Tuesday, 9 June 2009

Noi si reflexia din oglinda

Tehnica Oglinzii este o modalitate simpla prin care descoperim si transformam convingerile limitatoare sau negative in convingeri care sa ne ajute sa ne simtim bine si sa avem succes.

Image credits: Trippy mirror

Pentru aceasta tehnica putem utiliza orice oglinda, dar o oglinda mai mare precum cea din baie poate functiona mai bine decat una mica.

Uitandu-ne la reflexia noastra din oglinda ne spunem "Te iubesc" iar daca ai impresia ca e prea mult :), poti incepe prin a-ti spune "Te plac".

Fii atent/a la gandurile care apar in constient ca raspuns la afirmatia ta.
Daca raspunsul este pozitiv, e minunat! In cazul in care apare vreo obiectie a subconstientului, intreaba "De ce nu?".

Daca apare o amintire in care ai facut ceva neplacut, imagineaza-te pe tine in acel moment stand in fata ta si spune-ti "Te iubesc".
Repeta acest proces pana cand au disparut toate obiectiile astfel incat sa-ti poti spune in oglinda "Te iubesc" si sa ai un raspuns afirmativ.
Atat timp cat o parte din tine se simte neiubita sau nedemna de iubire, subconstientul te va sabota in cele mai diverse moduri.

In cazul in care subconstientul scoate la lumina vreo promisiune pe care ai facut-o si nu ai indeplinit-o, fa tot posibilul ca sa indeplinesti promisiunea acum.

Daca este vorba de o greseala, fa tot posibilul ca sa o indrepti acum. In cazul in care nu ai cum sa indrepti greseala, invata din ea, promite-ti ca in viitor vei proceda in cel mai bun mod pentru tine si mergi mai departe.

Nu este nevoie sa fii perfect/a ca sa te iubesti. Si nici nu e nevoie sa devii altcineva. E nevoie doar sa te accepti asa cum esti acum.

Daca exista ceva ce vrei sa fii, ai, faci sau sa experimentezi, poti folosi tot Tehnica Oglinzii pentru a da la o parte obstacolele interioare si pentru a-ti "imprima" scopul in inconstient. Uitandu-te la tine in oglinda iti spui ca meriti, ca ai dreptul, ca ai chiar acum acel lucru sau ca va aparea in curand in viata ta. Si, din nou, fii atent/a la ce raspuns primesti.
Daca raspunsul la afirmatia ta este unul pozitiv, continua sa iti repeti aceasta afirmatie ori de cate ori te privesti in oglinda pana cand dorinta interioara devine realitate exterioara.
In cazul in care apare vreo obiectie, intreaba din nou "De ce nu?" si apoi ocupa-te de obiectii pana cand acestea dispar si lasa loc succesului.

De asemenea, putem folosi aceasta tehnica ori de cate ori vrem sa ne ridicam moralul si sa ne incepem ziua intr-o atmosfera pozitiva.

37 comments:

Leo said...

Buna dimineata, Mugur !
Eu nu pot sa-mi spun "Te iubesc !", cu siguranta. Nici "Te plac !". Dar cred ca mi-as putea spune (cum spuneam intr-un post de-al meu odata - scuze de limbaj...) : "Da-te dracului, ca esti simpatica !".
E bun si-asa ? :D :D :D

Cristian Lisandru said...

Mugur, o zi bună să ai - postarea ta mi-a readus în minte o poezie mai veche, îmi permit să o las aici:

OGLINDA

Mă privesc în oglindă
Şi nu mă recunosc...
Lumea de dincolo îmi pare rece,
Pe alocuri zgâriată, crăpată, aburită,
Fragment dintr-un coşmar existenţial.
Erau vremuri când adoram oglinzile.
Acum le urăsc
Dar n-am puterea să renunţ
La chinul de a mă privi.
Şi o fac zilnic...
Lumea oglinzii există doar în poveştile copilăriei,
Alice a fugit în Ţara Oglinzii
Şi s-a descoperit pe sine
Aşa cum şi eu m-am retras
Dintr-o lume care nu-mi aparţinea
Pentru a mă refugia într-o lume căreia nu-i aparţin.
Mă privesc în oglindă
Şi nu mă recunosc...
Dintre toatre oglinzile lumii
A trebuit să o găsesc chiar pe aceea care
Mă înfăţişează aşa cum sunt.
Închid ochii
Şi atunci mă privesc în oglinda sufletului meu...
Şi nu mă recunosc...

