Wednesday, 10 June 2009

Ce bine ca esti!

Citind postarea Mikkai, mi-a venit in minte poezia lui Nichita Stanescu. Cu dedicatie!
Image credits: Vibration of Love

Ce bine ca esti
Nichita Stanescu

E o intamplare a fiintei mele
si atunci fericirea dinlauntrul meu
e mai puternica decat mine, decat oasele mele,
pe care mi le scrasnesti intr-o imbratisare
mereu dureroasa, minunata mereu.

Sa stam de vorba, sa vorbim, sa spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca niste dalti ce despart
fluviul rece in delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-ma, fericire, in sus, si izbeste-mi
tampla de stele, pana cand
lumea mea prelunga si in nesfarsire
se face coloana sau altceva
mult mai inalt si mult mai curand.

Ce bine ca esti, ce mirare ca sunt!
Doua cantece diferite, lovindu-se amestecandu-se,
doua culori ce nu s-au vazut niciodata,
una foarte de jos, intoarsa spre pamant,
una foarte de sus, aproape rupta
in infrigurata, neasemuita lupta
a minunii ca esti, a-ntamplarii ca sunt.

29 comments:

gabi said...

E una din poeziile mele preferate.
Ma bucur ca ai postat-o pe blog.
Nichita e unul din poetii mei de suflet. Unde mai pui c-am avut onoarea sa-l cunosc, eleva fiind :)
Cred ca persoana careia i-ai dedicat-o zambeste de incantare :)
Zi faina, Mugur :)

adriana said...

cioc, cioc...am intrat sa-ti transmit leapsa...tu cum ti-ai intalnit perechea?

Mugur said...

Gabi, este si una din poeziile mele preferate! :)
Da, Mikka cred ca zambeste in continuare. Se simte de la distanta :)
O zi minunata, Gabi :)

Mugur said...

Adriana, multumesc. Am citit ieri postarea ta si mi-a placut tare mult cum povestea ta de dragoste!

Geocer said...

Foarte frumoase versurile si foarte frumoasa si melodia lui Alifantis scrisa pe aceste versuri.

ajnanina said...

ce bine ca esti...
si tu, si Tu...

ce bine ca, din cand in cand, cineva ii spune pe nume... facandu-i pe ceilalti sa inteleaga ceea ce cauta de fapt :)

gabriela said...

ce bine ca suntem noi toti ca sa putem comunica.

Mikka said...

Ooooo! Ce Frumusete! Una din poeziile mele de inima! Mereu m-a incantat si ma incanta aceasta uimire in fata si inauntrul Dragostei. Este pentru mine poezia "maxima" a extazului indragostirii si a trecerii in infinit...
Multumesc mult, draga Mugur!
Miracolul asta face sa ne cada toate mastile si neputintele, lasandu-ne copii in fata Nemargirii Iubirii...
Zambesc vrajita si imi canta inima!
Nu pot asculta la birou cantecul lui Alifantis, dar il stiu si il cant si eu...
MULTUMESC, DRAGOSTE!

Leo said...

Mi s-a facut pielea de gainusa impresionata !

Cristian Lisandru said...

O minune de poezie! Cuvintele sunt prea puţine ca să exprime tot ceea ce simţi atunci când o citeşi. Şi o citeşti... Şi o citeşti...

Anne said...

Frumoasa poezioara, multumim pentru ea :)

elena marin-alexe said...

Tocmai m-am intalnit pe Nichita pe 'noiembrie blog'si cateva zile nu am putut sa ma eliberez de prezenta lui, cand iata ca revine, aceiasi poezie care iar va sta cu mine un timp, dar nu pot decat sa-ti multumesc din suflet caci e unul din poetii mei preferati.
Iti trimit si 'o leapsa':Tu cum ti-ai intalnit perechea?

adriana said...

@Mugur, se pare ca esti incoltit...daca nu ai inteles de la mine ca am dat o leapsa, uite ca vine si Elena si iti transmite...astept cu mare interes si povestea unui barbat...pana acum au raspuns prezent numai fetele...sunt convinsa ca si jumatatea ta e faina...

Geanina Codita said...

Iubire, intamplare ca suntem, ce bine ca suntem, oglinzi in care spunem cuvinte magice, oameni care stiu sa-si construiasca o viata feerica care sa respire prin toti porii sufletului frumusetea de a fi. Totul trece prin suflet, prima destinatie, de acolo toate trairile pleaca fie cu Orient Expresul, fie cu marfarul .Depinde numai de noi, de sufletul nostru, de puterea de a spune de fiecare data "ce bine ca esti, ce mirare ca sunt" .O seara minunata!

Cãlin said...

Excelentã poezia lui Nichita. Şi-mi vine în gând, mereu, cântată de Alifantis.

Mugur said...

Geocer, versurile sunt superbe. Din pacate, nu am ascultat vreodata melodia lui Nicu Alifantis. O sa o caut pe YouTube :)

Mugur said...

Ajnanina, ce bine ca suntem cu totii si ce minune ca ne intalnim din cand in cand :)

Mugur said...

Gabriela, ne-am gasit la un moment si ne tot gasim si ne bucuram ca suntem si comunicam :)

Mugur said...

Mikka, ma bucur ca iti place poezia! Dedicatia e pentru tine, pentru miracolul si extazul indragostirii!
MULTUMESC, DRAGOSTE!

Mugur said...

Cristian, ma bucur! Sunt momente in care sentimentele sunt atat de puternice incat cuvintele dispar...

Mugur said...

Anne, cu mare placere :)

Mugur said...

@Adriana, nu ma simt deloc incoltit :)

Mugur said...

Elena, tare frumoasa si interesanta povestea ta de dragoste. Tocmai am citit-o.
Nichita este si unul din poetii mei preferati. Poeziile lui au o adancime si un farmec aparte.

adriana said...

@Mugur...am glumit, nu o lua ad literam

Mugur said...

Geanina, tare frumos! Ori de cate ori lasam sufletul sa ne defineasca si sa ne calauzeasca, oglinzile ne reflecta un chip minunat, trenul opreste in toate garile unde vrem sa coboram pentru o vreme, in jurul nostru apar oameni dragi si zambitori. Si atunci ne bucuram ca suntem si ne miram!
O zi la superlativ!

Mugur said...

Calin, ma bucur ca iti place. Tocmai am ascultat melodia lui Alifantis pe YouTube si mi-a placut :)

Mugur said...

@Adriana... stiu ca ai glumit, asa ca nu am luat-o ad literam :)

Adrian said...

Frumosa, imi place... Nicu Alifantis canta aceasta poezie

Mugur said...

Adrian, si mie imi place tare mult poezia asta! Are o incarcatura speciala! Si mi-a placut mult si interpretarea lui Nicu Alifantis dupa ce am descoperit melodia pe YouTube.