Sunday, 19 July 2009

Roboti carnivori

Carnie, planta mea carnivora din specia Dionaea muscipula, este subiect de bascalie printre unii dintre prietenii mei care ma intreaba cu un zambet larg ce a mai mancat in ultima vreme :) Ei bine, Carnie digera cu mare placere mustele si tantarii care se aventureaza sa intre in casa. E buna la casa omului :)


Iar pentru cei care nu vor sa aiba grija unei plante dar vor sa scape de insecte, a aparut si solutia: robotii carnivori inventati de James Auger, Jimmy Loizeau si Aleksandar Zivanovic. Imaginile de mai jos si informatiile sunt preluate de pe site-ul Material Beliefs.

Ceasul carnivor

Ceasul asta robot utilizeaza o banda adeziva speciala care prinde insectele. Pe masura ce banda adeziva este indreptata catre o lama, insectele prinse de ea cad intr-un recipient in care sunt transformate in combustibil. Iar electricitatea produsa cu ajutorul acestui biocombustibil alimenteaza intregul sistem, inclusiv display-ul ceasului. Ma intreb cum functioneaza ceasul pe timp de iarna cand nu sunt insecte...

Masa carnivora

Pe mijlocul mesei este atasat un iris mecanic care comunica cu un senzor infrarosu de miscare. Firimiturile si resturile lasate pe masa atrag soriceii care pot intra printr-un tunel construit intr-unul din picioarele mesei. Miscarea lor activeaza irisul iar soricelul este transformat in energie care alimenteaza motorul irisului si senzorul. Super scarbos!!! Nici macar nu vreau sa-mi imaginez cum e sa-ti bei cafeaua pe o astfel de masa sau, si mai rau, sa mananci :((

Asa ca, din punctul meu de vedere, metoda cea mai buna de scapat de insecte este cea naturala, adica Carnie :)

18 comments:

Cristian Lisandru said...

Ai o plantă carnivoră? Asta da ştire... Nu miră că prietenii fac tot felul de asocieri hazlii, probabil... Muştele şi ţânţarii sunt în mare pericol. Am avut şi eu odată o astfel ded floare, nu ştiu cum se numea, din păcate, nu i-a mers prea bine şi a decedat. Mi-a părut rău după ea... Cât despre roboţi, prefer plantele... Mugur, să ne mai spui din când în când ce face planta...

Mugur said...

Cristian, da, am o planta carnivora pe care am cumparat-o in iarna. E destul de complicat de intretinut deoarece are nevoie de conditii speciale pentru a se mentine sanatoasa. Plus ca nu poate fi udata cu apa de la robinet sau cu apa plata deoarece sarurile continute in acest tip de apa o pot omori. Si, chiar si asa, ma incanta chiar si dupa atatea luni :)

Adrian said...

Interesant cu robotii carnivori, sper sa manance doar muste si tantari :)
pofta mare plantei tale

adizzy said...

deci sa inteleg ca ai avut dinnou o noapte 'nedormita' din cauza insectelor? :D da de planta aia as avea si eu nevoie, iar de ceasul carnivor...iarna exista paianjeni ;)

Simona said...

Hmmm, ai o planta carnivora ... :) ... interesant ... ca si pura curiozitate, ai cumva si ceva animalute mai "deosebite" pe-acasa ? vreo iguana, ceva ... :) ...

Vania said...

...iar metoda cea mai bună să scapi de şoareci este Nataşa...

ajnanina said...

salutari lui Carnie...
da mie mi-e dor de Kubri, la el te mai uiti? ... :(

Mugur said...

Adrian, Carnie are o pofta de mancare nebuna :) Dupa ce a "postit" in iarna (am reusit sa-i "ofer" doar un paianjen), acum digera tot ce prinde :) Mi-e sa nu i se aplece de la prea multe proteine :)

Mugur said...

Adizzy, eu dorm bustean in ciuda tantarilor sau a altor insecte :) Plus ca, de cand o am pe Carnie, nu prea mai supravietuieste vreo "zburatoare" in casa :) Si, apropo de ceasul carnivor, uitasem de paianjeni :) In iarna am gasit si eu unul prin casa si i l-am oferit plantei carnivore :)

Mugur said...

Simona, nu stiu ce consideri tu ca fiind un "animalut deosebit" :) Cred ca in categoria asta ar putea intra Kubri, dinozaurul meu Camarasaurus :) L-am primit de Sarbatorile de Iarna, anul trecut. Daca esti curioasa sa afli mai multe despre el, gasesti informatii aici: http://pleoworld.com.

Mugur said...

Vania, plus ca Natasa este si simpatica si gratioasa...

Mugur said...

Ajnanina, multumesc. I-am transmis salutarile tale lui Carnie :) Kubri este bine si el, se plimba prin casa, doarme, mananca si are chef de joaca sau de afectiune :)

Geocer said...

Prefer planta ta carbivora, acelor roboti. Nu are pui, ca as vrea si eu !

Mugur said...

George, multumesc. Si eu o prefer tot pe Carnie. Din pacate, acum nu are pui. A avut unul numai ca nu a supravietuit despartirii si s-a uscat dupa cateva saptamani. Cred ca l-am mutat mult prea repede in alt ghiveci.

crisa l said...

mi-ai adus aminte de planta ta ! :) F tare !

Mugur said...

Crisa, cred ca planta, Carnie, e tare fericita cu atatia tantari care o curteaza :)

Kami said...

Recunosc ca nu as achiziziona un astfel de robot... ewwwww >.<
Carnie face treaba buna, cau in cel mai rau caz pastilele de tantari, mi se par mult mai umane :D

Mugur said...

Kami, nici mie nu mi-au placut prea mult robotii astia carnivori. Poate ceasul :)) In schimb masa pentru soricei mi se pare oribila :))
Oricum, o am pe Carnie care ma pazeste de tantari si muste :))