Cristian Lisandru
-----------

Mikka said...

Multa vreme ni s-a tot spus ca oglinda ne reflecta doar umbrele. Si nu se zicea nimic de straluciri. Probabil ca cei care dadusera sfaturile initiale nu si le vazusera nici ei.
Cand eram copil, ma uitam in oglinda si nu ma recunoasteam, nu semanam cu cea care imi aparea in vis ca fiind eu. In timp, oglinda mi-a devenit prietena si tovarasa de drum. Mi-a aratat si umbre si lumini. Iar intr-o zi mi-a aratat ca cel mai frumos adaos pe chipul unei femei, mai stralucitor ca orice fard, este zambetul.
Si intr-adevar, draga Mugur, m-a ajutat enorm sa spun si sa imi spun TE IUBESC, sa simt si sa ma umplu de iubire.
Mi-a aratat cat sunt de frumoasa, desi in canoanele esteticii sau in gura celor din jur nu aparea deloc asa ceva. Dar ea, oglinda, mi-a suras si mi-a spus: Azi esti Frumoasa! Paseste asa in lume si bucura-te!
Asta ne spun oglinzile noastre, cand le zambim din inima.

Camelia said...

pe langa faptul ca ma tot descopar privind in oglindirea ce mi o ofera zilnic universul prin oamenii si situatiile zilnice..in fiecare dimineata cand plec la munca ma uit in oglinda..ma vad cam "serioasa" si ma maimutaresc in ea..si mi zic "I luv you..I luv you.." si plec cu zambetul pe fata..:)

Karyn Taulescu said...
This comment has been removed by the author.
Adrian said...

Pentru unii admiratie, pentru altii cosmar, realitatea a ceea ce suntem fizic si nu emotional\spiritual, si totusi imi plac oglinzile mai ales acelea care te deformeaza, imi provoaca un zambet :)

ajnanina said...

,,oglinda se priveste-n mine,
si-n tine, si-n zadar
ca tot nu vede, si n-ar crede
ce ar vedea, dac-ar putea
cand noi de noi vrem sa me-ascundem
si sa patrundem
in ea..."
ma dau si eu in versuri, daca l-am vazut pe Cristi :)

pe vremuri am dus o lupta grea cu oglinda...
au fost clipe cand simpla ei vedere ma revolta :)
nu ma cunosteam, asa ca n-aveam cum sa recunosc, si cu atat mai putin sa accept ce imi arata.

smecheria e sa incepi exercitiul intr-o zi in care chiar simti ca arati bine.
in momentele de dupa ce tocmai te-ai simtit acceptat, validat/a.
cand tocmai te-ai desprins din imbratisarea fiintei iubite... sau macar dupa ce ai auzit-o la telefon... (mail-urile nu au asa mare efect

dupa ce (pentru femei mai ales) te-ai intors de la coafor, sau cand probezi o rochie noua...

iar apoi, dupa un prim impact pozitiv e mai simplu sa continui. oglinda are memorie si isi aminteste de tine in cea mai buna forma a ta :))

ajnanina said...

of-topic
of,
de cand ai pus si chestia cu ,,s-ar putea sa-ti placa" recitesc aproape fara sa vreau tot ce-mi cade sub ochi...
si imi place din nou, chiar daca :)

shadow said...

Hello, I have visited your interesting blog,come and get you advertising on my blog.Put your link in comments,or in followers,
on my blog pass visitors from other countries.Hello http://birddirectory.blogspot.com/

Mugur said...

Ziua buna, Leo!
Da, poate ca nu poti sa spui acum, poate ca iti vei putea spune mai pe seara, maine sau poate peste o saptamana :) Cine stie?!
Eu cred ca meritam cu totii sa ne spune "Te iubesc!" :)
"Da-te dracului, ca esti simpatica !". Imi place cum te alinti in oglinda :) E bine :) Si cred ca e si mai bine cand iti spui "Te iubesc!". O sa mai incerci, nu? :)

Mugur said...

Cristian, imi place tare mult Oglinda ta! Cred ca e atat de magica incat, la un moment dat, iti va arata exact ceea ce iti arata si oglinda sufletului!
O zi minunata iti doresc!

Mugur said...

