Thursday, 4 June 2009

Despre ce inseamna sa fii convingator cu adevarat

O femeie veni cu baietelul ei la un intelept si spuse:
- "Fiul meu sufera de o problema serioasa. Mananca ciocolata de dimineata pana seara. Daca nu ii dau ciocolata, tipa pana cand nu mai poate respira. Ce ma fac? Te rog, ajuta-ma!"

Inteleptul se uita binevoitor la copil si spuse:
- "Buna mea femeie, du-te acasa si intoarce-te maine la aceeasi ora."

A doua zi, femeia si copilul erau din nou in fata inteleptului. Marele intelept se uita binevoitor la copil, ii vorbi prietenos si, in cele din urma, ii lua ciocolata din mana si zise:
- "Fiule, gandeste-te totdeauna la cumpatare. Sunt si alte lucruri care au gust bun."

Cu aceste cuvinte, ii lasa pe mama si copil sa plece. Femeia, care era de-a dreptul nedumerita, intreba:
- "Mare invatator, cum de nu ai spus asta ieri? Cum de a fost nevoie sa facem a doua oara calea asta lunga catre tine?"
- "Buna mea femeie," raspunse invatatorul, "ieri nu i-as fi putut zice convingator fiului tau ceea ce i-am spus azi pentru ca ieri eu insumi am savurat un baton de ciocolata."

Image credits: San Francisco Sentinel

32 comments:

ajnanina said...

da...
esti intotdeauna convingator cand esti congruent.
inteleptii asa sunt.
mai exista o modalitate: sa fii pasionat...

mihaella said...

multi dintre noi inlocuim dulcele din viata,cand nu-l vedem,cu bomboane sau alte dulciuri...
intradevar,cumpatarea dar nu numai la dulciuri ci si-n dorinte este metoda potrivita.

adriana said...

pana sa castigam televizorul te invit la o ceasca de ceai dardindar: Cand strazile miros a ceai de tei si o drumetie dardindar: Continuam excursia in felul acesta nu ne vom supara cu siguranta daca unul din noi iese castigator

Mihaela said...

Sambata 20 iunie ora 19.00



Scriitoarea Mihaela Moraru(Maya) vă invită la o nouă lansare de carte. Evenimentul are loc la CASA SATYA
Strada Banu Manta, nr.25
Bucureşti (lângă Primăria Sectorului 1)

0788.788.111 Vă aşteptăm.

Karyn Taulescu said...

foarte interesanta povestioara ...!
mai intai din perspectiva inteleptului - oare mai poti fii un bun invatator si sa convingi? daca tu insuti nu ai acea convingere?
si apoi din perspectiva baietelului... si eu care ma gandeam ca ciocolata este doar un semn de lipsa de afectiune... hmm! m-ai pus pe ganduri... eu chiar ador ciocolata :)))

gabi said...

Hehe,
ce inseamna responsabilitatea maestrului autentic !!!

Numai ca la noi functioneaza " fa ce zice popa si nu ce face el" ... vai de noi...norocul nostru e ca putem gandi si vedea dincolo de aparente si dezvolta netinand cont de acea demagogie.
Super pilda :)

elena marin-alexe said...

Da interesanta poveste...
Nu poti cere unui om sa faca ceva,de care nu esti mai intai tu convins. Pai...sa luam aminte, la invatatura.O zi frumoasa va doresc!

Cristian Lisandru said...

Mugur, ca de fiecare dată ne delectezi cu o pildă menită a ne da un pic de gândit. Măcar o secundă din altă zi agitată... Da, nu poţi fi convingător într-un moment în care chiar tu faci ceeac ce nu vrei să facă altul. În astfel de momente, puterea de convingere tinde spre zero. Iar subiectul în cauză - cred eu - te poate "citi", rezultatul fiind o pierdere a credibilităţii tare... În general, cred că nu putem să dăm nimănui sfaturi, dacă nu respectăm acele sfaturi chiar noi. Ar fi ca şi cum un fumător i-ar recomanda altuia să se lase de fumat, fiindcă tutunul este dăunător...

adizzy said...

interesant..:) multumesc de share

Madelaine said...

Pentru inceput, incearca sa fii prin onorarea lepsei mele! :)

gabriela said...

o poveste interesanta,dar convingatoare si dulce in acest fel

Mugur said...

Ajnanina, asa este, suntem convingatori atunci cand si facem ceea ce spunem, cand suntem pasionati de ceva, cand ajutam pe cineva din tot sufletul...

