Monday, 4 May 2009

Despre EU POT

Image credits: Toxel.com

Cineva spunea candva ca "nu conteaza ceea ce ti se intampla, ci felul in care raspunzi". Celeste Baker are o afectiune la piciorul stang numita distrofie simpatica reflexa, care ii provoaca mari dureri.

Intr-o zi, Celeste a sunat-o pe mama ei sa vina la scoala. Presupunand ca voia sa mearga acasa fiindca o durea piciorul, directorul scolii, intr-un efort de a o incuraja, i-a spus:
- "Ei bine, macar o sa pleci mai devreme de la scoala."
- "A, nu, domnule Jowers, vreau doar sa-mi fie aduse carjele ca sa pot merge." i-a raspuns imediat Celeste.

Celeste are intr-adevar o atitudine de tipul "EU POT". Joaca volei si face inot. Chiar foloseste orele de inot ca terapie. Cu siguranta, felul in care Celeste abordeaza viata este extraordinar.

19 comments:

Leo said...

Cred ca suferinta ne mai trezeste din cand in cand la realitate si ne reda pofta de viata.
Constat ca atunci cand suntem sanatosi si indestulati, suntem blazati si fara chef.
De multe ori spunem "Eu pot !" cand, de fapt, nu prea putem... :D
Buna dimineata, Mugur !

Leo said...

...La mine e inca dimineata...Buna dupa-amiaza ! :D

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

pe Thema asta eu pot sä cint o Arie intreagä , da sä mä scuze altii dacä nu fac public....

Salutäri Jacktel

ajnanina said...

da, pot
pentru ca vreau si pentru ca am vazut ca altii pot. asa ca voi putea si eu sa fac ceea ce fac ei.

unii raman din copilarie cu dificultatea data de intrebarea rugatoare: pooooot? , cu sensul de imi dai voie?
intrebare la care raspunsul de obicei e negativ.
asa ca ramane acel eu nu pot de atunci si de acolo.
mama Celestei probabil ca e o femeie curajoasa :)

Adrian said...

toti putem daca vrem cu adevarat sa facem, trebuie sa vrei si o sa reusesti, si eu pot si vreau sa fac anumite lucruri.
Vad oameni paralizati, loviti de soarta, si pot si vor sa faca anumite lucruri...

Cristian Lisandru said...

Dacă trecem peste numite complexe, dacă avem mai multă încredere în noi, dacă nu mai aşteptăm de fiecare dată să fim învăţaţi cum să facem ceva, atunci cu siguranţă vom reuşi să spunem "Şi eu pot!"

doareu said...

Da. Frumoasa lectie de viata, sa ne fie rusine de noi care suntem intregi si ne vaitam, si nu facem nimic. Macar pentru noi, daca nu pentru altii.
O saptamana frumoasa.

Camelia said...

"EU" se refera la personalitate banuiesc..fiecare in limitele sale poate cate ceva, iar cateodata viata iti arata ca ai puteri nebanuite . eu zic ca putem orice dar mai ales cand ne aliniem cu planul nostru Divin..pana atunci putem sa alegem sa bem apa sau cola..

Mugur said...

Ziua buna, Leo!
Da, si eu cred ca suferinta ne trezeste la realitate si atunci suntem nevoiti sa iesim din zona de confort si sa facem ceva.
Atunci cand totul merge bine, uitam sa mai fim recunoscatori, uitam sa exploram posibilitatile care ne apar si uitam ca NOI PUTEM!

Mugur said...

Hallo Jacktel,

Stiu ca poti canta o arie intreaga! Stiu ca poti face multe si mai stiu ca esti un super maestru culinar!

Salutari Mugur

Mugur said...

Jeanina, asa este, de-a lungul vietii, incepand cu copilaria, ni se tot pun bariere si unii dintre noi ajung sa intrebe daca pot, adica, de fapt, cer voie sa poata... :)
Stiu ca si tu poti atunci cand vrei. Cu totii putem atunci cand vrem, cand avem un beneficiu sau cand nu mai avem incotro :)

Mugur said...

Adrian, tare adevarat! Putem sa facem atat de multe! Totul este sa nu ne oprim si sa continuam sa facem ceea ce ne-am propus indiferent de eventualele piedici care ne apar in cale. Iar cei mai motivati sunt, intr-adevar, cei loviti de soarta pentru ca ei isi doresc cu adevarat sa-si depaseasca conditia...

Mugur said...

Cristian, cu totii putem! Ori de cate ori trecem peste complexele pe care le avem, peste temeri, peste frica de esec, putem sa facem tot ceea ce ne-am propus! Pentru ca putem!

Mugur said...

Doareu, si mie mi-a placut lectia asta de viata! Asa cum spui si tu, suntem intregi si totusi cateodata uitam ca si noi putem!
O saptamana minunata iti doresc!

Mugur said...

Camelia, pentru mine "EU" se refera la tot pachetul: personalitate, scanteie divina, inima. Asa este, atunci cand suntem aliniati cu noi insine, cu planul nostru Divin, putem absolut orice, chiar si sa alegem daca bem apa sau cola...

Simona said...

Vis-a-vis de tema propusa de tine, pot spune doar atat : ca am avut momente in viata cand a trebuit sa ma autoincurajez, spunandu-mi ca TREBUIE sa pot ... nu aveam alta cale :)

gabi said...

Mugur,
"EU POT", sau "EU HOTARASC" spuse dimineata pe stomacul gol, au un efect extraordinar prin impactul fata de eul voluntar.
Esti un dulce. (Iti spun asta fiindca incerci sa-i ajuti pe ceilalti cu postarile tale, explicandu-le pe inteles elementele motivationale benefice ale existentei)

Stiu ca faci parte din categoria oamenilor "EU POT" si sunt mandra ca te-am cunoscut fiindca ma ajuti sa-mi amintesc multe chestii utile :)
Si tu si Janine si Ioan - macii mei rosii :)
Iti multumesc, Mugur !

Mugur said...

Simona, strategia ta este tare buna! Ori de cate ori ne spunem ca putem, chiar PUTEM :)

Mugur said...

Gabi,
Super exercitiu! Mi-am adus aminte de o profa de-a mea din facultate care ne spunea sa ne uitam in oglinda dimineata si sa ne spunem ca PUTEM indiferent daca credem sau nu. Si functioneaza de minune pentru ca la un moment dat chiar si ego-ul cel mai neincrezator cedeaza!

Multumesc mult pentru gandurile tale minunate! Vreau sa ajut pentru ca pot si vreau si pentru ca stiu cum e sa primesti macar un gand atunci cand totul pare ca un drum fara iesire. Si de aceea reusesc sa-mi fac timp pentru blog :)

Si sunt recunoscator pentru ca am cunoscut aici oameni minunati pe care poate ca altfel nu as fi avut bucuria sa-i cunosc! Iar tu, Gabi, esti una dintre aceste persoane minunate si frumoase care se bucura de calatorie indiferent de cat de anevoiasa poate deveni ea pe alocuri.