Mikka, asa este, ni s-a tot spus ca oglinda ne reflecta umbrele... Si, totusi, oglinda ne arata si umbrele si luminile noastre. Iar daca ii zambim, umbrele dispar. Si atunci si oglinda ne intoarce cu aceeasi intensitate "Te iubesc"-ul nostru.
Si eu ii zambesc oglinzii mele din inima. Si, chiar daca la inceput mi-a fost mai greu sa-mi spun "Te iubesc" (nu prea credeam chiar daca imi zambeam din inima :), acum o fac cu usurinta si cu drag :)

Mugur said...

Camelia, imi place :) Si eu fac la fel! Cand sunt prea serios si eu ma maimutaresc in oglinda, imi scot limba si apoi imi spun "Te iubesc" :)

Mugur said...

Karyn, la inceput poate fi mai greu...
Asculta ceea ce iti spune inima atunci cand iti spui "Te iubesc" si vei stii ce e nevoie sa rezolvi inainte de a-ti veni de la sine sa iti spui cu drag "Te iubesc".
E un exercitiu care m-a ajutat mult pe mine :)

Mugur said...

Adrian, realitatea e cea pe care noi alegem sa o transformam in realitate :) Am vazut oameni care nu se incadrau deloc in canoanele de frumusete fizica social acceptate si care isi spuneau cu usurinta "Te iubesc". Si pe mine ma amuza oglinzile care te deformeaza. Am cateva fotografii facute si, ori de cate ori vad imaginile alea, rad cu pofta :))))

Mugur said...

Ajnanina, imi plac versurile tale :)
Smecheria cu exercitiul asta e ca poti sa il incepi oricand, fara sa mai astepti acea zi in care ai impresia ca e OK sa te uiti in oglinda :) Si, analizand un pic raspunsul pe care il primesti in minte, iti dai seama imediat ce te impiedica. Si atunci stii de unde sa incepi :)
Si da, e mai dificil prima oara, apoi e din ce in ce mai usor si mai natural. Iar la un moment dat nici macar nu mai e nevoie de oglinda, pentru ca iti poti spune oricand :)

Mugur said...

Ajnanina, imi place efectul :) Asta a fost si ideea cu chestia "s-ar putea sa-ti placa si" :)
Multumesc :)

Si, tot off-topic, cred ca s-ar potrivi bine si blogurilor tale :) Se instaleaza singura si e nevoie doar sa dai click pe link-ul cu numele aplicatiei si sa introduci adresa blogului tau :)

gabi said...

Mugur,
eu stiu ca-ti spui "te iubesc" din inima si chiar si atunci cand iti privesti prietenii (o alta oglinda) ochii tai exprima aceleasi sentimente.
Intelegi ? Eu asta am vazut in privirea ta :)
Iar lumea nu trebuie sa inteleaga ca asta inseamna egoism sau narcisism. Nu! Este iubire din sine care se revarsa si se intoarce in sine mai bogata si mai frumoasa :)
Doamne ajuta sa fim tot mai multi asa :)

Mugur said...

Shadow, thank you for your visit and for your kind words! I will visit your blog and take advantage of your proposal. All the best!

Mihaela Petrescu said...

O tehnica foarte eficienta!

Leo said...

Mai incerc, Mugur...
Cum sa-ti spun, eu ma iubesc ca un parinte care nu spune niciodata "Te iubesc !" sau "Sunt mandru de tine !". Sa nu-si ia copilul nasul la purtare.
:)))

Camelia said...

"Partea intunecata a lucratorilor in lumina " Debbie Ford, ajuta la integrarea mai profunda atat a umbrelor cat si a calitatilor.O recomand cu drag celor care nu au citit o.

Mugur said...

Gabi, multumesc mult!!! Sentimentele din privirile mele oglindesc sentimentele din privirile celor pe care ii privesc!
Da, si eu cred ca nu e nici egoism si nici narcisim. Daca noi nu ne iubim sau nu ne putem spune "Te iubesc!" oare cum putem astepta de la ceilalti sa fac ceva ce nici macar noi nu facem?!

Mugur said...

Mihaela, asa este, tehnica este super eficienta! Eu inca ma mai minunez de ea desi o stiu de multa vreme :)

Mugur said...

