Tuesday, 14 July 2009

Hipnoza regresiva si reincarnare

Saptamana trecuta am fost la cursul de Hipnoza Ericksoniana si, intr-una din zile, am invatat tehnici pentru hipnoza regresiva. Bineinteles ca, dupa demonstratia facuta de trainer, am lucrat intre noi. Unii dintre colegi au ajuns la un moment anume din trecutul lor iar altii chiar au retrait experiente din alte vieti.

Eu am trait o experienta interesanta deoarece nu stiu cine eram (nu ma vedeam) iar locul in care ma aflam parca era separat de realitatea timp-spatiu. In mod clar nu era o experienta din aceasta existenta :) Nu o sa intru in amanunte despre ceea ce am simtit sau am vazut, insa vreau sa va spun ca, intr-un mod subtil, am primit rezolvarea la problema pe care o aveam atunci cand am inceput sesiunea de hipnoza regresiva. Imediat dupa iesirea din transa, nu mi-a fost foarte clar ce sa fac cu informatiile primite, insa, la o zi dupa, lucrurile au inceput sa se clarifice si am inteles :)

In mod clar, ceea ce am experimentat nu are legatura cu vreo amintire din copilarie sau adolescenta. Si, atunci, ma intreb daca oare nu cumva am retrait o experienta dintr-o viata anterioara. Desi ma consider un om rational, tind sa cred in existenta reincarnarii si a vietilor anterioare.

Asa ca, desi nu am dovezi stiintifice ca exista reincarnare si ca hipnoza regresiva care exploreaza experiente din vietile anterioare este reala si nu doar o constructie a mintii (mintea care ne ofera inclusiv vise atat de reale incat ne trezim cu senzatia ca le-am trait cu adevarat :), atat timp cat clientul isi rezolva problema, hipnoza regresiva este eficienta :) Mai ales in cazul vindecarii unor traume din trecut sau a vindecarii fizice, descoperirii unor noi perspective asupra unor evenimente trecute sau obtinerii unei senzatii de finalizare a unor conflicte trecute nerezolvate.

Si, revenind la curs, nu stiu daca cineva a retrait vreo experienta ca fiind Napoleon sau regina Cleopatra :), insa au fost colegi care au retrait experiente traumatice din vietile anterioare, atat de profunde, incat au avut puternice manifestari fizice si psihice, urmate de o stare de catharsis.

Apropo, credeti in reincarnare? Iar daca aveti 8 minute, urmariti o serie de secvente dintr-o demonstratie de hipnoza regresiva facuta de Steve G. Jones, unul din hipnoterapeutii mei favoriti.



48 comments:

adizzy said...

incepea sa imi fie dor de tine ;)..credeam ca s-a intamplat ceva(inafar de concediu) de nu ai mai scris, dar se pare ca esti bine..(sper)

legat de hipnoza..tare as vrea sa incerc..si chiar daca sunt si eu rationala ma intriga unele din ultimile mele vise care se adeveresc..oare ce planuieste subconstientul meu in ultima vreme?

ma bucur ca ai avut o experiente atat de interesanta...si ca ne-ai spus si noua

elena marin-alexe said...

Ai lipsit cam mult si abia am asteptat sa te reantorci ...
Cat despre reancarnare, as putea spune doar ca ...ma abtin de la comentarii, dar iti spun sincer ca nu cred decat in 'sola scriptura' si te sfatuiesc sa ai mare grija cui iti daruiesti crezul.
Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa ai o noapte frumoasa!

Jacktels Kochbuch said...

Hallo Mugur,

mä bucur cä te-ai intors cu bine. Ca si restul Lumii ti-am lipsit Lipsa.
Thema asta este foarte interesantä si am väzut singur Effecte de Hypnozä. Este foarte fascinant. La mine nu a functionat de loc. In ramura unui Project militar atrebuit sä facem asta. Am fost din päcate singurul care nu sa läsat hypnotizat. Am incercat sä meditez si sä mä relaxez da nu a mers.
De la ceilalti am auzit Experiente identice ca si la tine.
Fact este cä Hypnoza ne transfereazä in niste Dimensionen pe care noi Oamenii incä nu putem in nici o Formä sä le captäm.

Sint curios cum vede restul Cititorilor Aspectul Hypnozä.

Multe Salutäri Jacob

ajnanina said...

uau, ce grozav...
ma bucura mult experienta ta...
ai cumva nevoie de subiecti pentru antrenament?

ca toti hipnotizatorii pe care i-am cunoscut eu (si pe mana carora m-as fi lasat) se fereau sa abordeze subiectul...

