Thursday, 11 July 2013

Despre minunea din interior



Astazi va propun o noua povestire cu talc care sper sa va puna pe ganduri si sa va indemne la actiune. 

Odata, o stridie statea pe fundul unui golf. Stridiile sunt foarte aspre la exterior si nu foarte colorate. Cochilia unei stridii este adeseori sfaramata in bucati mici si folosita la drumuri. Oameni si vehicule merg pe drumuri facute din stridii.

Aceasta stridie nu era diferita. "Sunt creata pentru ca oamenii sa mearga pe cochilia mea pentru ca sunt doar o scoica scarboasa si urata", isi spunea stridia in fiecare zi.

Uneori, cand stridiile sunt servite in restaurante, oamenii spun "Iac! Stridiile sunt vascoase, sunt scarboase. De ce ar manca cineva un lucru atat de respingator?" Asa ca stridia isi mai spunea: "Au dreptate, sunt vascoasa, oamenii ma urasc si nu sunt buna de nimic."

Nu e de mirare ca stridia era mereu trista. "De ce nu am si eu ceva diferit? De ce nu am un diamant sau un rubin? De ce nu am putut fi o stea de mare sau macar sa am o cochilie din care sa se faca cercei? De ce, de ce, de ce?" se intreba stridia in timp ce se gandea la tot ceea ce nu era.

Intr-o zi, un pescar a aruncat o plasa in golf si a prins stridia. Stridia era si mai suparata si plangea. "De asta imi era frica. Acum m-a prins si toata lumea o sa descopere cat de urata si de respingatoare sunt cu adevarat."

Pescarul insa vedea altfel lucrurile decat stridia. Când a gasit-o in plasa, a desfacut-o. A scos afara o perla alba minunata. Aceasta descoperire a mirat-o pe stridie. Nu-i daduse atentie perlei care crestea inauntrul ei. "Nu este uimitor ca am ceva atat de pretios inauntrul meu si nici macar nu mi-am dat seama? Cum este posibil?" se intreba ea. "Cum pot sa am o perla atat de frumoasa cand eu sunt atat de urata?".

Pentru ca pescarul isi petrecuse viata pe mare, a simtit ca stridia nu intelegea cum se formeaza o perla si a inceput sa vorbeasca cu ea. "Demult, atunci cand erai foarte mica, au fost lucruri in viata ta extrem de iritante, infricosatoare, triste si dureroase. Iar ca sa treci peste ele, ai construit un invelis  in jurul sentimentelor tale. Ti-ai infasurat si tot infasurat toata durerea si tristetea ca sa te protejezi. Acest lucru a fost foarte folositor atunci cand erai tanara si durerea era foarte reala. Ceea ce nu realizai si poti vedea acum este ca ai transformat acea durere ingrozitoare intr-o perla valoroasa. Ai gasit o modalitate ca sa iei durerea si tristeţea, sa le cristalizezi si sa le transformi in ceva extraordinar. Aceasta perla se afla inauntru, asteptand sa fie descoperita."

Pescarul a slefuit perla ca sa straluceasca de frumusete si i-a dat-o fiicei sale. Iar ea a purtat-o cu drag, ca pe ceva foarte pretios.

"Nu-i asa ca e remarcabil?' isi spunea perla. "Nu mi-am dat seama niciodata cs sunt speciala. Nu eram constienta ca inauntrul meu era o perla care astepta sa straluceasca precum o bijuterie."

Adeseori uitam de minunatiile care se afla in interiorul nostru si pe care, daca le-am scoate la iveala, ar fi cele mai frumoase cadouri pe care le putem oferi oamenilor dragi din jurul nostru. Care sunt darurile tale de care, poate, ai uitat?

No comments: