si m-am gindit pe Thema.
Nouä ne merge bine !!! Nu glumä.
Nu este nici un pic de resemnare in Gindul acesta, este un objeciv Punkt de vedere.Clar , este Crizä si merge räu. ne afecteazä pe fiecare mai mult sau mai putin , da sä cazi intro Groapä cu Pesimismus incä nu este rezolvarea. Sint atitia Oameni pe Lumea asta care träiesc foarte räu , nu au Chance sä cunoascä mai bine si merge totusi mai departe.
Nu este si la Bursä si in Economia Internationalä cel mai important Faktor Optimismus ??
Nu sau rezolvat Crize mari finaciare cu Optimismus de la Investoren si Speculanti.
De ce sä nu ne läsäm si noi de asa un Optimismus influentati ? Eu cred cä fiecare a avut Situatii in Viatä cind a fost constient, acuma este tare räu, da dintro Datä la luat asa o Brisä de Optimismus si de pe un Minut pe altul am avut rezolvarea Problemelor ??

Salutäri Jacob

Cristian Lisandru said...

De multe ori nu mă mai privesc în oglindă fiindcă m-am plicitist un pic de faţa mea. Ha, ha... Asta este, alta n-am. Chinul de a mă privi zilnic, cum spuneam mai demult, într-o poezie, mă atrage, totuşi. Dar declar cu mâna pe inimă că îmi spun de fiecare dată: "Ce viaţă frumoasă şi plină de evenimente!" După asta trag şi un oftat. Dar nu unul al dezamăgirii, ci unul din care reiese că regret faptul că viaţa este aşa de scurtă. Pe lângă acest gând, criza momentană nu-mi stârneşte decât zâmbete...

Leo said...

Desigur ca, daca razi de nenorociri, acestea nu te vor afecta.
Personal, desi in codul meu genetic exista o gena a nemultumirii, am o sete de viata inepuizabila.
Lumea in care traim e mizerabila, fara indoiala, farmecul vietii noastre consta in descoperirea sclipirilor care razbesc din mizerie.

Camelia said...

Abundenta non-materiala sta la baza creari abundentei materiale. Prin simplu fapt ca noi alegem sa traim si sa dam constant toate aceste sentimente ele se amplifica in noi mai intai si apoi se imprastie in jurul nostru si ajuta pe altii , sub forma de energie , informatie si lumina si astfel ne creem abundenta spirituala, care sta la baza celei materiale. Respira in fiecare zi aceasta informatie , acest adevar si fi tu abundenta in viata altora astfel ti-o creezi pe a ta. Cand esti sursa cuiva , chiar daca tu nu crezi ca ai , atunci automat iti creezi tie.

Călin said...

Nu pot să spun „Am o viată abundentă”. Asta pentru că nu-mi sună bine. Înteleg, adică, ce spun dacă zic asta, dar parcă nu-s cuvintele mele. Pot spune: „Am o viată OK”. Pot spune: „Doamne, îti multumesc pentru tot”. Se pune?

Adrian said...

Mergem inainte, ce altceva putem face, momentan pe mine m-a lovit criza unde ma doare cel mai tare (vezi postarea mea de azi), sa speram ca intr-o zi o sa ne fie bine, imi pare rau de cei ramasi fara slujbe, ca fapt divers numai noi nu am iesit in strada sa ne cerem drepturile in tara asta plina de impozite...

Mikka said...

Acum imi este mult mai clar ca anul trecut cat de adevarata e zisa lui Wayne W. Dyer" When you change the way you look at things, the things you look at, change".
Ca si in in multe alte aspecte ale vietii noastre, toate depind de felul in care alegem sa vedem.
Am invatat de curand ca abundenta imi este data de felul in care aleg sa vad si sa ma bucur. Pe principiul japonez, Naikan, am deschis ochii si am vazut atatea minunatii pentru care sunt recunoscatoare. De pilda, unul este vazul. Ce mult inseamna sa ai ochii buni si sa vezi! Sa poti respira, sa poti merge, sa functioneze asa grozav "masinaria" asta a trupului! Sa fie soare, sa ploua si sa creasca iarba, graul si florile, sa simt, sa inteleg...
Gandind si mai ales simtind abundenta ca pe ceva existent, palbabil, pompa care o aspira este recunostinta. Aceasta si amplifica si dezvolta ramurile abundentei, astfel incat atingerea magica este peste tot...
In calea mea sunt deja oamenii minunati care ma ajuta sa vad doar abundenta si frumusetea.

ajnanina said...

din cand in cand ma opresc din drum si imi numar / masor / cantaresc bogatiile.
am de toate. pentru cele pe care mi le doresc stiu ca trebuie sa cer si stiu cum trebuie sa cer. stiu ca va trebui, eventual, sa si actionez pentru asta.
o fac cu bucurie, desi, uneori (tot pe principiul: cere si ti se va da) activitatea se transforma in munca. e bine si asa, atata timp cat munca nu devine mai importanta decat rezultatele ei. iar obtinerea lor mai importanta decat libertatea si bucuria...

Mugur said...

Hallo Jacob,

Multumesc frumos ca ai preluat invitatia si te-ai gandit la tema.

Imi place tare mult optimismul tau! Accesand o stare de optimism, reusim, asa cum bine spui si tu, sa iesim din situatia problema si sa descoperim rezolvarea problemelor.

Numai bine Mugur

Mugur said...

Cristian, imi place tare mult afirmatia ta: "Ce viata frumoasa si plina de evenimente!". O sa o includ si eu in afirmatiile din fata oglinzii.

Daca am incepe sa-i zambim cu totii, cel mai probabil criza se va face mica, mica si va disparea...

Mugur said...

Leo, tare frumos! Cu un zambet si un ras sanatos e mult mai usor sa gasim sclipirile minunate care razbesc din mizeria cotidiana.

Mugur said...

Camelia, asa este, abundenta este minunata! Si, atunci cand avem sentimente si senzatii pozitive, ele sunt amplificate de univers si trimise inapoi. Si, da, ajuntandu-i pe ceilalti, ne ajutam pe noi!

Mugur said...

Calin, super!!! Da, e bine ca afirmatia sa fie una personala si sa ne sune bine noua. Imi place mult cum suna: "Doamne, iti multumesc pentru tot." Ori de cate ori suntem recunoscatori pentru ceea ce avem si suntem, amplificam aceasta stare si tot universul contribuie ca ea sa fie si mai abundenta.

Mugur said...

Adrian, asa este, mergem inainte. Am citit postarea ta si imi pare sincer rau... Si, totusi, "lumea nu se termina aici..." iar orice sfarsit e un nou inceput...

Mugur said...

Mikka, absolut superb! Asa este, schimbam tot ceea ce percepem doar prin modul in care privim si gandim.
Iar recunostinta este un sentiment minunat care creeaza vibratii absolut divine!
Iar abundenta si frumusetea ne inconjoara!
Si eu sunt recunoscator pentru oamenii minunati din viata mea care ma ajuta sa vad abundenta chiar si in bezna.

Mugur said...

Ajnanina, tare frumos! E bine sa ne oprim din cand in cand din drum si sa constientizam bogatiile pe care le avem. Natura din jurul nostru, oamenii frumosi si minunati care ne sunt prieteni, cartile pe care citim, filmele pe care le vedem, sanatatea, razele de soare, prajitura pe care o savuram, cafeaua de dimineata, ceaiul din cursul zilei si atat de multe altele!
Iar atunci cand stim sa cerem si primim. Si chiar daca pe moment suntem usor descumpaniti de unele daruri pe care le primim, la un moment dat intelegem ce reprezinta ele si ne bucuram.

Camelia said...

Am sa va marturisesc ceva...apropos de Abundenta..
mult timp am trait un dezechilibru care era intre a da si a primi.
Unora le este foarte usor sa daruiasca si greu sa primeasca..
Prima cauza era ca nu credeam ca merit sa ma bucur de tot ce exista, si in inconstient ramasese vechea credinta ca trebuie sa fi sarac ca sa fi fericit) sau ca totul vine pe calea grea..munca multa..suferinta eventual..
Dupa ce am simtit ca merit..ca sa spun pe scurt dar nu s-a intamplat intr o zi..Universul mi-a facut cadou un infotrip in Dubai la 6 stele ca sa mi si integrez aspectul asta..:)
Cred ca e f important sa simtim ca meritam orice bucurie..ca sa ne-o putem apoi crea.

Mugur said...

Camelia, absolut minunat! Cu totii avem diverse convingeri care reusesc sa ne indeparteze de Abundenta iar momentul in care decidem sa renuntam la ele este un adevarat insight! Mi-a placut tare mult marturisirea ta si imi imaginez cat de minunat a fost in excursia de la Dubai!
Asa este, e foarte important sa simtim ca meritam absolut orice bucurie pentru a o putea crea. Iar Universul contribuie intotdeauna. :)

Camelia said...

Multumesc Mugur.
sunt multe de spus..multe de constientizat dar primul pas e cel mai important nu?
da..m-am bucurat de tot ce era in Dubai, dar in desert am simtit emotii deosebite..:)

Mugur said...

Camelia, asa este, sunt multe de spus... Si, cum spuneai si tu, primul pas este cel mai important. Cel in care constientizam ca meritam ceea ce ni se ofera. :)