Mugur said...

Mihaella, asa este, sunt multi oameni care umplu golurile din viata lor cu tot felul de chestii, inclusiv cu dulciuri...
Presupun ca, daca ar avea curajul sa indrazneasca sa-si urmeze visele, lucrurile ar sta altfel...

Mugur said...

Adriana, multumim pentru invitatie.

Mugur said...

Mihaela, multumim pentru invitatie.

Mugur said...

Karyn, ma bucur ca povestioara este foarte interesanta. Si mie mi-a placut tare mult si de aceea am decis sa o postez.
Inteleptul era cu adevarat intelept si stia ca nu poti convinge daca tu, la randul tau, nu esti convins :)
Iar baietul era un copil tare profund daca se gandea ca ciocolata este un semn de lipsa de afectiune :)
Si eu ador ciocolata desi incerc sa nu mai mananc atat de multa :)))

Mugur said...

Gabi, maestrul ramane maestru orice ar fi :)

Da, din fericire, avem niste mecanisme interne care ne ajuta sa descoperim daca maestrul este unul autentic sau nu :)
Ma bucur ca ti-a placut pilda :)

Mugur said...

Elena, ma bucur ca ti-a placut povestea.
Asa este, cum aputea sa cerem cuiva sa faca ceva daca noi insine nu suntem convinsi si nu facem acel ceva?
O zi minunata!

Mugur said...

Cristian, ma bucur ca pot si eu oferi momente de destindere pentru ca, ori de cate ori citesc postarile tale, ma relaxez si ma bucur si mai mult de soarele de afara :)
Asa este, si eu cred ca cei care nu sunt convingatori si nu fac ceea ce ii sfatuiesc pe altii sa faca, mai devreme sau mai tarziu, isi pierd credibilitatea...

Mugur said...

Adizzy, imi pare bine ca ti-a placut :)
Spor cu disertatia!

Mugur said...

Madelaine, multumesc pentru leapsa! Am preluat-o si astazi o voi posta pe blog :)

Mugur said...

Gabriela, si eu am gasit povestea si interesanta si convingatoare. Si este si dulce, mai ales ca vorbeste si despre ciocolata :)

Lorena said...

interesanta povestioara...ar trebui sa urmam atitudinea doctorului...prea dam sfaturi si suntem perfecti cand e vorba de altii....

Mugur said...

Lorena, da, cateodata avem tendinta sa dam sfaturi altora uitand de barna din ochiul nostru, dar vazand paiul din ochiul celorlalti...

Kami said...

Eu stiam poveste intr-o varianta cu zahar :)
Este la fel de frumoasa totusi si la fel de convingatoare...
...ummm Mugur... Chiar trebuie sa renunt la ciocolata?

Mugur said...

Kami, asta e farmecul povestilor :) Fiecare povestitor mai adauga ceva sau mai schimba cate ceva :) Si asa se nasc tot felul de variatiuni :)

Pai ai vrea sa renunti la ciocolata, Kami? Eu vreau doar sa mananc mai putina si nici prin cap nu-mi trece sa renunt de tot :)

Kami said...

Aaaaa cum sa renunt? NO WAY!! :)))
Putin din toate, cu toate ca uneori feels GREAT sa exagerezi ^-^

Mugur said...

He he, Kami, asa am spus si eu NO WAY cand o prietena imi spunea ca poate ar fi bine sa renunt de tot la ciocolata :) Iar apropo de exagerat, o mai fac din cand in cand si, intr-adevar, I FEEL GREAT!!! Si asta pentru ca indraznesc :)))

Kami said...

Pai atunci sa indraznim in continuare ^-^

Mugur said...

Absolut, Kami! :)

Adrian said...

convingator trebuie sa fi doar atunci cand vorbele tale pot sa duca la bun sfarsit ce ai de spus, e ca o arta, sa convingi pe cineva sa cumpere ceva sau sa faca ceva trebuie intai sa cunosti anumite lucruri despre ceea ce vrei sa oferi sau sa dai un sfat (mai exista si recompensa pentru a face unele lucruri dar a fi cu adevarat convingator nu trebuie sa dai recompense)
Parerea mea....

Mugur said...

Adrian, mi-am adus aminte de o vorba de-a americanilor "walk the talk" care e atat de adevarata in cazul asta. Si eu cred ca inainte de a da un sfat e nevoie sa cunosti bine situatia si, eventual, sa fi trecut prin ceva similar.