Mugur said...

Adizzy, si mie mi se facuse dor de voi :) Din fericire, am avut niste zile atat de intense la cele doua cursuri la care am fost incat nu am reusit sa gasesc timp sa intru online :)

Si eu sunt o persoana rationala si tocmai de aceea sunt uimit cand vad chestii pe care nu mi le pot explica rational si stiintific :)

Mugur said...

Elena, multumesc. Si eu de-abia am asteptat sa ma reintorc.

Si eu cred in 'sola scriptura' si, de aceea, imi este dificil sa-mi explic uneori unele lucruri.

Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti! Si sa avem o noapte minunata!

Mugur said...

Hallo Jacob,

Si eu ma bucur ca m-am intors si ca v-am regasit cu bine! Pentru ca si eu v-am simtit lipsa!

In ceea ce priveste hipnoza, ea nu functioneaza daca noi nu vrem sa fim hipnotizati sau daca nu avem incredere in cel care ne hipnotizeaza. Avem niste mecanisme de protectie foarte bune care functioneaza chiar si in timpul hipnozei.

Multe salutari din Bucuresti,
Mugur

Mugur said...

Ajnanina, a fost o experienta super interesanta si mult mai intensa fata de alte cursuri de hipnoza la care am fost.

Super! Sigur! Daca vrei sa explorezi ceva anume in stare de transa, ma ofer cu mare placere.

ajnanina said...

Mugur,
sigur ca vreau si am mare incredere in tine :)

Mugur said...

Minunat, Ajnanina :)

Karyn Taulescu said...

ma bucur ca ai gasit raspunsul..

Mugur said...

Karyn, multumesc. Uneori raspunsul ne vine cu o oarecare intarziere :) Ma bucur ca am descifrat metafora :)

Cristian Lisandru said...

Mugur, bine ai revenit, începusem să fiu un pic îngrijorat. "Măi, unde este Mugur, de ce nu mai vine?" Iată că ai reapărut şi mă bucur mult... La bună recitire şi baftă în continuare în tot ceea ce faci. O zi bună!

Vania said...

Nu cred în reincarnare orice aş urmări! Dar, nu mi-am propus să tratez ştiinţific subiectul.

Mikka said...

Mugur draga, bine-ai revenit!
Si ca de obicei, cu un subiect tare!
Eu nu stiu exact cum sa iau treaba asta... Inclin sa cred ca ... cred.
Uite si de ce: Am facut acum ceva ani regresie hipnotica. M-a uimit cat de usor a fost, desi lucram nu om-la-om, ci in grup...
Am facut trei "calatorii", in trei seri... Fiecare pe o "tema", ca raspuns la o intrebare.
Prima seara, prima "calatorie" intr-o viata anterioara, pe o "tema" anume. Ok, facem, vad tot, ca in film, inteleg, ma zguduie tare de tot, ajung insa intreaga acasa... A doua seara, alta calatorie... Asta, pe o tema legata de o persoana din aceasta viata. Aleg pe mama. Fac "drumul inapoi", si ma regasesc... un batranel, intr-o casa genoveza, intr-un atelier in care aveam carti de pret, de mare pret, ca si continut si ca imbracaminte (piele cu insertii de aur). Sunt un batran cu barba alba lunga - cam cum era Da Vinci in portretul sau -, burtos si zambaret. Mama... era un pusti de vreo 16-17 ani, cu fata alb-rozalie inca, tuns paj. Incercam sa-l invat comorile alea din carti, dar el voia harti. Aveam multe harti marine, predam si istorie si geografie, astronomie, matematici si filosofie acestui copil de oameni bogati din Genova. El voia sa navigheze... Nu povestesc aci toata calatoria. Doar ce a fost dupa: Vin acasa si o sun pe mama. o intreb, asa, candid, direct:
- Mama, care e relatia ta cu marea?
Ea imi spune o poveste care ma lasa fara respir... Cum a venit ea la 13 ani in Bucuresti, cum a stat prin gazda cativa ani impartind camera cu o fata si cum la un moment dat amandoua au vrut sa se inscrie la Marina la Constanta. Mama copilarise un pic pe Dunare, la Galati... Anul acela nu au primit fete. N-au mai insistat. Peste ani, cand existam eu deja, a vazut la tv prima femeie capitan de vas de la noi din tara. Si-a amintit, cu multa nostalgie, si i-a trecut...
In acea "calatorie" a mea, ea alesese harti si nu carti, si facuse drumuri pe mari cu corabiile...
Iar eu, "in viata asta" am incercat din nou sa-i "vand" carti...
Am aflat despre aceasta incercare "marina" a mamei abia atunci, dupa "calatorie"...

