Monday, 11 August 2014

Cum sa meditam?

Am tot citit zilele acestea, intr-un mod absolut intamplator, tot felul de materiale despre cum sa "omoram" gandurile pentru ca acestea reprezinta sursa problemelor noastre. Efectiv am ramas uimit de inversunarea cu care autorii respectivi descriau gandurile ca fiind inamicii numarul 1 si cum anume pot fi aceasta stopate prin manipularea mintii, sursa acestor inamici. M-am si distrat citind despre diversele tehnici prezentate pentru ca ar insemna sa nu facem nimic altceva decat sa ne "luptam" cu cele 10.000 pana la 60.000 de ganduri pe care le avem in fiecare zi.

Si, totusi, putem face ceva atunci cand trecem printr-o perioada mai "furtunoasa" si avem nevoie sa ne recentram la noi insine? Ei bine da, putem medita. Desi inca nu am citit studii concludente in aceasta directie, am observat din propria experienta ca 10-15 minute de meditatie dimineata imi ofera pentru ziua respectiva mai multa claritate, calm, relaxare si energie. Din fericire, imi este foarte usor sa ma relaxez si sa intru rapid intr-o stare de meditatie pentru ca am parcurs cateva formari in care hipnoza si imageria faceau parte din instrumentele utilizate.


In cazul in care iti doresti si tu sa experimentezi beneficiile pe care meditatia ti le-ar putea aduce, iti ofer cateva idei si informatii:
  • mediul fizic
Este necesar, cel putin la inceput, ca mediul in care practici meditatia sa fie unul linistit, fara factori perturbatori. S-ar putea sa te ajute daca auzi o muzica de relaxare (doar fond sonor, fara cuvinte), eventual sunete produse de elemente ale naturii: vant, valuri, apa, ciripit de pasari, etc. Bineinteles, ochii inchisi ajuta la interiorizare.
  • postura
Pozitia ideala este cea denumita "Lotus" insa poate fi, la inceput, incomoda, asa ca iti recomand un scaun cu spatar pe care sa te asezi si sa-ti mentii spatele drept si talpite lipite de podea. Este nevoie ca postura ta sa fie una relaxata astfel incat sa nu amortesti sau sa ai nevoie sa te misti pe parcursul meditatiei. Daca simti vreo tensiune in vreo parte a corpului, ajuta daca iti intinzi corpul.
  • respiratia
Exista tot felul de tehnici pentru a medita insa cea mai simpla si larg utilizata este cea bazata pe respiratie. Pur si simplu iti indrepti atentia catre inspiratie si expiratie. Atat si nimic mai mult. Simplu, nu-i asa? Practicand zilnic, in foarte scurt timp vei reusi sa meditezi din ce in ce mai mult.
  • gandurile
Ori de cate ori iti apare un gand, observa-l si apoi reintoarce-ti atentia catre respiratie, adica catre inspiratie si expiratie. Nu incerca sa il faci sa dispara pentru ca, depunand acest efort, de fapt il "hranesti" si il faci sa ramana si mai mult timp prezent.

Am gasit si un material video in care sunt oferite informatii despre cum anume putem sa meditam si, cum dureaza doar 9 minute, te invit sa-l urmaresti.


4 comments:

Vlad Negrilă said...

Si pe mine ma ajuta sa meditez si sa-mi linistesc mintea. Uite cum procedez eu:

http://calatoriiprinsunet.ro/meditatia-ce-este-si-cum-sa-meditez/

Mugur Badarau said...

Vlad, ma bucur ca suntem mai multi cei care meditam si care oferim si celorlalti modalitati referitoare la cum se poate medita.

mamicamea.ro said...

din punctul meu de vedere este o greseala sa incerci sa elimini complet gandurile, este prectic imposbil sa renunti complet la ganduri, in schimb poti medita contcentrand toata atentia asupra unui singur gand, sau asupra unei imagini (construite mental sau reale)

Mugur Badarau said...

Chiar nu avem cum sa eliminam complet gandurile, nici macar in timpul meditatiei. Si, atunci, este exact cum spui si tu: putem medita concentrandu-ne atentia asupra unui gand anume sau, pur si simplu, lasand gandurile sa apara si sa dispara.