Sunday, 31 October 2010

Despre puterile divine ale omului

O legenda veche spune ca, mai demult, oamenii erau puternici. Dar au profitat atat de mult de puterea divina din ei incat Brahma, stapanul tuturor zeilor, a decis sa le ia aceasta putere si sa o ascunda intr-un loc unde va fi imposibil de gasit. Tot ce i-a ramas sa faca era sa gaseasca ascunzatoarea potrivita.

A fost convocat consiliul zeilor pentru a se gasi solutia. Zeii au sugerat: "De ce sa nu ingropam puterile divine ale omului in pamant?"
Brahma a raspuns: "Nu, nu vom face asta pentru ca omul va sapa adanc si le va gasi."

Atunci zeii au spus: "In acest caz, sa le trimitem divinitatea pe cel mai adanc fund al oceanului."
Dar Brahma a raspuns din nou: "Mai devreme sau mai tarziu omul va explora adancurile oceanului si cu siguranta ca le va gasi si le va aduce la suprafata."

Atunci zeii au concluzionat: "Nici pamantul si nici oceanul nu sunt locuri unde puterea divina sa fie in siguranta, insa alte idei de ascunzatoare nu mai avem."
Brahma a exclamat dintr-o data: "Iata ce vom face cu puterile divine ale omului! Le vom ascunde adanc inauntrul lui pentru ca este singurul loc unde nu va cauta."

De atunci incoace, conform legendei, omul inca cauta in toata lumea, exploreaza, urca si sapa cautand ceva ce, in tot acest timp, se afla inauntrul lui.


8 comments:

ombun said...

Salutare Mugur! ma bucur ca ai revenit cu noi scrieri, care, ca de obicei, sunt la inaltime. Este foarte frumoasa povestea spusa aici. intr-adevar uneori cautam lucrurile esentiale foarte departe, ori ele sunt langa noisau chiar in noi. cred ca latinii au fost foarte pe-aproape de a gasi aceste puteri divine, caci ei ziceau...."Omnia mea mecum portum" adica toate ale mele cu mine le port. Va doresc tuturor, sa gasiti toate cele cate va sunt de folos trupului si sufletului vostru!

Celestine said...

Interesanta postare..
keep up

Zamfir de Turda said...

Off topic:
Vă informez că blogul
http://zanfirpop.blogspot.com
este fals, deschis şi întreţinut de neoameni revoltaţi de faptul că nu mă sfiesc să spun adevărul.
Dacă vă repugnă astfel de metode, vă rog, ajutaţi-mă să aflu IP-ul de unde a fost creat şi de unde se scrie pe el.
Vă mulţumesc în numele unei blogosfere curate!
Răspundeţi printr-un Comentariu pe oricare dintre blogurile mele şi nu voi face vizibilă informaţia pe care mi-o veţi furniza.

Mugur said...

Salutare Om Bun! Multumesc frumos pentru gandurile bune! Din pacate, in ultima vreme nu prea mai reusesc sa gasesc timp si pentru mine si implicit si pentru blog. Dar mi-am propus sa fac ceva si macar o data pe saptamana sa-mi adun gandurile si sa le scriu si pe blog. Bine ai revenit acasa!

Mugur said...

Clestine, multumesc frumos pentru incurajare!

Mugur said...

Zamfir, imi pare tare rau ca se intampla astfel de lucruri. Stiu ce inseamna ca timp si efort sufletesc intretinerea unui blog si as vrea sa te pot ajuta in vreun fel. Sper ca totul sa fie bine pana la urma! Numai bine!

Anonymous said...

Aceea putere divina nu o poti avea pana cand nu gandesti pozitiv la extrem!
Sunt unii care o pot face din puterea dorinteii dar mai rar.

Mugur Badarau said...

Iar ca sa poti gandi pozitiv la extrem, asa cum spui tu, este nevoie sa fii in contact cu adevarata ta natura, sa stii cine esti si sa iti dai seama incotro te indrepti.