Leo said...

Mi-ar placea si nu prea sa fiu hipnotizata... Nu prea-mi place sa ia alcineva controlul, dar mi-ar placea sa aflu cate ceva despre mine...
Foarte interesant, Mugur ! :)

gabi said...

Pe vremuri aveam constant tendinta de a crede in reincarnare. Aveam tot felul de deja-vu pe care nu mi le puteam explica: ma intalneam cu anumite situatii care aveau gustul de repetitie iar viata mea de pana atunci excludea posibilitatea ca acele situatii de care vorbesc sa le mai fi intalnit.

Insa, dupa ce am intrat mai mult in studierea psihismului uman mi-am dat seama ca stim infinit de putine lucruri despre noi insine si in special despre mecanismele neuronale. Deci nu mai cred in reincarnare...si parca imi pare un pic rau fiindca cineva la un moment dat a facut niste calcule si a ajuns la concluzia ca am mai trait candva in trupul unui duhovnic intelept... si ma magulea, intelegi :))
In fine, acum prefer sa cred ca exista procese neuronale pe care inca nu le stim si nu le putem controla in totalitate; sunt lucruri care ne scapa de sub control in mod involuntar.
Si ca sa o dau pe gluma, fetita mea isi doreste sa studieze si sa cerceteze creierul si mecanismele lui...deci avem o speranta...nu e totul pierdut...vom afla curand ce si cum... :)))

Camelia said...

Draga Mugur,
Si eu vreau sa fac cursul asta, cred ca e super.
acum fac si eu nlp practitioner cu Daniel Buchis si sunt fascinata..si iti multumesc ca intr-un fel m-ai ajutat sa ma hotarasc sa merg la cursul asta...:)
eu stiu ca exista vieti trecute , nu doar cred, dar sunt in faza in care simt emotii, deja vu din unele, n-a putea spune ceva narativ ..
deci felicitari pentu experientele tale, si welcomeback.

Adrian said...

Reincarnare?
ma abtin.
nu as vrea si totusi as vrea sa fiu hipnotizat sa simt emotiile cand eram mai mic as pe la vreo 3 ani :)

Mugur said...

Cristian, multumesc. Am avut o perioada aglomerata care continua :) Si incerc sa fac tot felul de chestii si imi ramane destul de putin timp pentru a ma delecta cu blogurile prietenilor. Ca de al meu nici nu mai vorbesc :)
Un week-end minunat!

Mugur said...

Vania, foarte bine. Nici eu nu mi-am propus sa tratez stiintific subiectul. Am scris despre ceea ce am trait la cursul de hipnoza :)

Mugur said...

Draga Mikka, super experienta ta! Pana la urma este mai putin important daca credem sau nu in reincarnare. Ceea ce este important e ca hipnoza regresiva functioneaza si obtin astfel diverse informatii stocate in subconstientul nostru sau in subconstientul/constientul colectiv si rezolvam si unele situatii.
Plus ca aceste calatorii sunt absolut minunate :) Chiar ieri am lucrat cu cineva si persoana s-a minunat ca fiind in stare de hipnoza nu pierdea controlul. Isi imaginase ca, fiind in transa, nu mai are niciun fel de control :)
Hipnoza ofera o conectare directa la subconstient si, astfel, se pot rezolva diverse situatii pentru care ar fi nevoie de luni bune de terapie sau saptamani de coaching.

Mugur said...

Leo, atunci cand esti in transa nu pierzi deloc controlul. Esti pur si simlu conectata la subconstientul tau si poti obtine in mod direct informatii care sunt stocate acolo. Doar mentalul constient, cel prin care filtram informatiile in functie de convingerile si istoricul nostru, este "trimis" la plimbare :) Iar daca starea de transa este una usoara, chiar si mentalul constient este prezent :)
Oricum, fiecare dintre noi isi induce in mod natural o stare de transa atunci cand, de exemplu, isi aduce aminte de vreo vacanta sau se gandeste la cum va fi vacanta in care va pleca :)

Mugur said...

Gabi, asa este. In fiecare secunda se produc o sumedenie de procese neuronale de care suntem sau nu constienti. Putem controla o parte dintre ele prin diverse tehnici, insa multe altele raman involuntare.
Mintea umana este un taram absolut fabulos! Iar alegerea fetitei tale este excelenta! Este un domeniu minunat de care pur si simplu nu ai cum sa te plictisesti :)

Mugur said...

Draga Camelia,
Ma bucur ca iti place ceea ce inveti la NLP Practitioner. Este o formare care ajuta enorm la dezvoltarea personala a cursantilor. Chiar de dimineata am vorbit la telefon cu un prieten, Cristian Mihai, si am stabilit sa incepem o noua formare de NLP Practitioner care sa fie la niste preturi super accesibile. Si Cristian isi doreste mult ca toti cei care vor sa beneficieze de instrumentele oferite de NLP sa poata face aceasta formare fara sa se gandeasca de unde sa faca rost de banii pentru taxa.

Mugur said...

Adrian, e minunata reintoarcerea la emotiile copilariei. Intr-una din sesiunile de hipnoza regresiva, m-am intors la varsta de 6-7 ani, aveam ghiozdanul in spate si plecam la scoala :) A fost o super experienta :)

Handesion said...

poti sa pui te rog si sursa documentari? am vazut ceva asemanator si se cam contrazice cu ceea ce scrie in postarea ta...

Mugur said...

Handesion, sursa documentarii este experienta pe care am avut-o la cursul de hipnoza ericksoniana, asa cum am scris si in text. Demonstratia de hipnoza regresiva din videoclipul de pe YouTube ii apartine lui Steve G. Jones si am pus inca de la inceput link catre site-ul lui.

Sunt curios sa aflu ce din ceea ce ai vazut tu si este asemanator cu hipnoza regresiva contrazice ceea ce am experimentat noi la curs :)

Anonymous said...

Моля, да ме извиниш, Мугур, както и твоите почитатели тук, ще пиша на български, в момента мисълта ми на английски върви много тромаво :)

Та, престраши се аз днес, преди няколко часа, за разплета най-сетне тази хипноза от получилата се мозайка от думи в превод от румънски...;))

Не знам за прераждането, честно да си призная в момента и не ми се ще да мисля в тази посока. Относно сънищата, обаче мога да кажа едно друго, но тук ще спомена нещо друго, което силно ми направи впечатление преди години при една краткотрайне и недотам пълна :) обща анестезия, която ми се приложи. Много добре си спомням как в "съня" разговарях с някого на език не познат за мен, две думи помня до ден днешен, те ми се и измисаха...
Сега провокирана от твоя текст потърсих значението им в интернет. Открих, че са на украински!!! От къде Бога ми да съм чувала и знам украински аз?!
Между другото обаче 1/8 от корените ми произлизат от род на донски казаци, обитаващи руски земи в непосредствена близост до границата с Украйна ;)
За мен за сега, по-лесно е да приема една такава версия, че гените, които получаваме от родителите си освен материалната информация, която ни предават, носят и някаква друга, генна памет...
А за прераждането ще мисля друг път ;)))

Поздрави от мен!
Rumi

Mugur said...

Руми, почитатели или читатели? :) Шегувам се :)
Супер си! Ти си успяла да превеждаш текста на български.
Много интересно е това, което ти се случи! Генна памет или прераждане, може би някой ден ще имаме повече информация за тях...

Желая ти една великолепна седмица!

Anonymous said...

Richard Webster - "Autocunoastere si vindecarea spiritului"


" Richard Webster Ca si psihiatrul Brian L. Weiss, Richard Webster a ajuns la studiul vietilor anterioare atunci cand incerca regresia hipnotica la momentul traumei cu o pacienta. Aceasta insa a regresat pana la un moment dintr-o viata anterioara: era razboi, casa ii fusese distrusa, a trait o vreme mancand resturile gasite printre daramaturi, apoi a murit de foame. In acest fel, pacienta a aflat de ce, in viata curenta, decisese ca nu va mai muri de foame si manca orice vedea. Constientizand motivul apetitului sau exagerat, femeia a putut da jos kilogramele in plus.

Regresia in vietile anterioare s-a dovedit benefica si in alte cazuri. Benefica e insa si uitarea, apreciaza autorul. Daca ne-am aminti lucrurile dureroase din alte vieti, ne-ar fi mult mai greu sa evoluam. "

Mai mult pe site-ul:


http://mysticway.bravehost.com/Webster.htm

Mugur said...

