Thursday, 12 August 2010

Despre ajutorul neconditionat

Un om alunecase intr-o mlastina si numai capul ii mai iesea din mocirla. Striga cu toata puterea dupa ajutor. Curand o multime de oameni se aduna la locul accidentului. Unul dintre ei se hotari sa incerce sa-l ajute pe bietul om.



- "Da-mi mana!" ii striga. "Te scot eu din mlastina."

Dar cel cazut in noroi continua doar sa strige dupa ajutor si nu intindea mana.

- "Da-mi mana!" ii ceru omul de mai multe ori.

Dar raspunsul era de fiecare data un strigat jalnic dupa ajutor. Atunci cineva se apropie si spuse:

- "Daca vrei sa il ajuti cu adevarat, cum de nu ii intinzi tu mana si astepti sa ti-o intinda el mai intai? Intinde-i mana si salveaza-l!"


Credits: Helping hand

Ieri a fost o zi a coincidentelor: am purtat o discutie aproape identica cu doua persoane despre ceea ce inseamna sa ajuti neconditionat. Deoarece la inceput am discutat in contradictoriu, mi-am adus aminte de povestea de mai sus si le-am spus-o si lor. Si, la final, am ajuns la aceeasi concluzie: daca cineva iti cere ajutorul, intinde-i mana fara sa astepti ca acea persoana sa ti-o intinda prima.

A ajuta pe cineva neconditionat reprezinta, pana la urma, un gest care vine din inima si mai putin din minte. Iar atunci cand ajutam cu adevarat, oferim fara sa cerem.

6 comments:

Ana Maria said...

Nu exista coincidente! ;)

Mugur said...

Orice e posibil :)

Anonymous said...

cat de adevarat!!
orice e posibil...

Mugur said...

Singurele bariere care exista cu adevarat sunt cele pe care noi insine ni le impunem...

DoarATAT said...

Dragii ... moşului !
Mă BUCURĂ "enorm" (şi mai E loc !), revenirea lui Mugur !
~
TOT ce facem ... pentru "noi înşine" facem !
Ca ... într-o OGLINDĂ !
... sunt "destule EXEMPLE" ... "mai pe ocolite" (ca de exemplu: efectul Papillon !)
Totul nu-i decât "O VIBRAŢIE", deci ... şi coincidenţele APAR ... când SUNT necesare !
~
Cornelius,

PS: ... şi EU (subsemnatul !) ... v-am CERUT AJUTORUL ! Imediat ce ... am fost "clonat" !
Iar "ajutorul" ... l-am PRIMIT, din OGLINDĂ ... în ianuarie, anul acesta ! Când AM REFUZAT ... să mă mai VAIT !
Pentru că DEJA ... fusesem ajutat ! De toţi cei din "Reţelele Ning" !
TEAMA însă ... doar EU (însumi !) trebuia să o depăşesc !
~
VĂ MULŢUMESC ! ... pentru "mâna întinsă": NU era UNA, au fost ZECI DE MÂINI întinse !
Ultima însă ... a fost A MEA !
VĂ IUBESC !
~
Cornelius,

Mugur said...

Cornelius, si eu ma bucur ca am revenit!

Si ma bucur ca pana la urma ai depasit problema cu "clona" ta! Si ma bucur ca ai primit ajutor de la atatia oameni minunati!

O zi la superlativ!
Mugur