Leo, that's the spirit! Mai incearca si, cu siguranta, reusesti!
Mie nu-mi plac parintii care, desi isi iubesc copiii, nu le spun vreodata "Te iubesc!" :) Cu putin curaj si o prima incercare, incepe sa vina de la sine! Eu recunosc ca sunt un fericit si am avut si am tot timpul oamenii in jurul meu care imi spun ca ma iubesc :) Le spun si eu pentru ca vine din inima :)
De-abia astept sa-mi spui cum a fost dupa ce ti-ai spus "Te iubesc!". E o experienta atat de minunata!

adizzy said...

a intresant si folositoare tehnica prezentata de tine, dar daca ar si sa o incerc, probabil ca as sta cateva ore(prima data) in fata oglinzii, specificul zodiei mele(una din lucrurile spuse despre gemeni care chiar mi se potrivesc) dualitatea, ar dezbate muuuult subiectul te plac sau nu aducand fiecare parte argumente..pro sau contra

Mugur said...

Camelia, Debbie Ford este una dintre autoarele mele preferate! Iar cartile ei sunt pline de exercitii simple care ajuta la integrarea umbrelor si la transformarea lor in parti luminoase! Ea insasi a avut o evolutie exceptionala tinand cont de viata ei pana la momentul in care a avut revelatia de a incepe sa se iubeasca pe ea insasi asa cum isi dorea sa fie iubita si de ceilalti. Si imi place sinceritatea cu care recunoaste si acum, dupa atatia ani de dezvoltare personala, cum descopera unele umbre noi si cum le transforma. Multumesc ca ai adus aminte de Debbie Ford si de cartea ea! Cred ca are vreo 4 sau 5 carti tarduse si in Romania.

Mugur said...

Adizzy, oare cum ar fi daca te-ai uita in oglinda pur si simplu si ti-ai spune "Te iubesc!" fara sa dezbati subiectul daca te placi sau nu :)
Eu asa am facut prima oara :) Am avut niste raspunsuri spontane la care nu m-as fi putut gandi constient :)

adriana said...

incerc si eu...si daca iese fain, postez...

Mugur said...

Adrian, iese din prima! Iar daca raspunsul pe care il primesti nu e cel asteptat, probabil ca mai e nevoie de ceva :) Si vei stii :)

Geanina Codita said...

Ieri cristian se uita in oglinda si se certa de mama focului cu el insusi, mai exact pregatea un divort, astazi tu ne pui sa ne uitam in oglinda si sa ne spunem"Te iubesc". Ma uit in oglinda sufletului vostru si va spun"Sunteti fenomenali!"

Mugur said...

Geanina, multumesc! Toti suntem fenomenali si minunati si meritam sa ne spune in oglinda "Te iubesc!".
Si oglinda ne va reflecta de fiecare data ceea ce ii transmitem :)

Kami said...

"oglinda ne va reflecta de fiecare data ceea ce ii transmitem"
Cat de adevarat, oglinda mea a vorbit mereu cu propria voce. Nu ea mi arata ca sunt "frumoasa sau urata", cocheta sau neglijenta etc. ci vocea mea era cea care spunea asta. Interesant este ca atunci cand schimbam ceea ce ne spunem si imaginea din oglinda se conformeaza...
Imi amintesc povestea ta despre implicare, si acum ca tot mi-ai amintit o sa o pun in aplicare ^-^
Excelente sfaturile tale, sper ca fiecare dintre noi le vom pune in practica :)

Mugur said...

Kami, atat de adevarat! Oglinda ne reflecta intotdeauna ceea ce ii aratam noi. Si, daca ii aratam iubire, buna dispozitie si zambete, ea ne reflecta inapoi o paleta de sentimente si senzatii minunate.
Multumesc frumos pentru ganduri! Eu ofer aici tot felul de chestii care pot fi facute usor si care au efecte atat de bune si puternice! Si fiecare decide ce i se potriveste si ce vrea sa puna in practica :)

Karyn Taulescu said...

multumesc Mugur!

Mugur said...

Cu drag, Karyn!

Anonymous said...

Am incercat acest lucru si e o experienta extraordinara, am putut vedea un nr infinit de ''eu''ceea ce mi-a dat o senzatie de frumusete extraordinara si stapinire de sine.Raspunsul imediat a fost ca ''sunt frumoasa'' ceea ce am inteles dupa citeva momente ca e vorba de frumusetea interioara.Nu vreau sa o luati ca o lauda dar am simtit cum m-am linistit imediat dupa aceea de la gindul de dinainte ca indiferent ce as vrea sa fac bine sunt acuzta pentru un interes.....asa ca fac bine in continuare......faceti si voi. Multumesc pentru aceasta.