Foarte interesant cazul. Multumesc pentru informatii.

anca said...

ma intereseaza si pe mine hipnoza.
te rog sa-mi dai datele de contact ale hipnoterapeutului
multumesc

Mugur said...

Anca, tipul locuieste in America. Daca dai o cautare pe Google cu numele lui iti apare site-ul si acolo, contra cost, poti descarca o multime de fisiere audio cu hipnoza.

Cristiana said...

Buna..tot caut pe net informatii despre hipnoza regresiva. Sunt convinsa ca imi voi rezolva multe "probleme" insa nu reusesc sa gasesc persoana:)..poti sa imi indici un psihoterapeut care se ocupa cu asa ceva? Multumesc

Mugur said...

Buna Cristiana, hipnoza regresiva este un instrument foarte puternic de terapie si, intr-adevar, nu sunt multi terapeuti care sa il utilizeze. Din pacate, nu iti pot recomanda pe nimeni in Romania. Plus ca decizia de a utiliza hipnoza regresiva ii revine in totalitate terapeutului si nu te poti duce doar la o astfel de sesiune. Sfatul meu este sa cauti un terapeut bun sau un coach si sa-ti rezolvi problemele in timpul catorva sesiuni. S-ar putea sa nici nu fie nevoie de hipnoza regresiva. Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu mai mult. Numai bine!

Cristi said...

Buna dimineata.

Ma numesc Cristi si inca de mic am fost fascinat de ideea intoarcerii in timp. Desi in momentul de fata tehnologia nu permite(inca)o astfel de calatorie consider ca hipnoza regresiva ar putea permite retrairea anumitor momente din viata prezenta (in ceea ce priveste reincarnarea am totusi mici rezerve). Daca nu cer prea mult as vrea sa inreb unde pot deprinde asemenea tehnici si daca se pot aplica propriei persoane (retrairea unor amintiri frumoase). Momentan locuiesc in Constanta iar aici e cam greu cu orice tine de autoinstruire. Multumesc anticipat, sa ai o zi buna.

Mugur said...

Buna dimineata, Cristi!

Asa cum spuneam si in text, inca nu s-a putut dovedi daca hinoza regresiva chiar aduce clientul intr-o viata anterioara sau doar activeaza ceea ce americanii numesc "false memories" (amintiri construite). In orice caz, efectul terapeutic al hipnozei regresive este de necontestat. Si, atat timp cat clientul isi rezolva problemele, nu conteaza daca el/ea chiar "calatoreste" intr-o viata anterioara sau nu.

In ceea ce priveste formarea in hipnoza, este nevoie de studii de specialitate (formare in psihologie).

Referitor la intrebarea ta, este extrem de dificil sa-ti autoinduci o stare modificata de constiinta astfel incat sa iti autofacilitezi o sesiune de hipnoza regresiva. Cel mai simplu este sa mergi la un hipnoterapeut si, daca acesta considera ca este necesara si o astfel de sesiune, iti va facilitate o sedinta de hipnoza regresiva.

O zi buna sa ai!

Anonymous said...

ma-m impiedicat de curind cu Hypnosa si Hypnose Trainer a zis cä Persoanele care au experientä de antrenament autogen se pot autohypnotisa färä probleme...
Dupä ce am väzut eu , cred treaba asta...
Cum zic, trebuie sä ai rutinä si merge......

Andrei Loiso said...

Sunt incantat sa gasesc informatii si discutii despre regresia hipnotica si in special despre regresia in alte vieti.
Cred ca acest subiect este fascinant insa extrem de controversat.Regresia,la fel ca si hipnoza este o experienta subiectiva, personala.Nu exista 2 sesiuni identice, chiar si cu aceeasi persoana.
Ca si practicant al hipnozei,consider ca regresia hipnotica este cel mai puternic instrument pentru a descoperi sursa unei probleme iar eu aplic regresia aproape cu fiecare persoana cu care lucrez.Odata ce incepi sa folosesti regresia in mod constant, apar si cazuri de regresie catre evenimente ce pot fi catalogate drept "vieti anterioare", in care persoana respectiva poate descrie cu mare acuratete detalii ale vietii din epoca respectiva.Este adevar sau fictiune? Greu de spus si mai ale greu de verificat insa experientele sunt destul de reale pentru cel ce regreseaza.
Oricum va trece probabil destul de multa vreme pana se va dovedi (sau infirma) stiintific acest subiect.Cert este ca se intampla iar unii autori, asa cum este Brian Weiss (mentionat intr-un alt comentariu) a documentat cateva mii de cazuri de astfel de regresii.
Felicitari pentru articol si mi-ar face mare placere sa citesc si alte articole despre hipnoza!

