Friday, 31 August 2012

Despre adevar


Intr-o buna zi, un tanar avocat a plecat sa strabata lumea in lung si-n lat, peste munti si oceane, peste mari si tari, in cautarea Adevarului.

La un moment dat, aflandu-se pe un munte inalt, pe timp de furtuna, intra intr-o pestera sa se adaposteasca si, spre surprinderea lui, descopera o babuta care statea si se incalzea la focul aprins inauntru. Omul nostru, mirat, se uita la ea si-i spune:

- "Cine esti tu?"

- "Eu?" raspunse femeia cu un aer calm si intelept si cu multe zbarcituri din cauza varstei pe fata. "Eu sunt Adevarul."

- "Dar nu se poate sa fii Adevarul! Este inacceptabil sa ma intorc la toti cei care stiu ca am cautat Adevarul si sa le spun ca l-am gasit tocmai intr-un colt uitat de munte, unde nimeni nu si-ar fi inchipuit sa-l caute, intruchipat de o baba urata!"

- "Atunci spune-le ca sunt tanara, frumoasa si m-ai gasit pe o plaja la mare!"


Poate ca uneori Adevarul pe care il cautam si il gasim nu este tocmai cel pe care ni l-am dorit. Putem sa il acceptam, indiferent daca ne convine sau nu. Sau putem sa il ignoram pentru ca nu ne convine si sa cream unul care ne satisface ego-ul sau convingerile. De noi depinde ceea ce vrem sa alegem si cum anume dorim sa percepem realitatea.

2 comments:

Madalin-Emanuel Ciobanu said...

cuvantul este cea mai puternica arma, iar adevarul spus cum si cand trebuie este arta unui bun "soldat" al cuvantului...
frumoasa postare

Mugur Badarau said...

Madalin, foarte frumos!
Ma bucur ca ti-a placut postarea.