Mugur said...

Andrei, multumesc pentru comentariu. Referitor la hipnoza regresiva, inca nu s-au gasit dovezi stiintifice daca clientii unei astfel de sesiuni retraiesc cu adevarat episoade din vietile anterioare sau nu. Insa sunt destule dovezi ca sesiunile de hipnoza regresiva ajuta enorm la rezolvarea diverselor probleme pe care le au clientii respectivi. Iar pana la urma rezultatul final conteaza si nu daca omul respectiv chiar a trait in urma cu 100 de ani in Scotia si a fost croitor sau doar sinapsele neuronale se conecteaza in vreun fel si construiesc o poveste. Si eu utilizez hipnoza si rezultatele pe care le optin clientii mei sunt excelente in majoritatea cazurilor.

Dana said...

Buna! Daca ai facut cursuri de hipnoza ericksoniana inseamna ca ai auzit si de domnul profesor Iustin Turcu. Acesta a afirmat la un curs al dumnealui ca, hipnoza de acest tip (ericksoniana) nu are nici o legatura cu regresia in alte vieti. Pe scurt, aducerea aminte despre o viata anterioara este un mic bullshit. Se pot face sugestii usoare de relaxare sau pentru alte scopuri teraupetice. Cum explici acest lucru?

Mugur said...

Buna Dana! Eu nu am facut cursurile in Romania asa ca nu am auzit de domnul profesor pe care il mentionezi. Nici eu nu cred ca toti clientii sesiunilor de hipnoza regresiva chiar retraiesc moment din alte vieti. Oricum, efectul terapeutic pe care il au sesiunile respective este de necontestat si asta o pot spune din experienat personala. Nu stiu daca clientul care s-a perceput ca fiind un mag ars pe rug in nu-stiu-care secol chiar a retrait o experienta reala sau imaginara. Insa stiu ca retraind acea experienta si aducand in ea resursele de care avea nevoie ca sa o accepte, si-a vindecat unele probleme serioase pe care le avea in aceasta existenta. Asa ca, indeferent daca, experienta este reala sau doar imaginara, efectuls esiunilor de hipnoza regresiva este fantastic!

myky said...

in buzau stiti pe cineva care se pricepe la regresie hipnotica?

Mugur Badarau said...

Myky, din pacate nu am niciun coleg care sa practice in Buzau. Imi pare rau ca nu am cum sa te ajut cu un nume.

Anonymous said...

Stii cumva in Bucuresti un loc unde se face regresie hipnotica in alte vieti si nu in cea curenta?
Multumesc,Elena

Mugur Badarau said...

Elena, hipnoza regresiva se practica in cadrul unui proces terapeutic si nu datorita unei curiozitati a clientului. Din punctul asta de vedere, nu ai cum sa gasesti vreun hipnoterapeut adevarat care sa iti faciliteze intrarea intr-o stare de transa propice hipnozei regresive doar ca sa-ti satisfaci o curiozitate.
In cazul in care ai o problema si crezi ca ea a aparut prima data intr-o alta existenta, sfatul meu este sa te ocupi de aceasta problema mergand la un psihoterapeut sau coach. De cele mai multe ori nici macar nu ai nevoie de hipnoza ca sa-ti rezolvi problema. Eu utilizez hipnoza, in cadrul sesiunilor mele de coaching, doar atunci cand nu merge nimic altceva.
Sper ca raspunsul meu te-a ajutat.
Numai bine,
Mugur

Mugur Badarau said...

Elena, hipnoza regresiva se practica in cadrul unui proces terapeutic si nu datorita unei curiozitati a clientului. Din punctul asta de vedere, nu ai cum sa gasesti vreun hipnoterapeut adevarat care sa iti faciliteze intrarea intr-o stare de transa propice hipnozei regresive doar ca sa-ti satisfaci o curiozitate.
In cazul in care ai o problema si crezi ca ea a aparut prima data intr-o alta existenta, sfatul meu este sa te ocupi de aceasta problema mergand la un psihoterapeut sau coach. De cele mai multe ori nici macar nu ai nevoie de hipnoza ca sa-ti rezolvi problema. Eu utilizez hipnoza, in cadrul sesiunilor mele de coaching, doar atunci cand nu merge nimic altceva.
Sper ca raspunsul meu te-a ajutat.
Numai bine,
Mugur